Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínska spoločnosť Xiaomi je tesne pred svojou prvou verejnou ponukou akcií a rozhoduje sa o vstupne na americký trh. Predtým však stihla oznámiť svoje úspechy, ktoré dosiahla v 1. kvartáli tohto roka. Xiaomi od začiatku januára do konca marca predalo až o 88 % viac smartfónov ako vlani, čo len potvrdzuje jeho popularitu medzi zákazníkmi.

Cenovo dostupné smartfóny od Xiaomi si našli cestu k miliónom spokojným zákazníkom. Tí za lákavú sumu dostanú modely, ktoré svojou kvalitou a výbavou neraz prekonávajú aj omnoho drahších konkurentov. Týmto spôsobom sa darilo počas uplynulých rokov tomuto čínskemu gigantovi rásť, čo sa odrazilo aj na vyššom predaji jeho smartfónov.

Stratu zatienil rast predaja smartfónov

Spoločnosť počas posledného ohlásenia výsledkov za 1. kvartál tohto roka však neprezradila konkrétne čísla. Podľa tvrdení sa ale mal predaj týchto zariadení v porovnaní s minulým rokom zvýšiť až o 88 %. Ku detailnejším údajom sa dopracovala spoločnosť Counterpoint Research. Z jej zistení vyplynulo, že Xiaomi za prvé 3 mesiace roka 2018 predalo 28,1 miliónov kusov smartfónov, čím si získalo 8 % podiel na svetovom trhu.

Zobraziť celú galériu (0)
Dávid Igaz/FonTech

Nenechaj si ujsť
Xiaomi už predstavilo globálnu verziu MIUI 10. Dostaneme želané funkcie

Po zrátaní výnosov spoločnosti, spolu s jej ďalšími divíziami, sa zisk dostal na úroveň 5,3 miliardy dolárov. Samotné Xiaomi však kvôli nízkym maržiam nevykázalo vysoký čistý zisk, ale naopak stratilo v 1. kvartáli 1,09 miliardy dolárov. V kontraste s celkovým rastom Xiaomi predstavovali predaje smartfónov 67,5 %, pričom v rovnakom období minulého roka to bolo 70 %. Investori ale majú predsa len ďalšie dôvody na radosť. Okrem predaja týchto zariadení sa spoločnosti darilo aj v rozširovaní svojich služieb.

Inteligentné produkty a služby s nimi spojené v 1. kvartáli zvýšili zisk v porovnaní s minulým rokom o 3 % na celkových 32 %. Ďalšie odvážne plány však spoločnosť ešte len čakajú. Čoskoro začne prvá verejná ponuka akcií, po ktorej chce Xiaomi využiť až 40 % finančných prostriedkov na expandovanie do Európy a ovládnutie ázijského trhu. O vstupe na trh za „veľkou mlákou“ sa zatiaľ tento gigant bližšie nevyjadril. Xiaomi sa ale posnaží získať si dôveru amerických operátorov a zákazníkov, aby mohlo priniesť svoje smartfóny aj na tento kontinent.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú