Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Veľkým „boom“ s novými elektromobilmi si už všimol celý svet a čoraz viac automobiliek prechádza od výroby klasických áut so spaľovacími motormi k ich ekologickejšej alternatíve s batériami. Jedného z popredných producentov v tomto odbore sa však chystajú prekonať nemeckí konkurenti, ktorí si pripravili veľkú novinku. Rýchlonabíjačky od Porsche a BMW s energiou až 450 kWh dokážu nabiť elektromobily už behom chvíle a s veľkým náskokom prekonávajú aj Supercharger od Tesly.

Americká Tesla sa snaží stále rozširovať sieť nabíjacích staníc pre svoje elektromobily, pričom zopár z nich máme aj u nás na Slovensku. Volania ekológov po elektrických autách však už vypočuli aj ďalšie renomované spoločnosti tohto priemyslu, ktoré sa rozhodli do budovania a vývoja týchto modelov investovať nemalé financie. Po niekoľkých predstavených elektromobiloch z Nemecka prichádzajú dvaja tamojší giganti s inováciou, ktorá zmení nabíjací proces batérií.

Revolúcia nabíjania elektromobilov prichádza z Nemecka

S pomocou FastCharge Group ukázalo Porsche a BMW budúcnosť nabíjania elektromobilov, ktorou sa už dnes stávajú rýchle nabíjacie stanice. Vďaka energii 450 kWh dokážu už za pár minúť dobiť batérie, ktoré následne môžu poháňať elektromotory na vzdialenosť aj 100 km. Týmto krokom sa títo nemeckí výrobcovia športových a luxusných áut rozhodli prekonať Teslu, ktorá je už roky jediným veľkým výrobcom elektromobilov. Nabíjacie stanice Supercharger aktuálne disponujú maximálnou kapacitou 145 kWh.

Nenechaj si ujsť
15 najlepších elektromobilov, ktoré budú dostupné v najbližších rokoch a zmenia automobilový priemysel

Budúcim vylepšením týchto nabíjačiek má byť zvýšenie ich energie na 250 kWh, no ani to nebude stačiť na to, aby sa v tomto smere Tesla vyrovnala Porsche a BMW. Na domácej pôde sa túto americkú spoločnosť snaží prekonať aj firma Electrify America, ktorá v Kalifornii ukázala 350 kWh nabíjaciu stanicu. Napriek takýmto vysokým číslam, môže byť realita pre majiteľov elektromobilov iná. Nie každý model totiž môže využiť potenciál nabíjacej stanice naplno. Pri prezentácii 450 kWh nabíjačky od Porsche a BMW bol využitý prototyp Porsche Taycan, ktorý si reálne zobral 400 kWh energie počas nabíjania.

Treba ešte doladiť zopár zásadných detailov

Ďalšie známe elektromobily využijú ešte menej energie. Ako príklad môže poslúžiť Jaguar I-Pace, známe elektrické SUV, ktoré po pripojení k tejto výkonnej nabíjačke zvládne využiť 100 kWh. Nové Audi e-tron len o 50 kWh viac. Hoci sa môže FastCharge od Porsche a BMW zdať ako skvelou budúcnosťou nabíjania elektromobilov, stále narážame na niekoľko problémov. Prvým spomínaným sú obmedzené možnosti nabíjania rôznych modelov. Druhým je samotná sieť týchto staníc. Prvý prototyp bol odhalený v Nemecku, no ešte potrvá, kým sa dostane do ďalších kútov tejto krajiny a celého sveta.

Napriek nedokonalostiam je táto stanica dôkazom toho, že čas nabíjania batérií je kľúčový pre všetky elektromobily. Nikto z majiteľov by totiž pri nabíjaní nechcel stráviť dlhé hodiny. Stále platí, že omnoho rýchlejšie natankujeme nádrž na čerpacej stanici ako dobijeme batérie jedného elektromobilu na plnú kapacitu. To by sa mohlo v budúcnosti zmeniť a nabíjanie akumulátorov sa stane omnoho kratším procesom než doteraz.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú