Pred pár dňami spoločnosť POCO predstavila model X2, ktorý priniesol perfektné špecifikácie za ešte lepšiu cenu. Mnoho fanúšikov mladej značky však netrpezlivo očakáva nástupcu modelu POCO F1, ktorý bol predstavený ešte v auguste 2018. Portál AndroidAuthority sa preto opýtal priamo CEO spoločnosti Manmohana Chandolu), prečo spoločnosť s predstavením ešte stále otáľa.

Model POCO X2 je skvelé zariadenie. Za cenu tesne nad 200 € získaš zariadenie so štyrmi fotoaparátmi, 120 Hz FullHD+ displejom a duálnym selfie fotoaparátom. Síce je novinka dostupná len v Indii, nie je vylúčené, že ho bude možné dostať aj na iných trhoch, hoci za vyššiu cenu. Stále to však nie je tá pravá vlajková loď, ktorá by dokázala nahradiť POCO F1.

Dôvodom je vysoká cena procesorov

Dôvodom, prečo nová vlajková loď nebola predstavená je vysoká cena procesorov Snapdragon 800. Nehovoriac o cene modelu 865, ktorý obsahuje aj 5G modul. Spoločnosť by síce mohla využiť model Snapdragon 855, no aj cena tohto čipu je stále mimoriadne vysoká a k očakávanému poklesu zatiaľ nedošlo. Cena Snapdragonu 845, ktorý je v súčasnom POCO F1, bola na úrovni 45 dolárov, no Snapdragon 855 už stojí okolo 53 dolárov + licenčný poplatok, pričom Snapdragon 865 s 5G modulom má stáť o ďalších 50 % viac.

Aj napriek "veku" je POCO F1 aj dnes veľmi zaujímavým zariadením, ktoré má dostatok výkonu a cenu, ktorá na Slovensku začína na 235,90 € Zdroj: redakcia

Možno sa to nezdá ako vysoká cena, obzvlášť pri 855-ke, avšak je potrebné si uvedomiť, že cena POCO F1 bola pri predstavení približne 300 €. Každé ušetrené euro sa tak počíta k dobru a okrem procesora je v smartfóne množstvo ďalších komponentov, ktoré rovnako nie sú zadarmo. Ak by spoločnosť chcela predstaviť novú vlajkovú loď teraz, cenou by len ťažko mohla konkurovať predchodcovi.

Na otázku 5G modelu odpovedal Chandolu s opatrnosťou a poukázaním na fakt, že v súčasnej dobe je to viac-menej zbytočné, nakoľko infraštruktúra je nedostatočná (najmä v Indii) a takýto smartfón by bol zbytočne drahší a navyše by nemohol byť naplno využívaný. Otázne je tiež ďalšie smerovanie značky a miera, do akej môže konkurovať Xiaomi, ktorá je jej materskou spoločnosťou.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú