Čo sa stane, keď namontujú hybridný pohon do najluxusnejšieho BMW? To najlepšie možné riešenie
Na začiatok si o faceliftovanom „sedmičkovom bavoráku“ povieme zopár technických detailov. Označenie „L“ za modelovým radom hlási, že sa jedná o predĺženú, teda „long“ edíciu, ktorá dosahuje úctyhodnú dĺžku 5268 mm. Písmeno „e“ je naopak znakom, že sa vo vozidle okrem klasického spaľovacieho motora nachádza aj elektrický pohon, čo robí z nového BMW 745Le plnohodnotný plug-in hybrid.
Šesťvalcový motor s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom na úrovni 450 Nm dopĺňa elektromotor s ďalšími 83 kW (113 koní) s krútiacim momentom 265 Nm. Systémový výkon dosahuje slušných 290 kW (394 koní) a maximálny krútiaci moment 600 Nm.
Kľúčové informácie o cene a parametroch:
S týmito prednosťami dokáže šiesta generácia BMW radu 7 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Táto kombinácia pohonu je spriahnutá s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.
Batériu s kapacitou 12 kWh je možné nabiť počas jazdy rekuperáciou, alebo potom štandardne nabíjaním cez kábel. Na nabíjacej stanici s výkonom 3,7 kW (16A/230V) potrvá nabíjanie niečo viac ako 4 hodiny, čo rozhodne nie je málo a pre niekoho to môže predstavovať istý diskomfort.
Výrobca udáva dojazd čisto na elektrický pohon 55 km. Realita? Prinajlepšom 35 až 40 km, no ak je tvoja noha na plynovom pedáli príliš ťažká, tak aj na tieto čísla sa dostaneš len tak tak. Zaujímavé čísla spotreby je však možné dosiahnuť práve kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora.
Pri kombinovanej jazde po okreskách a diaľnici sa priemerná spotreba čisto spaľovacieho motora pohybuje na úrovni 9 až 10 litrov na 100 km. Pri jazde v meste, ktorá má prirodzene vyššiu spotrebu ako jazda mimo mesta, však dokáže pri využití elektromotora spolu s tým spaľovacím, klesnúť spotreba až pod úroveň 7 litrov na 100 km.
Už na prvý pohľad si BMW 745Le nemôžeš ani náhodou zameniť so žiadnym iným vozidlom. Jeho agresívne tvarované línie dodávajú športový vzhľad, no pri pohľade do interiéru ti bude hneď jasné, že sa jedná a luxusnú štvormiestnu limuzínu.
Svetelný podpis BMW je aj v tomto prípade nezameniteľný. Ten tvoria laserové adaptívne svetlomety, ktoré dovidia až do vzdialenosti 600 metrov a áno, nechývajú ani povästné „ladvinky“ v prednej časti, na ktoré sa po predstavení zniesla obrovská kritika. Akonáhle si však človek zvykne na dizajn auta a používa ho niekoľko dní, ako kritiku to rozhodne nemožno brať. Naživo vyzerajú lepšie ako na fotografiách.
Ostrejších línií sa dočkali aj zadné svetlá, ktorých pravá a ľavá strana je po facelifte prepojená už aj svetelným pásom, nie iba chrómovou linkou, ako tomu bolo pri predchádzajúcom modelovom roku, ktorý sa vyrábal od roku 2016. Zmenami prešli aj koncovky výfukov, ktoré sú teraz užšie a tiež pôsobia o čosi športovejšie.
Celý interiér sa však nesie v znamení obrovského luxusu a určite zahrá na city aj tomu najnáročnejšiemu zákazníkovi. Prevedenie tehlovej kože, hnedého klavírneho laku a chrómových doplnkov jednoducho budí presne ten dojem, ktorý má. Efektne pôsobia aj sedadlá prešívané diamantovým vzorom.
Dominantou kokpitu vodiča je nový 10.25″ displej, ktorý nahrádza sadu analógových budíkov. Faceliftová verzia prišla aj s vynoveným volantom a infotainmentom BMW Live Cockpit Professional. Dizajn infotainmentu je moderný, no aj v tomto prípade platí, že nie každému bude zrovna sedieť. „Klasický“ dizajn digitálnych budíkov, žiaľ, v novom BMW na výber nieje.
Stredová konzola spolu s displejom pre multimédiá zostala viac menej bez zmeny. BMW dokonca zachovalo aj otočný ovládač iDrive, ktorý majitelia BMW oceňujú. Systémy vo vozidle je však okrem toho možné ovládať gestami, dotykom alebo hlasom. Hlasové ovládanie však nie je dostupné ani v slovenčine a ani v češtine.
Veľké veci sa však odohrávajú v zadnom rade sedadiel. Nie nadarmo sa BMW 7 hovorí aj „limuzína politikov“. V zadnom rade nájdeš dvojicu plne nastaviteľných sedadiel vo všetkých smeroch.
O tom, že v tomto aute je „šéfom“ ten vzadu, svedčia aj možnosti ovládania vozidla cez tablet, ktorý je umiestnený v stredovom panely zadných sedadiel. Sťahovanie slnečných roletiek, otváranie okien či nastavovanie teploty sú pomerne štandardné veci. Z miesta zadného pasažiera ale môžeš ovládať aj sedadlo spolujazdca vpredu a posunúť si ho tak v prípade, že máš v zadu stále málo miesta.
Tablet v stredovej konzole sa dá navyše vybrať a všetky funkcie tak môžeš ovládať priamo „z ruky“. Čerešničkou na torte je pri tomto vozidle jeho digitálny kľúč. Ten ponúka dotykový displej, cez ktorý si vieš pozrieť, či je auto zamknuté, či sú okná zatvorené, prípadne aký je aktuálny dojazd.
Súčasťou množstva asistentov, ktorými táto prémiová limuzína disponuje, je aj prepracovaný parkovací asistent. Nové BMW 745Le dokáže na parkovisku úplne samé zaparkovať. Následne si ho môžeš vyparkovať napríklad pomocou dotykového kľúča, auto si totiž pamätá posledných 50 metrov jazdy na parkovisku.
Zhodnotenie
BMW 745Le je skutočne luxusná limuzína, ktorá spĺňa aj tie najnáročnejšie očakávania. Faceliftové vylepšenia nemusia byť úplne každému po chuti, no ako celok považujeme nové sedmičkové BMW za nádherné auto pre náročných.
Jeho kvalitám však zodpovedá aj cenovka, ktorá v základe s pohonom xDrive štartuje na sume 114 950 €. Na druhej strane, môžeš ho mať aj v prémiovej požičovni áut Avis Prestige od 1790 € mesačne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Nový Superman rozdelí ľudí. Veľký reštart DC je úplne iný, ako všetci očakávali (RECENZIA)
Sci-fi „kladivo" je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
Neverili vlastným očiam: Vedci v hlbokom vesmíre objavili známe „zviera”
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
PRIESKUM: Tretina Sloveniek riskuje svoje zdravie tichým trápením, odmieta lekára a volí rady z internetu
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP