Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Peugeot pred pár hodinami oficiálne predstavil elektrickú verziu modelu 308. Peugeot e-308 príde na trh už budúci rok a okrem klasického sedanu sa môžeme tešiť aj na elektrické kombi, ktoré bude jedným z prvých elektromobilov v tejto kategórii áut.

Peugeot e-308 a e-308 SW sa dizajnovo nebude nijak extra líšiť od aktuálneho modelu so spaľovacím, respektíve plug-in hybridným motorom. Oproti doterajším elektromobilom Peugeot však elektrické „308-mičky“ ponúknu väčší akumulátor a dojazd na jedno nabitie by sa mal dostať cez 400 km podľa cyklu WLTP.

Spotreba, ktorú môže závidieť aj Tesla

Akumulátor narástol z donedávna používaných 45 kWh na 51 kWh využiteľnej energie. Aj vďaka fantastickej spotrebe, ktorá je podľa papierových výpočtov na úrovni 12,7 kWh/100 km, zvládne prejsť Peugeot e-308 a e-308 SW na jedno nabitie viac ako 400 km podľa WLTP. V prípade menšieho sedanu to bude oproti kombíku zrejme o niečo viac. Uvidíme, či sa ale takúto spotrebu podarí dosiahnuť autu aj v skutočnosti.

Peugeot

V prípade batérie ide o úplne novú generáciu, ktorá sa skladá z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Nová chémia batérie by mohla priniesť aj podstatne lepšiu nabíjaciu krivku, ktorá bola jednou z najväčších slabín elektromobilov Peugeot e-208 a e-2008.

Vylepšenia sa dočkal aj elektromotor, jeho výkon narástol zo 100 kW na 115 kW, čo predstavuje 156 koní. Krútiaci moment dosahuje 260 Nm, no údaje o zrýchlení zatiaľ automobilka neprezradila.

400 V sústava a relatívne pomalé nabíjanie

Škoda, že Peugeot nepristúpil aj k vylepšeniu nabíjania. Aj naďalej tu teda máme iba 100 kW nabíjanie, ktorému sekunduje 11 kW palubná AC nabíjačka. Nabíjacia krivka sa vďaka novej batérií môže zlepšiť, no podľa tlačovej správy bude aj tak trvať dobitie z 20 % na 80 % zhruba 25 minút.

Peugeot

Po technologickej stránke v interiéri môžeme očakávať to isté, čo prináša klasický Peugeot 308. Taktiež nebudú chýbať Full LED svetlomety s technológiou maticových segmentov. K štyrom vo funkcii stretávacích svetiel sa tak v diaľkovom režime pridá 20 segmentov s funkciou vyrezávania okoloidúcich vozidiel a plynulou zmenou sveteľného lúča. Funkciu je možné využívať pri rýchlosti nad 50 km/h.

LED svetlá nájdeme už aj vzadu, namiesto klasických halogénových žiaroviek. V interiéri dominuje tradičný i-Cockpit, ktorý posúva digitálnu prístrojovku vyššie nad volant. Tá môže byť vo verzii GT aj s 3D efektom, ktorý je ale v nastaveniach vozidla vypínateľný.

Peugeot

Technologické duše poteší aj prítomnosť  USB-C konektorov, plocha pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu či bezdrôtové zrkadlenie cez Android Auto a Apple CarPlay. V stredovej doske môže byť minimalistický volič prevodovky alebo jazdných režimov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú