RECENZIA: Má dojazd vyše 500 km na diaľnici. Nové BMW aj v základe ponúka totálny luxus
Nové BMW iX nie je len ďalším elektromobilom v ponuke značky. Je to výkladná skriňa technológií, odvážneho dizajnu a ambícií značky postaviť sa na čelo elektromobilovej revolúcie. Testoval som verziu iX xDrive45 v metalíze Arctic Blue, s čiernym interiérom Studio Black a musím uznať: aj v základnej verzii je toto auto viac než len dôstojným zástupcom novej éry luxusných SUV.
Dojazd, ktorý si nemusíš strážiť každých 100 kilometrov
BMW uvádza pre xDrive45 oficiálny dojazd 600 km podľa WLTP, no nás zaujímala realita. A tá vôbec nesklamala. Pri konštantnej diaľničnej rýchlosti 130 km/h sme namerali reálny dojazd približne 500 km, čo je na elektromobil tejto veľkosti a hmotnosti veľmi slušné číslo.

V priebehu testu, ktorý zahŕňal približne 1500 km (z toho 90 % na diaľnici), sa spotreba ustálila na hodnote 20,4 kWh/100 km. Mimo diaľnice – teda v meste a na okreskách – sa dalo jazdiť aj za 18 kWh. Aj bez extrémneho šetrenia ide o hodnoty, ktoré by závideli aj niektoré menšie elektromobily.

Viac než dosť výkonu, aj keď „len“ základ
Aj keď testovaná verzia iX xDrive45 disponuje „iba“ výkonom 402 koní (300 kW), v bežnej premávke nepôsobí nijak „základne“. Naopak, jej okamžitá reakcia na plyn, suverénna akcelerácia (0–100 km/h za 5,6 s) a hladký priebeh výkonu sú až prekvapivo návykové. Povedzme si to rovno, väčšina vodičov (vrátane tých náročnejších) viac nepotrebuje.

Vyššie verzie ako xDrive60 (536 koní) či extrémna M70 xDrive (650 koní) sú síce papierovo zaujímavé, no v realite nepôsobia dramaticky odlišne – a rozdiely sa prejavia najmä na cene a spotrebe.
Komfort, ticho a kvalita spracovania: to najlepšie z BMW
BMW iX patrí medzi najtichšie autá, aké som kedy testoval. Elektrický pohon, špičková izolácia podvozka a kvalitné pneumatiky vytvárajú takmer zenovú atmosféru aj pri diaľničnej rýchlosti. Auto pôsobí kompaktným dojmom aj v meste a ak máš verziu s natáčaním zadných kolies, manévrovanie v úzkych uliciach je hračka.

Interiér? Absolútna špička. Použité materiály pôsobia luxusne, palubná doska sa vznáša, ovládacie prvky sú intuitívne a infotainment systém s obrovským zahnutým displejom reaguje rýchlejšie než tvoje prsty. Kombinácia materiálov ako mikrovlákno, drevo a kvalitné recyklované plasty pôsobí moderným a udržateľným dojmom, bez kompromisov v pocite luxusu.
Menšou otázkou do budúcna je trvácnosť alcantary na miestach, kde sa jej dotýkaš denne ako napríklad opierky rúk. Ak to BMW nepodchytilo technologicky, môžeme sa o pár rokov dočkať nevzhľadného opotrebenia.

Priestor: na nohy, batožinu aj ego
BMW iX je obrovské zvnútra, aj keď to zvonka tak nepôsobí. Vpredu i vzadu je viac než dostatok miesta vo všetkých smeroch, podlaha je úplne rovná a sedadlá vzadu majú nastaviteľné operadlá, čo sa v segmente stále nevidí často. Kufor so základným objemom 500 litrov síce nie je rekordný, no tvar je praktický a po sklopení zadných operadiel vzniká veľký a rovný priestor.

Škoda len, že chýba predný „frunk“, miesto pod kapotou by sa zišlo napríklad na uloženie nabíjacích káblov.

Nabíjanie a praktické aspekty
xDrive45 zvládne DC nabíjanie výkonom do 175 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % za približne 34 minút. Vyššie verzie s väčšou batériou zvládnu až 195 kW. Spotrebitelia ocenia aj tepelný manažment batérie a sériovú výbavu s množstvom prvkov ako tepelné čerpadlo, vyhrievaný volant a sedadlá, špičkové audio a adaptívne LED svetlá.

Záver: iX xDrive45 je viac než len základ. Je to rozumná voľba
BMW iX je luxusný elektromobil s rozumom. Základná verzia xDrive45 ponúka skvelý pomer ceny, výkonu a praktickosti. Ak ti nejde o to, kto má viac koní pod kapotou (aj keď ich teda určite nemá málo), ale chceš komfort, dojazd, priestor a technologickú špičku, iX ti dá viac než len konkurencieschopný balík – ponúka reálnu alternatívu aj k tradičným spaľovacím SUV.
Ceny začínajú od 83 500 €, pričom za rozumne vybavený kus s výhodne naceneným Komfort Paketom, ktorý pridáva elektrické športové sedadlá s ventiláciou, pamäťovou funkciou a masážnou funkciou, pričom predné lakťové opierky sú tiež vyhrievané, sa cenovka vyšplhá na 90 až 95-tisíc €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Zažili raketový rast, teraz prišiel útlm. Zisky spoločnosti padli o 80 %

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

Veľká zmena v sociálnych odvodoch: Budeš ich platiť, aj keď budeš práceneschopný či počas materskej

Štát trestal tisíce Slovákov, od januára si výrazne polepšia: Veľká reforma dôchodkov zasiahne 3 skupiny ľudí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
Až príliš veľa Slovákov sa správa nezodpovedne. Pri kúpe „jazdenky“ opakujeme tú istú chybu
Predseda ÚRSO: Slovensko bude závislé na plyne, len za oveľa vyššiu cenu. Zdražovanie zatiaľ nečaká
EÚ robí krok, ktorý sa kedysi zdal nemysliteľný. Nový plán má zmeniť chod automobilového priemyslu
OFICIÁLNE: Ryanair mení spôsob nastupovania do lietadiel, cestujúci budú potrebovať aplikáciu
Zrážke vlakov pri Pezinku sa dalo predísť. Odborníci vidia problém v inštalácii kľúčovej technológie
Klimatická kríza núti milióny ľudí urobiť nepríjemnú vec. Experti varujú pred začarovaným kruhom
Raketa najväčšieho konkurenta Elona Muska neodštartovala. Dôvod je pragmatický
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Zažili raketový rast, teraz prišiel útlm. Zisky spoločnosti padli o 80 %

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

Veľká zmena v sociálnych odvodoch: Budeš ich platiť, aj keď budeš práceneschopný či počas materskej

