S prechodom na elektromobilitu z naftových a benzínových motorov sa mení logistický vzorec, pretože sa menia dodávatelia. Uviedol to pre TASR generálny riaditeľ logistickej spoločnosti Gefco pre región Slovensko – Česká republika Aleksander Raczynski.
„V súčasnosti sa dodávajú elektrické batérie z Ázie, preto má firma silnú námornú dopravu,“ dodal s tým, že mnohí dodávatelia prestávajú vyrábať klasické motory, mení sa aj logistika prepravy nových hotových vozidiel. „Máme veľa elektrických batérií v našich skladoch a robíme aj ich montáž,“ konštatoval generálny riaditeľ. Dodal, že výroba elektrických áut je o niečo jednoduchšia ako áut so spaľovacími motormi, pretože potrebuje menej komponentov.
Aká je železničná doprava z Číny na Slovensko?
V súvislosti s odchodom Veľkej Británie z Európskej únie, s brexitom, Raczynski pripomenul, že ešte nikto nevie, aká bude situácia. „Ak bude tvrdý brexit, bude to znamenať komplikovanejšie colné procesy, môže nám to sťažiť prácu. Ale máme veľké oddelenie pre clá a dane, takže pre nás to môže byť aj veľká príležitosť,“ priblížil. Situáciu s tvrdým brexitom v prístavoch môžu podľa neho preklenúť v prechodnom období dostatočné zásoby tovaru v skladoch na oboch stranách.
O železničnej preprave tovaru z Ázie do Európy, konkrétne z Číny na Slovensko, povedal, že ešte nie je vidno veľký tok. „Čo sa týka železničnej prepravy, je tam mnoho zúčastnených strán, čínska, ruská, ukrajinská a slovenská. Všetky musia súhlasiť a dohodnúť sa, a to nie je jednoduché,“ konštatoval.
15 rokov na Slovensku
Gefco pôsobí v 47 krajinách a zamestnáva 15.000 zamestnancov, z toho v SR vyše 900 v 14 pobočkách. V roku 2018 dosiahla skupina obrat vo výške 4,6 miliardy eur. Pod názvom Gefco Slovakia je táto európska logistická spoločnosť prítomná 15 rokov na trhu v SR, kde je hlavnou oblasťou jej pôsobenia logistika hotových vozidiel. Inováciami sú úprava vozidiel a ich doručovanie koncovým klientom.
Elektromobilita

Tesla sa poučila na chybách. Má unikátne riešenie, ako zabrániť nekvalitne vyrobeným autám

RECENZIA Mercedes vyrobil najlepšie malé SUV na svete. Plug-in hybrid z neho spravil kráľa, šokuje najmä jednou vlastnosťou

Hyundai aj Kia skončili vývoj naftových motorov. Všetky zdroje idú do elektrifikácie

PRIPOMIENKA Najlacnejšie jazdenie autom: Vyhrá benzín, diesel, plug-in hybrid alebo CNG? Zistili sme
