Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
Keď sa povie plug-in hybrid, mnohým vodičom sa automaticky vybaví predstava, že bez domáceho nabíjania je takýto typ auta prakticky nepoužiteľný. To možno platilo v časoch, keď bežné plug-in hybridy disponovali pomalými, maximálne 7 kW AC nabíjačkami, s ktorými si auto nabíjal cez dve hodiny.
Škoda Kodiaq iV však túto predstavu búra a ukazuje, že aj bez vlastného wallboxu alebo zásuvky v garáži dokáže byť plug-in hybrid mimoriadne praktický, efektívny a plnohodnotne využiteľný. Po troch týždňoch testovania som zistil, že Kodiaq iV je doslova stvorený pre moderný životný štýl – či už jazdíš po meste, absolvuješ dlhé trasy alebo jednoducho hľadáš spôsob, ako znížiť náklady na palivo.
Na elektrinu nielen v meste
Počas celej doby testu som sa po meste pohyboval prakticky výlučne na elektrinu. Kodiaq iV má reálny elektrický dojazd medzi 80 až 100 kilometrami, čo je viac než dosť na každodenné presuny – nielen tie mestské, ale dokonca aj prímestské či diaľničné.
Ako to? Jednoducho som využíval každú príležitosť na dobitie batérie. Parkovanie pri obchodnom centre? Auto bolo pripojené k nabíjačke. Zastávka na káve? Opäť som dobíjal. Za 45 minút nabíjania som batériu vždy dostal minimálne na 90 %, čo mi stačilo na ďalšie desiatky kilometrov elektrickej jazdy. Nabíjanie sa tak stalo prirodzenou súčasťou môjho dňa – niečo ako doplnenie paliva, ktoré však nezaberá žiadny extra čas navyše.
Dlhé trasy? Žiadny problém
Kodiaq iV však nie je len mestský špecialista. Každý týždeň som absolvoval dlhšie trasy s dĺžkou okolo 250 kilometrov. Na diaľnici som si nastavil tempomat na 140 km/h a nechal auto pracovať v hybridnom režime. Spaľovací motor hral v tomto prípade prím, ale aj pri týchto trasách som dokázal výrazne znížiť spotrebu benzínu vďaka pravidelnému nabíjaniu a hlavne teda zapájaniu elektromotora do pohonu auta.
Predstav si situáciu: zastavíš na obed v reštaurácii pri diaľnici a auto pripojíš k rýchlonabíjačke. Za čas, ktorý stráviš obedom, máš batériu opäť plne nabitú, čo znamená ďalších 80 km na jazdy na elektrinu. Po troch týždňoch testovania sa moja finálna spotreba benzínu zastavila na výborných 4,2 litra na 100 kilometrov – a to som jazdil svižne, bez akýchkoľvek kompromisov. Myslím, že na také veľké auto, akým je Kodiaq, ide o famóznu spotrebu.
Na čerpačku raz mesačne
Jedným z najväčších prekvapení bolo to, ako málo benzínu som počas testovania spotreboval. Po najazdení 1 100 kilometrov mi v nádrži zostávala ešte rezerva na ďalších 100 kilometrov. Pri mojom štýle jazdy by mi teda stačilo tankovať raz za mesiac. Tento fakt podčiarkuje ekonomickú stránku Kodiaqu iV: ak pravidelne využívaš elektrický režim a nabíjaš počas zastávok, náklady na palivo môžu byť minimálne.
Rýchle nabíjanie ako game-changer
Najväčšou zbraňou a dôvodom, prečo je nový Kodiaq iV tak skvele využiteľný aj pre niekoho, kto nemá nabíjačku doma či v práci, je rýchlosť nabíjania. Na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridov podporuje DC nabíjanie s výkonom až 50 kW cez konektor CCS. To znamená, že batériu dokážete nabiť z 10 % na 80 % za približne 26 minút a plné nabitie trvá okolo 45 minút, ak je samozrejme batéria v ideálnej teplote.
Počas bežného pracovného dňa som ale prakticky nikdy nenajazdil viac ako 100 km a minimálne každý druhý deň som mal nejakú zastávku, kde bola nabíjačka. Rýchle DC nabíjanie teda úplne eliminovalo potrebu domáceho wallboxu.
Plug-in hybrid bez kompromisov
Kodiaq iV je teda ako stvorený pre vodičov, ktorí nemajú prístup k domácemu nabíjaniu – napríklad obyvateľov bytových komplexov alebo tých, ktorí často cestujú a potrebujú flexibilitu v podobe spaľovacieho motora a nádrže, ktorú pri dlhej trase stačí natankovať za 10 minút.
Rýchle DC nabíjanie s výkonom 50 kW a reálny elektrický dojazd cez 80 km robia z tohto modelu praktického spoločníka do mesta aj na diaľnicu. Počas troch týždňov testovania ma toto auto presvedčilo, že spojenie ekologickej a ekonomickej prevádzky vo veľkom rodinnom SUV môže fungovať, a to aj bez toho, aby si mal každú noc auto pripojené k nabíjačke.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Dlhy poslali známu IT firmu do krachu. Len štátu dlhuje milión eur, zamestnanci sú v neistote
Kremeľ túži po veľkom víťazstve. K frontu sťahuje armádu väčšiu než väčšina krajských miest
KVÍZ: 99 % Slovákov fatálne zlyhá. Zisti, či spoznáš svetové krajiny na slepej mape
Slováci konečne zistia, či musia platiť štátu: Sociálna poisťovňa spustila novú kalkulačku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
- Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP