Keďže je v poslednej dobe trendom riešiť ekologickosť batérií v elektromobiloch, viaceré automobilky hľadajú spôsoby, akými by sa vedeli vyhýbať ďalšiemu znečisteniu planéty. Mitsubishi prišlo s jedinečným nápadom, ako využívať použité a následne recyklované batérie v rámci svojich tovární, píše web electrek.
Opätovné zabehávanie použitých batérií späť vo výrobnom procese automobilky by mala ako prvá zaviesť fabrika v japonskom meste Okazaki, v ktorej sa vyrábajú elektrické vozidlá. Očakáva sa, že systém bude môcť ročne vyrobiť až 3 gigawaty energie, ktoré následne dokážu uložiť v použitých batériách hybridných vozidiel od Mitsubishi.
Podľa tlačovej správy japonskej automobilky, zavedením tohto procesu dokážu znížiť uniknuté uhlíkové emisie až o 1 600 ton ročne. Okrem chodu fabriky by sekundárnym využitím tejto uloženej energie mohla byť jej úžitkovosť, v prípade výpadku elektrického prúdu v závode.

Automobilka Mitsubishi vstúpila do segmentu elektrických automobilov už v roku 2009. Následne na to predstavili svoj energetický systém nazvaný ,,DENDO drive station“, zabezpečujúci majiteľom elektrických áut vyrábať, skladovať a využívať energiu získanú solárnymi panelmi automatizovane medzi autom a domácnosťou.

Nejde však o jedinú snahu zachraňovať planétu v segmente elektromobilizácie. Svoje využité batérie v roku 2019 poskytol športovým štadiónom aj Nissan. Renault zase v Nemecku poskytol 2 000 automobilových batérií pri budovaní najväčšieho stacionárneho skladu energie.

Netradičný simulátor šokoval hernú komunitu. Zahráš si za Ježiša
Svoj projekt Mitsubishi plánuje zrealizovať do mája budúceho roka. Ak sa im podarí skombinovať solárnu energiu s recyklovanými batériami, pôjde o najväčšiu skládku energie získanej solárnymi panelmi v Japonsku.
Elektromobilita

VIDEO Nemá airbag ani ESP: Číňania predávajú v Nemecku ultra-lacný elektromobil, otrasne pohorel v bezpečnostných testoch

Slovenský Sygic kraľuje: Unikátna funkcia z navigácie už obsahuje státisíce nabíjačiek po celej EÚ

Žiadne sci-fi, ale reálny produkt. Číňania vyrobili revolučnú batériu pre elektromobily, ktorá sa nabije za 5 minút

Priamy konkurent Škody Enyaq prichádza na Slovensko. Takéto sú ceny Volkswagenu ID.4
