Razantné rozhodnutie. Jedna z najväčších automobiliek sveta končí s vývojom spaľovacích motorov
Japonská automobilka Nissan Motor plánuje zastaviť vývoj nových spaľovacích motorov na všetkých hlavných trhoch okrem Spojených štátov a zamerať sa na výrobu elektrických vozidiel. Informoval o tom v pondelok hospodársky denník Nikkei.
Podľa Nikkei, ktorý neuviedol žiadne zdroje, bude automobilka pokračovať v obmedzenom vývoji benzínových motorov pre svoj trh v USA, predovšetkým pre pick-upy.
Nikkei pritom vlani v decembri uviedol, že japonská spoločnosť má tiež v pláne postaviť nové továrne na recykláciu batérií v USA aj v Európe do konca fiškálneho roku 2025.
Automobilky na celom svete vrátane amerických koncernov General Motors a Ford Motor sa presúvajú k výrobe elektromobilov v snahe znížiť emisie skleníkových plynov, keďže vlády zintenzívňujú snahy o dosiahnutie čistých nulových emisií uhlíka do roku 2050.
Obrovská investícia do elektromobility
Nedávno sme tiež informovali, že Nissan plánuje počas nasledujúcich piatich rokov investovať 2 bilióny jenov (15,52 miliardy eur) do urýchlenia elektrifikácie svojich vozidiel. Jej cieľom je uviesť na trh elektromobily s vlastnými batériami do roku 2028.
Nissan v uplynulých rokoch zaostal za konkurentmi v jednej z najrýchlejšie rastúcich oblastí automobilového priemyslu a potrebuje ich dobehnúť. Automobilka bude míňať dvakrát toľko ako v predchádzajúcich desiatich rokoch, aby zvýšila svoj podiel na trhu s elektrickými vozidlami.
Tretí najväčší výrobca áut v Japonsku chce, aby polovicu jeho celosvetového predaja do roku 2030 tvorili elektrické alebo hybridné vozidlá, keďže mnohé krajiny v súvislosti s obavami z klimatických zmien zavádzajú čoraz prísnejšie opatrenia. Británia napríklad plánuje od roku 2030 zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi. A americký prezident Joe Biden začiatkom tohto roka oznámil, že polovica všetkých áut predaných na trhu v USA od roku 2030 bude mať nulové emisie.
V súčasnosti tvoria elektromobily asi 10 % z európskeho predaja áut a v USA sú to len 2 %. Podobné plány už oznámili aj iní svetoví výrobcovia áut.
Nissan pri prezentácii svojho nového dlhodobého plánu uviedol, že v snahe dosiahnuť cieľ do roku 2030 uvedie na trh 23 nových modelov vrátane 15 nových elektrických vozidiel. Automobilka si stanovila cieľ, aby sa elektrické autá v roku 2026 podieľali 75 % na jej predaji v Európe.
V minulom roku tvorili elektromobily alebo hybridy len asi 10 % celosvetového predaja Nissanu.
Nissan v uplynulých rokoch zasiahla séria problémov od slabého dopytu ešte pred pandémiou až po následky zatknutia a úteku bývalého šéfa Carlosa Ghosna. Generálny riaditeľ Nissanu Makoto Učida vo vyhlásení uviedol, že dlhodobý plán, ktorý automobilka zverejnila v pondelok, „pretransformuje Nissan tak, aby sa stal udržateľnou spoločnosťou“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodičovi stačí len zaparkovať. Hyundai a Kia sa spojili a stvorili revolúciu v nabíjaní elektromobilov
Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
Šok pre vodičov: Vyspelá európska krajina zakazuje spaľováky už od októbra
830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Z Instagramu zarába ako priemerný lekár: Slovenka odhaľuje príjem influencerov a ich budúcnosť (ROZHOVOR)
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
800-eurové odmeny pre zamestnancov vo verejnej správe. Štát vykompenzuje náklady samosprávam
NÁROČNÝ MATEMATICKÝ KVÍZ: Zapotil by sa aj Pytagoras. 90 % Slovákov pohorí už na 2. otázke
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
Natankuj a ušetri. Slovensko poráža eurozónu aj EÚ v cenách palív
Apple brzdí vývoj AI. Viaceré revolučné produkty sa kvôli tomu odkladajú
Pozri si nesprávne video a prídeš o všetko. Nový trik hackerov valcuje milovanú sociálnu sieť
POZOR: Obľúbené produkty môžu narušiť prirodzený chemický štít človeka, varujú vedci
Útoky na rozvodňu a vedenie spôsobili výpadok. Filmová udalosť roka ostalo bez prúdu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Z Instagramu zarába ako priemerný lekár: Slovenka odhaľuje príjem influencerov a ich budúcnosť (ROZHOVOR)
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
800-eurové odmeny pre zamestnancov vo verejnej správe. Štát vykompenzuje náklady samosprávam
NÁROČNÝ MATEMATICKÝ KVÍZ: Zapotil by sa aj Pytagoras. 90 % Slovákov pohorí už na 2. otázke
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené