Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Porsche 911 je v automobilovom svete legendou. Model 911 GT3 RS je aktuálne piatym najrýchlejším autom na okruhu Nürburgring, pričom ide o sériový model bez akýchkoľvek dodatočných úprav. Vedenie automobilky s nástupom elektromobility tvrdilo, že aktuálne ešte nie je schopné vyrobiť taký elektromobil, ktorý by na jednom z najznámejších okruhov sveta dokázal poraziť 911-ku. Automobilka ale otáča a ku svojmu 75. výročiu predstavila víziu elektromobilu, ktorý sa stane kráľom „severnej slučky“, píše TopGear.

Koncept nesie názov Mission X a automobilka tvrdí, že pôjde o najrýchlejšie auto, ktoré môže legálne jazdiť po cestách. Rýchlosť sa ale v tomto prípade nemeria iba akceleráciou z 0 na 100 km/h či maximálnou konštrukčnou rýchlosťou. Porsche sa na rýchlosť pozerá komplexne a auto musí byť rýchle nie len na rovinke, ale aj v zákrutách. V tom presne exceluje aj spaľovacia 911-ka GT3 RS.

Jedna konská sila na každý kilogram hmotnosti

„Auto zajtrajška“ – aj týmto prívlastkom Porsche pomenovalo koncept elektromobilu Mission X. Automobilka je zatiaľ skúpa na detailnejšie technické informácie, no prezradila napríklad to, že pomer výkonu a hmotnosti by mal byť približne jedna k jednej, píše Electrek. Aby bolo auto rýchle aj v zákrutách, nemôže byť príliš ťažké. Odraziť sa môžeme napríklad od hodnôt aktuálneho kráľa Nürburgring Nordschleife, ktorým je Mercedes AMG One. Tento hybrid váži zhruba 1 700 kg a jeho výkon je 1 050 koní.

Mission X sa teda môže hmotnostne pohybovať niekde okolo tejto hranice. Proti nižšej hmotnosti budú hrať ťažké batérie, no pozitívne bude vplývať čisto elektrický pohon, s ktorým nebude problém dosiahnuť výkon okolo 1 700 koní.

Z obrázkov a videa, ktoré nemecká prémiová automobilka zverejnila, je zrejmé, že Mission X bude aerodynamickým skvostom, takže o dostatok prítlaku, ktorý je dôležitý na okruhu plnom zákrut, sa rozhodne nemusíme báť.

Najrýchlejší na ceste, ale aj na nabíjačke

Porsche sa napokon zameria aj na zlepšenie nabíjania elektromobilu Mission X. Vďaka 900 V architektúre chce dosiahnuť dvojnásobný nabíjací výkon v porovnaní s elektrickým Porsche Taycan. Ten sa dokáže teoretický nabíjať až 350 kW, v prípade Mission X sa tak môžeme tešiť na 600 až 700 kW nabíjanie. To sa už koniec koncov testuje napríklad v pretekoch Formuly E.

Porsche vyrobí elektromobil rýchlejší než 911 GT3 RS

Interiér je na prvý pohľad strohý, no v pretekárskom aute, ktoré môže legálne jazdiť aj po cestách, toho jazdec veľa nepotrebuje. Celý kokpit je preto zameraný práve na vodiča.

Pomerne netypickým riešením je umiestnenie batérií. Tie sa v koncepte nenachádzajú v podlahe, ale za sedadlom vodiča a spolujazdca. Takéto riešenie môže mať negatívny vplyv na ťažisko, ktoré sa tým pádom posunie vyššie. Porsche však vie, čo robí a týmto ťahom chce elektrický superšport čo najviac priblížiť vlastnostiam spaľovacích modelov 911. GT3 RS má totiž motor takisto umiestnený za vodičom, čo pomáha rozloženiu hmotnosti a lepšej ovládateľnosti auta.

Porsche

Či sa ale Mission X skutočne dostane do výroby, je otázne. Automobilka v tlačovej správe jednoznačne nepotvrdila, či a v akej podobe sa z konceptu stane produkčný elektromobil. Odborníci sa ale zhodujú, že v „nejakej podobe“ Mission X určite jedného dňa uvidíme na cestách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú