Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Z Číny prichádza prvý sériovo vyrábaný elektromobil, ktorý bude vybavený solid state batériou využívajúcou pevný elektrolyt. Ako uviedol magazín InsideEVs, touto špičkovou technológiou sa môže pochváliť čínsky elektromobil IM Motors Zhiji L6.

Čínsky výrobcovia všetko vsadili na elektromobilitu, keď len za mesiac január 2024 predali viac elektromobilov ako ďaľších 19 krajín dohromady. Ako naznačujú posledné informácie, aj vďaka tomu by sa solid-state batérie mohli objaviť v sériovej výrobe omnoho skôr ako sa pôvodne predpokladalo.

Tieto batérie prinášajú vyššiu hustotu energie, kratšie časy nabíjania, dlhšiu životnosť a hlavne vyššiu prevádzkovú bezpečnosť. Zdá sa však, že môžu čeliť rovnakým problémom ako svojho času lítiové batérie vybavené NMC alebo NCA technológiami, o čom sme informovali v samostatnom článku.

Navyše spustiť rozsiahlu sériovú výrobu za cenu, ktorú by boli ochotní akceptovať zákazníci, sa dlhé roky považovalo za veľkú výzvu. Zdá sa však, že spoločnosti IM Motors sa podarilo vyriešiť aj posledné problémy súvisiace s touto technológiou.

Z týchto parametrov odpadneš

Presné technické detaily budú zverejnené až na autosalóne v Pekingu 8. apríla, pričo sa predpokladá, že L6 bude vybavené batériou, ktorej kapacita má hodnotu 130 kWh. Podľa relatívne presného amerického meracieho cyklu EPA je dojazd tohto elektromobilu viac ako 625 kilometrov. Nanešťastie, čínska spoločnosť nezverejnila hmotnosť danej batérie, je však na mieste očakávať, že bude zhruba 1,5 až 2-násobne nižšia než v prípade bežnej 130 kWh batérie s konvenčným elektrolytom.

IM MOTORS

Solid-state batérie predstavujú dôležitý technologický krok vo vývoji elektromobilov a viacerí výrobcovia automobilov ako napr. Toyota a výrobcovia batérií ako BYD a CATL sa pretekajú vo vývoji tejto technológie. Predstavený elektromobil využíva 900-voltovú architektúru, čo zabezpečí extrémne krátke časy nabíjania.

IM Motors uvádza, že model Zhiji L6 používa patentovaný nanoelektrolyt s vysokou iónovou vodivosťou a odolnosťou voči vysokým teplotám. Kladná elektróda batérie je pokrytá niklom, zatiaľ čo záporná elektróda je vyrobená z kompozitného kremíkového uhlíkového materiálu. Má to však háčik: Spoločnosť neoznámila dátum, kedy plánujú spustiť výrobu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú