Druhá polovica roka 2018 priniesla zaujímavé štatistiky, ktoré zverejnila agentúra Counterpoint Research. Predaj prémiových zariadení v Q3/2018, ktorých cena presahuje 400 dolárov výrazne zosilnel a zaznamenal najvyšší rast spomedzi všetkých kategórií.

Hoc je dnes stredná trieda veľmi kvalitná a ponúka veľa vymoženosti vlajkových lodí, najnovší prieskum, ktorý sa zameral na predaje smartfónov v období júl – september (Q3/2018) ukazuje, že najrýchlejšie rástol predaj drahších zariadení, ktorých cena presahuje 400 dolárov. Oproti predchádzajúcemu roku vzrástol až o 19 %, a to aj vzhľadom k tomu, že celkový predaj sa spomalil a zaznamenal prepad o 5 %.

Päť výrobcov zaberá až 89 % trhu

Zrejme nikoho neprekvapí fakt, že na popredných priečkach sa umiestnili zariadenia spoločnosti Apple (47 %), Samsung (22 %) a Huawei (12 %). TOP päťku uzatvára Vivo/Oppo (5 %) a Xiaomi s troma percentami. Umiestnenie Xiaomi možno na prvý pohľad prekvapí, no je si potrebné uvedomiť, že zariadení, ktoré by hranicu 400 dolárov prekračovali je len minimálne množstvo.  Príjemné prekvapenie je to aj pre spoločnosť Huawei, ktorá vôbec prvýkrát dosiahla dvojciferný výsledok, čo sa však po posledných udalostiach zrejme nepodarí udržať.

Zobraziť celú galériu (2)
Counterpoint Research

Z priloženého grafu môžeš vidieť, že v prípade ešte drahších zariadení (>600 dolárov) jednoznačne dominuje Samsung so spoločnosťou Apple, pričom v prípade zariadení nad 800 dolárov je kalifornský výrobca na neohrozenom prvom mieste. Vďačí tomu hlavne svojej ponuke, v ktorej sa nachádzajú len zariadenia za niekoľko stoviek eur a aj najlacnejší iPhone 7 začína s cenovkou nad 400 eur.

Zobraziť celú galériu (2)
Counterpoint Research

Prečítaj si tiež
Trump chce priniesť ďalšie nezmyselné opatrenia. Obeťou obchodnej vojny sa môžu stať aj iPhony

Zaujímavá je tiež tabuľka obľúbenosti jednotlivých výrobcov, kde prekvapením je rozhodne výrobca OnePlus, ktorý v Indii tamojších zákazníkov ohromne zaujal a patrí mu prvá priečka. V zvyšných regiónoch je situácia v podstate rovnaká a Apple si strieda prvú priečku so Samsungom. Z týchto výsledkov sa tak dá jasne vyčítať, že zákazníci sú čoraz viac ochotní si za kvalitné zariadenia priplatiť, no s tým, že si ich nechajú dlhšiu dobu než zvyčajne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú