Project Cars 3 je iný, kvalitám predchodcov však zatiaľ nestačí. Oplatí sa vyskúšať?
+Podarený režim kariéry
+Obrovský vozový park a možnosti jeho úprav
+Pestrá a rozsiahla ponuka tratí
+Prístupné aj pre nováčikov
-Slabšie technické spracovanie
-Odklon od simulácie smerom k arkádovému jazdeniu nemusí vyhovovať všetkým
-Prakticky nulové možnosti foto režimu
Úspešný závodný simulátor Project Cars sa vracia so svojim tretím dielom, ktorý je postavený na základoch predchodcov, no predstavuje aj viacero atraktívnych noviniek. Za hrou stoja skúsení vývojári zo Slightlymad Studios, ktorí nám už od prvého dielu dokazujú, že ich tvorbu netreba brať na ľahkú váhu.
S Fast & Furious: Crossroads to síce britským tvorcom vôbec nevyšlo, séria Project Cars sa však už od prvého dielu radí k velikánom žánru a exkluzívnej spoločnosti závodných simulátorov ako Gran Turismo Sport alebo Forza Motorsport 7. Dokázal vysoko nastavenú latku udržať aj Project Cars 3?
Svet benzínu a spálenej gumy
Prvé dva diely Project Cars môžeme skutočne radiť medzi to najlepšie, čo sa na poli simulátorov urodilo. Ani jedna z hier však nebola bez chýb a fanúšikovia sa dožadovali prepracovaného kariérneho režimu. Ten tu síce prítomný bol, no len vo veľmi obmedzenej miere.
Autori Project Cars 3 pred vydaním hry avizovali väčší príklon k hrateľnosti na úkor reálnej simulácie.
Tento nedostatok bol ale vždy kompenzovaný výbornými jazdnými vlastnosťami vozidiel a ich bohatou ponukou z rôznych tried a kategórií. Samozrejme, k dispozícii bola aj veľmi pestrá ponuka tratí, ktorá nemala vo svojej dobe konkurenciu.
Simulátor alebo arkáda?
Autori ešte pred vydaním hry avizovali odklon od čistokrvnej simulácie a hrateľnosťou inklinujú skôr k zábavnému jazdeniu namiesto vernej simulácie. Zámerne nepoužívame výraz arkádové jazdenie, pretože pravda pri jazdnom modeli v Project Cars 3 je niekde uprostred a približuje sa skôr k titulom zo série Need For Speed Shift.
Project Cars 3 je úplne inou hrou ako jeho predchodcovia. Zmena hrateľnosti nemusí sadnúť každému
Jazdný model je preto aj pri vypnutí všetkých asistentov zvládnuteľný a konečne hrateľný aj pomocou ovládača. Práve ovládanie na klasickom gamepade totiž patrilo k najväčším slabinám predchádzajúcich hier. S najväčšou pravdepodobnosťou je tento štýl ovládania upravený kvôli novým hráčom, ktorí nemajú dostatočné skúsenosti s predchádzajúcimi časťami série ani herný volant.
Dokonalý zážitok dosiahneš samozrejme použitím volantu a pedálov. Ovládaniu pomocou ovládačov tentokrát venovali autori výrazne viac pozornosti a na výsledku je to naozaj poznať. Mali sme možnosť porovnať ovládanie s Project Cars 1 & 2 a výsledok je jednoznačný v prospech najnovšieho dielu. Vzhľadom k odklonu od vernej simulácie ide o logický krok.
Hru si užiješ aj bez volantu a pedálov. Na ovládaní pomocou ovládačov autori riadne zapracovali
Skutoční fanúšikovia simulátorov totiž jazdia iba s volantom a preto sa ovládaniu pomocou ovládača v predchádzajúcich dieloch série neprikladal špeciálny význam. Po mnohých nastaveniach a chvíľke tréningu sa dajú prvý a druhý diel samozrejme hrať aj pomocou gamepadu, ale počas celej doby hrania sme sa nemohli zbaviť pocitu, že viac bojujeme s citlivosťou ovládača ako s protivníkmi na trati. V Project Cars 3 je však ovládanie pomocou ovládača doladené a funguje výborne.
Z nuly hrdinom
V najnovšej hre autori konečne dali na spätnú väzbu hráčov a implementovali do nej zábavný model kariéry. Na začiatku dostaneš možnosť vyskúšať si super šport z kategórie GT v podobe Chevrolet Corvette C8.R, hneď po prvom okruhu sa ale vrátiš do krutej reality. Na výber totiž dostaneš jedno z troch sériovo vyrábaných vozidiel zaradených do kategórie E. A práve tu je začiatok tvojej hviezdnej kariéry.
Samotná kariéra spočíva v sérii na seba nadväzujúcich udalostí. Na to, aby si si zlepšil svoj hráčsky level a posunul sa tak smerom k lepším autám vyšších kategórií je potrebné, absolvovať sériu pretekov. Tieto preteky sú rozdelené do skupín po štyroch a splnením všetkých podmienok sa dostaneš ďalej.
Jednou z noviniek, ktorú sme naozaj uvítali je funkčný režim kariéry
Nestačí teda vyhrať preteky, je potrebné sústrediť sa aj na splnenie týchto doplnkových úloh. Ide o dosiahnutie stanoveného času za kolo, určitý počet dokonale zvládnutých zákrut, či umiestnenie v šampionáte. Je to veľmi príjemné spestrenie štandardného jazdenia po okruhoch, hlavne ak nemusíš splniť všetky tieto bonusové podmienky naraz.
Bohatá ponuka tratí aj závodných žihadiel
Počet tratí sa oproti minulým dielom zvýšil a pribudlo 12 nových okruhov. Do celkového počtu 140 svetových okruhov tak pribudli aj trate ako Interlago, teda domovská trať Brazílskeho Grand Prix, Road Of Tuscany a Streets of Shanghai. Kompletný zoznam tratí si môžeš pozrieť na domovskej stránke hry. Tratí je naozaj úctyhodný počet a aj keď ide o ich rôzne variácie a obmeny, v tomto smere sa určite nudiť nebudeš. Chýbať nesmie ani legendárny okruh Nürburgring, známy aj ako zelené peklo.
Autori sa nedali zahanbiť a navýšili aj celkový počet áut, ktorých je tentokrát viac ako 200. Vzhľadom na takúto rozmanitú ponuku si tu na svoje príde naozaj každý. A že sú autá naozaj rozdielne si určite všimneš aj na trati. Vozidlá sú rozdelené do jednotlivých tried podľa výkonu. K úplne základným triedam typu Road E, D, C, B a A sa prepracuješ rýchlo. Stačí absolvovať pár pretekov, následne šampionát a máš dostatok peňazí a skúseností na kúpu áut z tých, nazvime ich bežných tried.
Veľmi zaujímavo pôsobí možnosť zvyšovania úrovne vozidiel, ktoré používaš. V praxi ide o jednoduchý model, ktorý je postavený tom, že ak dlho používaš nejaké vozidlo, zvyšuje sa mu level rovnako ako aj hráčovi. To vedie k výhode v podobe nižšej ceny dielov, ktoré používaš na zvyšovanie výkonu áut daného auta.
Samozrejme, tie najlepšie kúsky sú k dispozícii až po tom, ako budeš mať dostatočne vysokú úroveň. Inými slovami, musíš mať niečo odjazdené, inak si tieto vozidlá, medzi ktoré patria modely používané na 24 hodinové preteky Le Mans či rôzne druhy formúl E – X budeš môcť len obzerať v Showroome.
Ponuka áut je neuveriteľne rozmanitá. Stále však chýba zastúpenie značky Škoda
Ponuka áut je veľmi rôznorodá a okrem už pomínaných kategórií tu môžeme nájsť aj naozaj exotické kúsky medzi ktoré sa určite radí aj Seven 620 R alebo Mercedes 300 SEL 6.8 AMG. Autori sa snažili preniesť správanie jednotlivých vozidiel do hry čo najvernejšie, no pár ústupkov smerom k prístupnejšej hrateľnosti je badateľných okamžite. Udržať auto na ceste je teraz oveľa jednoduchšie ako v minulých dieloch.
Unikátne kúsky
Keď už sme pri autách, nastáva ten správny moment spomenúť jednu z najväčších noviniek hry. A tou nie je nič iné ako vizuálny tuning a bohaté možnosti úpravy automobilov. Upraviť si môžeš takmer všetko, od typu a veľkosti pneumatík, až po farebnú úpravu celého auta. Určite bude zaujímavé v budúcnosti sledovať výtvory hráčov pri online podujatiach a turnajoch.
Okrem vizuálneho tuningu je tu aj možnosť doladiť si auto aj po technickej stránke. Za hernú menu, ktorú získavaš vyhrávaním pretekov si môžeš zakúpiť rôzne vylepšenia, ktorými zvyšuješ výkon svojich áut.
Ide o jednoduchý a prehľadný systém, v ktorom sa dokáže orientovať aj úplný začiatočník. Všetko je totiž veľmi prehľadne zobrazené. Nezabudlo sa ale ani na tých, ktorí sa radi šprtajú v nastaveniach. Pre nich je tu pripravený naozaj komplexná možnosť úpravy jednotlivých komponentov ako napríklad úprava účinku bŕzd, tuhosť tlmičov alebo nastavenie tlaku v pneumatikách.
Skvelou možnosťou je, že si môžeš vyskúšať všetky vozidlá hneď od začiatku. Nie síce v režime kariéry, iba ako voľné preteky, ale aj tak to poteší a určite aj motivuje k ďalšiemu postupu. K dispozícii je aj séria časovo obmedzených výziev, kde medzi sebou súperia hráči online o dosiahnutie čo najlepšieho umiestnenia alebo počtu bodov.
Patrí sem napríklad zrážanie pripravených blokov, ktoré je bodovo hodnotené. Víťazom je ten, kto má po minúte najviac zrazených blokov a teda aj najviac bodov. Dlhodobo sa tento mód asi veľmi neujme, ale na chvíľu určite zabaví.
Počasie podľa potreby
Ak sa už rozhodneš vyskúšať si nové auto či novú trať, k dispozícii máš naozaj široké spektrum nastavení. Nielen, že si môžeš vybrať počasie, ale môžeš si nastaviť, či chceš, aby bolo rovnaké počas celých pretekov alebo sa v ich priebehu dynamicky menilo. Dokonca si môžeš nastaviť rozdielne počasie na začiatku a konci pretekov.
Vytváranie pretekov je naozaj zážitok. Ponuka možností ťa zabaví na dlhú dobu
Je tu možnosť zmeny ročného obdobia a takisto si môžeš nastaviť dennú dobu. Variácií je naozaj veľa a je skutočne rozdiel, či ti do očí svieti ostré ranné slnko alebo na cestu poriadne nevidíš kvôli hustému dažďu. Za samozrejmé sa už potom považuje nastavenie počtu kôl, výber protivníkov, penalizácie alebo tvoja štartovacia pozícia. Za toto patrí tvorcom naozaj palec hore.
Naopak, foto režim medzi podarené časti hry určite rátať nemôžeme. Jeho využitie sa obmedzuje na zapnutie a vypnutie. Okrem pohybu kamery tu naozaj nič viac nenájdeš, čo je vzhľadom na pekné scenérie určite škoda. Autori sa mohli inšpirovať veľmi podareným foto režimom v hre Gran Turismo Sport.
Nejde síce o kľúčový prvok, ktorý nejako výrazne ovplyvňuje hrateľnosť, ale keď už sa tvorcovia rozhodli do hry niečo pridať, tak očakávame, že to bude urobené poriadne.
Technická stránka prekvapila, no inak, než sme čakali
Séria Project Cars vždy cielila na čo najvernejšie a najrealistickejšie grafické spracovanie vozidiel a tratí. Preto je technický stav, v akom sa hra v dobe vydania nachádza, nemilým prekvapením. Testovali sme verziu 1.02 a miestami sme si pripadali, že ide hráme hru určenú pre PlayStation 3. Hru sme testovali na PlayStation 4 Pro, na výber sme preto mali 2 režimy zobrazenia.
Ide o štandardnú preferenciu medzi vysokým rozlíšením a stabilným snímkovaním. Ani jeden z nich však nefunguje tak, ako by mal. Aj pri výbere režimu vysokého rozlíšenia je vidieť jeho dynamické znižovanie za účelom plynulého herného zážitku a naozaj to nevyzerá dobre.
Pri použití voľby stabilného snímkovania je zjavne vypnuté vyhladzovanie hrán, výsledkom čoho sú neprirodzene pôsobiace ostré hrany. Tak takto sme si hru z konca generácie herných konzol nepredstavovali.
Vzhľadom na to, že ide o multiplatformový titul je jasné, že nemôžeme očakávať kvality grafiky na úrovni Gran Turismo Sport. Faktom ale je, že po technickej stránke vyzerá Project Cars 3 vo všetkých smeroch oveľa horšie ako jeho predchodcovia. Spracovanie áut v menu je na vysokej úrovni, no na trati to vyzerá, ako keby použili ich okresané modely.
Technická stránka hry je v ostrom kontraste s obsahom, ktorý ponúka
Okolie tratí je na tom ešte horšie, no v rýchlosti si chudobne vyzerajúce prostredie možno ani nevšimnete. Rovnako sú zredukované aj efekty počasia, ktoré síce nevyzerajú zle, ale v porovnaní s konkurenciou to nie je žiadna sláva.
Pri pohybe v hernom menu sa neubrániš pocitu, že bolo navrhnuté pre mobilné zariadenia. Všadeprítomné obrovské žlté ikony tento pocit len umocňujú. Po zvukovej stránke nemáme hre čo vytknúť. Zvuky pískania pneumatík síce občas pôsobia prehnane, ale inak je ozvučenie v poriadku. Autá znejú tak, ako majú a sprievodná hudba, či už v menu alebo priamo v hre je zvolená tak, aby neotravovala ani po niekoľkých hodinách hrania.
Stále zábavný simulátor, ktorý zrážajú technické nedostatky
Project Cars 3 je výbornou hrou, ktorá aktuálne dopláca na slabšie technické spracovanie a viacero nepríjemných bugov. Nie je to nič, čo by sa nedalo v budúcnosti opraviť vo forme záplat, ale v aktuálnom stave na tom hra príliš slávne nie je. Doskakujúce textúry a miznúce či neskoro doskakujúce tiene pôsobia naozaj rušivým dojmom.
Veľmi príjemným spestrením je naopak zaujímavý režim kariéry a skutočne rozsiahly vozový park, ktorý sa dočkal detailnej možnosti úprav a spoločne s vizuálnym tuningom umocňuje pocit z komplexnosti. Ten dotvára aj obrovská ponuka rozmanitých tratí a bohaté možnosti nastavenia jednotlivých pretekov.
Jazdný model je tentokát oveľa prístupnejší nováčikom a nemusíš sa narodiť s volantom v ruke, aby si si mohol hru naozaj užiť. Zmena z hardcore simulácie smerom k arkádovejšiemu jazdeniu nový diel Project Cars sprístupňuje širokému hernému publiku, zároveň však môže sklamať skalných fanúšikov série.
Project Cars 3 sa tak trochu snaží byť hrou pre všetkých, kvantita ale v niektorých prípadoch išla na úkor kvality a vývojárov v najbližších dňoch ešte čaká množstvo práce predovšetkým pri plátaní technických nedostatkov.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendárny DOOM je späť v najlepšej forme. Takúto brutalitu len tak niekde nezažiješ (RECENZIA)
Konečne sme sa dočkali. Nová Mafia predviedla svoju hrateľnosť v oficiálnom traileri
Nemožné sa stalo skutočnosťou. Jedna z najlepších akčných sci-fi hier mieri na PlayStation
Blesk z jasného neba. GTA VI ma nový trailer, ukazuje návrat do Vice City (VIDEO)
Šialená budúcnosť Assassin’s Creed. Ubisoft chystá až 9 hier, niektoré vyzerajú brutálne dobre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Sovietom vybuchovali reaktory, americké nevedeli plávať. Príbeh, ako Rusi pomocou USA zabili najväčšiu jadrovú ponorku
- Vedci ostali v nemom úžase. Objavili unikátny proces, ktorý z olova vytvára zlato
- Nič také doteraz neexistovalo. Američania aktivovali zariadenie, ktoré navždy zmení jadrovú energiu
- Ľudia pri ňom odchádzali z kina. Desivý horor ide do finále, najhoršie ešte len príde (VIDEO)
- Najslávnejšia veta vznikla náhodou. Gladiátor má 25 rokov, prvý nápad by nikdy neprerazil
-
- Vedci ostali v nemom úžase. Objavili unikátny proces, ktorý z olova vytvára zlato
- Ľudia pri ňom odchádzali z kina. Desivý horor ide do finále, najhoršie ešte len príde (VIDEO)
- Najslávnejšia veta vznikla náhodou. Gladiátor má 25 rokov, prvý nápad by nikdy neprerazil
- Sovietom vybuchovali reaktory, americké nevedeli plávať. Príbeh, ako Rusi pomocou USA zabili najväčšiu jadrovú ponorku
- Nič také doteraz neexistovalo. Američania aktivovali zariadenie, ktoré navždy zmení jadrovú energiu
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- ČERNÁK pobláznil Slovákov. Netflix však ponúka ešte niečo omnoho lepšie
- Našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Robí si na ňu zálusk NATO aj Ukrajina. Sused Ruska má novú kamikadze zbraň na obranu štátu
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené