Rozsudok smrti pre spaľováky je tu, elektromobil od Xiaomi cenou rozdrví aj konvenčné autá
V texte boli použité materiály TASR.
Aktualizované 29. marca 2024 – Čínsky technologický gigant Xiaomi vo štvrtok na tlačovej konferencii v Pekingu uviedol na trh svoje prvé elektrické vozidlo. Vstúpil tak do silného konkurenčného sektora na najväčšom automobilovom trhu na svete. TASR o tom informuje na základe správ AFP a CNBC.
Xiaomi bude predávať svoje prvé auto za oveľa nižšiu cenu, ako je Model 3 americkej spoločnosti Tesla. Generálny riaditeľ Lej Ťün uviedol, že štandardná verzia elektromobilu SU7 sa bude v Číne predávať za 215 900 jüanov (27 615 eur). Cena Modelu 3 sa v Číne začína na úrovni 245 900 CNY. S cieľom podliezť cenu konkurencie bude Xiaomi predávať tento elektromobil so stratou.
We got everyone together for a family photo. Say hi to #XiaomiSU7! pic.twitter.com/0DVfn6wBis
— Xiaomi (@Xiaomi) March 28, 2024
Verzie Pro a Max budú stáť viac, a to 245 900 CNY a 299 900 CNY. Zatiaľ sa všetky modely SU7 budú predávať iba v Číne. Ťün tvrdí, že štandardná verzia SU7 porazila Model 3 vo viac ako 90 % špecifikácií s výnimkou dvoch aspektov, o ktorých povedal, že Xiaomi môže trvať najmenej tri až päť rokov, kým dobehne Teslu.
Dodávky sa majú začať koncom apríla. Automobilka Xiaomi, v ktorej sú všetky „kľúčové“ kroky plne automatizované, tvrdí, že dokáže vyrobiť každých 76 sekúnd jedno SU7. Z vyhlásenia však nebolo jasné, či už je továreň plne funkčná.
Pôvodný článok:
Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi oznámil pri predstavení svojho prvého elektromobilu ambiciózne ciele.
„Vďaka tvrdej práci sa v nasledujúcich 15 až 20 rokoch staneme jedným z piatich najväčších výrobcov automobilov na svete a budeme sa snažiť podporiť celý čínsky automobilový priemysel,“ vyhlásil vo štvrtok generálny riaditeľ spoločnosti Lej Ťün. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Skupina chce tiež vytvoriť „auto snov porovnateľné s Porsche a Teslou“, dodal Lej. Podľa skorších vyjadrení plánuje smartfónový gigant z Pekingu v nasledujúcich desiatich rokoch investovať do automobilového odvetvia desať miliárd dolárov (9,04 miliardy eur). Autá bude vyrábať divízia štátnej automobilky BAIC v továrni v Pekingu s ročnou kapacitou 200 000 vozidiel.
Sedan s názvom SU7 však Xiaomi predstavil v čase, keď najväčší automobilový trh na svete zápasí s nadbytočnými kapacitami, cenovými vojnami a slabým dopytom.
Takto vyzerá historicky prvý elektromobil Xiaomi s výkonom 650 koní
Perametre prvého elektromobilu Xiaomi
Podľa informácií od čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) bude Xiaomi SU7 elektrický sedan s viacerými konfiguráciami. Rozmery vozidla sú 4997/1963/1455 mm a rázvor kolies dosahuje 3000 mm.
Xiaomi sa rozhodlo ponúknuť dve veľkosti kolies – 19″ a 20″, s pneumatikami o špecifikáciách 245/45 R19 a 245/40 R20. Zaujímavosťou je aj možnosť výberu verzie so systémom LiDAR na čelnom skle, ktorý môže svedčiť o pokročilých bezpečnostných a asistenčných funkcionalitách, napríklad systém podobný autopilotovi.
Čo sa týka pohonu, Xiaomi SU7 ponúka dve konfigurácie: zadný pohon s motorom 220 kW a pohon všetkých kolies s maximálnym výkonom 425 kW. Kapacita batérie sa odlišuje podľa verzie – lacnejšie modely dostanú akumulátor od BYD, zatiaľ čo drahšie možnosti budú vybavené trojzložkovou batériou od CATL. Tieto varianty majú zabezpečiť, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií a rozpočtu.
Základná verzia „SU7“ ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,28 s, maximálnu rýchlosť 210 km/h, batériu CATL Qilin s kapacitou 73,6 kWh či dojazd 668 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC. Pri výkonnej verzii je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,78 s, zrýchlením z 0 na 200 km/h za 10,67 s, maximálnou rýchlosťou 265 km/h, NMC batériou CATL Qilin s kapacitou 101 kWh či dojazdom 800 km (CLTC).
Dojazd až 1200 km a ultrarýchle nabíjanie
Xiaomi vyvinulo vlastnú batériu s technológiou cell-to-body. Táto vymoženosť umožňuje nasadenie kapacity až 150 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd až 1 200 km (CLTC). Výrobca nezabúda ani na ultrarýchle nabíjanie prostredníctvom 800-V architektúry platformy Modena. Do 5 minút nabíjania elektromobilu umožní 220 km dojazd, po 15 minútach má byť 510 km.
Zaujmú aj ostatné technológie, ktoré sa dali od výrobcu smartfónov očakávať. Elektromobil disponuje operačným systémom HyperOS poháňaný čipsetom Qualcomm Snapdragon 8295 a systémom ADAS „Xiaomi Pilot“, ktorý má na starosti čip Nvidia Orin-X s výpočtovým výkonom 508 TOP.
„Auto snov“, ako ho nazýva Xiaomi, nezaostáva ani v interiéri. Nájdeš v ňom centrálnu dotykovú obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou 16,1″ a rozlíšením 3K, digitálnu prístrojovú dosku, ako aj dva 7,1-palcové displeje pre zadných pasažierov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP