Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Audi práve oficiálne predstavilo svoj ďalší čistokrvný elektromobil. Privítaj Audi e-tron GT a RS e-tron GT, dvojicu nových luxusných elektrických športiakov, ktoré ponúkajú nekompromisný výkon a dojazd blížiaci sa k hranici 500 km.

Auto, v ktorom jazdil aj slávny marvelovský superhrdina Iron Man, si odteraz bude môcť kúpiť každý, respektíve každý, kto je ochotný dať za luxusný elektromobil zhruba 100 000 €.

Audi poprvýkrát vyrukovalo na trh s elektromobilmi veľkým SUV modelom e-tron. Po niekoľkých mesiacoch priniesli aj karosársku verziu Sportback, ktorú sme mali možnosť testovať aj u nás v redakcii.

Veľké SUV s elektrickým pohonom však mierne sklamalo naše očakávania hlavne po stránke dojazdu. Obrovská váha a nižšia aerodynamika sa značne podpísali na reálnom dojazde, ktorý bol oproti tomu papierovému podstatne nižší.

Audi e-tron GT

Nový e-tron GT, respektíve jeho športovejšia verzia RS e-tron GT však môžu tento nedostatok eliminovať. Práve predstavené novinky ponúkajú naozaj solídne parametre a cenovku, ktorá značne podlieza svojho najväčšieho konkurenta, ktorým je nová Tesla Model S.

Luxusné „Grant Turismo“ na elektrický pohon

Audi rozhodne môžeme zaradiť medzi prémiové automobilky a jej prémiovosť sa naplno prejavuje aj pri novinkách e-tron GT a RS e-tron GT. Štvordverové kupé prináša elegantný a dynamický dizajn, ktorý naplno vystihuje jeho identitu.

Audi

Dĺžka 4,99 m jasne napovedá, že ide o veľké auto, ktoré poskytne dostatok vnútorného priestoru a do detailu premyslený exteriér vozidla zabezpečil nízky koeficient odporu vzduchu len 0,24, vďaka čomu je e-tron GT predurčený aj na dlhšie trasy.

Batéria s využiteľnou kapacitou 85 kWh zabezpečí maximálny dojazd 488 km podľa cyklu WLTP, model RS zvládne prejsť 472 km na jedno nabitie. Priemerná spotreba je udávaná na 19,6-18,8 kWh/100 km, respektíve pri modeli RS na 20,2-19,3 kWh/100 km.

Kľúčové aspekty nabíjania:
  • Vďaka 800 V technológii sa dokáže na rýchlonabíjačke nabíjať výkonom až 270 kW
  • Za 5 minút nabíjania získaš až 100 km dojazdu
  • Z 5 na 80 % by to malo autu trvať iba 23 minút
  • Palubná AC nabíjačka podporuje 11 kW nabíjanie, krátko po uvedení však príde na trh aj 22 kW AC nabíjačka
  • Auto dokáže nabíjať aj rekuperovaním až s výkonom 265 kW

Audi e-tron GT quattro

Nádherný svetelný podpis predných aj zadných svetiel odlišuje e-tron GT od všetkých ostatných vozidiel Audi. K dispozícii sú až 3 svetelné technológie, LED, Matrix LED a tiež laserové svetlá.

Výkon ako jeden z hlavných ťahákov

Nový e-tron GT je športové kupé, ktoré tento popis nepodtrhuje len svojim vzhľadom, ale aj výkonom. Novinka disponuje pohonom všetkých štyroch quattro. Pri modeli e-tron GT dosahuje systémový výkon 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 630 Nm.

Model RS e-tron GT je ešte výkonnejší, má až 440 kW (598 koní) a krútiaci moment 830 Nm. K dispozícii je navyše boost pri kontrolovanom štarte cez launch control. V prípade klasickej verzie je to zvýšenie výkonu na 530 koní, pri RS verzii až na 645 koní po dobu 2,5 sekundy.

Vďaka týmto hodnotám zrýchli e-tron GT z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, model RS to zvládne za 3,3 sekundy. Problémom pri elektromobiloch býva, že pri vyšších rýchlostiach už oproti autám so spaľovacími motormi jednoducho nestíhajú. Riešením je v tomto prípade podobne ako v Porsche Taycan integrácia dvojrýchlostnej prevodovky.

Audi

Manévrovateľnosť s takmer 5 metrov dlhým autom zlepší príplatková natáčacia zadná náprava, ktorá je v tomto prípade limitovaná na natočenie o 2,8 stupňa. Samozrejmosťou sú aj adaptívne tlmiče, ktoré sa vedia prispôsobiť štýlu jazdy a povahe vozovky.

Technológiami nabité auto

Čo sa týka technológií a asistentov, e-tron GT dostal to najlepšie, čo Audi aktuálne ponúka. Nájdeme tu systém Audi pre-sense, prediktívny tempomat a funkciu vzdialeného parkovania vozidla. Športovú atmosféru navodí aj do detailov premyslený interiérový a exteriérový zvuk, nejde však o žiadne napodobňovanie burácajúceho motora, zvuky sú elektrické a dokonale sedia k tomuto autu.

Audi

Dobre známy virtuálny kokpit veľkosťou 12,3″ a rozlíšením 1,920 x 720 dopĺňa 10,1″ displej na ovládanie infotainmentu so systémom MMI. Ten je oproti štandardnému systému známemu zo spaľovacích modelov rozšírený o e-tron route planner, ktorý dokáže naplánovať dlhšiu trasu čo najefektívnejšie, aby vodič na nabíjačkách strávil čo najmenej času. Za príplatok bude dostupný aj audiosystém Bang & Olufsen, rovnako ako aj príplatkový aj head-up displej.

Audi

Predaj začína už na jar 2021

Novinky e-tron GT a RS e-tron GT budú zdieľať výrobnú linku na výrobu športiaku Audi R8 v Böllinger Höfe, pôjde tak o prvé elektrické Audi vyrábané priamo v Nemecku. Zaujímavosťou je, že produkcia e-tron GT bola zostavená bez akýchkoľvek fyzických prototypov, celý výrobný proces bol plánovaný virtuálne.

Prvé kusy by sa mali dostať do predaja už túto jar s cenovkami 99 800 € za základný model e-tron GT a 138 200 € za výkonnejší model RS e-tron GT. Tieto ceny sú rozhodne konkurencieschopné pre novú Teslu Model S, ktorá bola predstavená len pred pár dňami.

Závodný voz s možnosťou jazdiť na normálnych cestách

Audi už dnes poobede vysielalo takú malú „ochutnávku“ na svetovú premiéru, ktorá sa konala dnes večer. Súčasťou tohto „warm upu“ bol aj zaujímavý test, kde si to prototyp nového e-trona GT rozdal s elektrickou formulou od Audi. Za volantom e-tron GT sedel formulový pretekár Nico Rosberg a jeho reakcia na zrýchlenie tohto auta myslím hovorí za všetko.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú