Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínska automobilka IM Motors aktuálne spustila pred objednávky svojho štvrtého, plne elektrického modelu L6 Sedan. Ako uviedol portál Electrek, model L6 bude ako prvý sériový elektromobil v Číne vybavený solid state batériami, pričom jeho dojazd bude viac ako 1 000 km. Čo je však ešte zaujímavejšie, je prekvapivo nízka cena tohto elektromobilu.

Ide vôbec o prvý model, ktorý sa dostal na trh po podpísaní spoločného podniku materskej spoločnosti SAIC s QingTao Energy, ktorá sa venuje vývoju polovodičových batérií. Ako uviedla automobilka IM Motors, aj vďaka tomuto spojeniu bude sedan L6 prvým elektromobilom na čínskom trhu, ktorý bude využívať batérie vybavené pevným elektrolytom.

Naladenie podvozkových súčastí poskytne netradičné možnosti, ako je manéver crabwalk a inteligentný podvozok. Aj napriek tomu, že IM Motors je pomerne mladá čínska automobilka špecializujúca sa na elektromobily, ako prvým sa im podarilo priniesť tieto technológie na trh v sériovo vyrábanom aute.

Spustené predobjednávky solid state verzie

Elektromobil L6 využíva batériové články vybavené technológiou solid state, podobne ako čínsky konkurent NIO. IM Motors aktuálne v Číne otvorila pred objednávky na tri samostatné verzie s cenami v prepočte od 29 600 € za základnú verziu až po 42 600 € za verziu L6 Max Lightyear.

IM Motors

Spomínaná najvyššia výbava Max Lightyear Edition obsahuje 130 kWh solid state batériu, pričom využíva 900 voltovú architektúru a ponúka dojazd viac ako 1 000 km. Nižšie verzie výbavy L6 nebudú vybavené solid state batériami, pričom kapacity batérií sú 90 kWh a 100 kWh.

Kokpit elektromobilu je poháňaný čipom Qualcomm Snapdragon 8295P a pre jazdu využíva strešný LiDAR. Medzi hlavných konkurentov sedanu L6 bude patriť Tesla Model 3 alebo Zeekr 007. Spustením pred objednávok v Číne výrobca sleduje, koľko spotrebiteľov sa rozhodne pre L6 a či si vyberú polovodičovú verziu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú