Odstráni najväčšiu nevýhodu elektromobilov. Revolučný karavan z dojazdu neukrojí takmer nič
Elektromobilita a cestovanie na dlhé trasy karavanom zatiaľ nedávajú úplne zmysel. Akékoľvek aerodynamické či hmotnostné zaťaženie auta na batérie totiž z dojazdu odkrajuje oveľa výraznejšie, než pri spaľováku. Typické „hranaté“ karavany dokážu zdvihnúť spotrebu elektromobilu pokojne aj dvojnásobne.
Presvedčili sme sa o tom aj my pri teste VW ID.4 GTX, za ktorý sme zapojili karavan. Spotreba na diaľnici sa vyšplhala nad 50 kWh/100 km, no pri „pohodovom tempe okolo 90 km/h sa spotreba znížila na 39 kWh/100 km. V takomto prípade by som musel zastavovať na nabíjanie každých 150-180 km.
Spoločnosť Lightship však predstavila karavan s jednoduchým názvom L1, ktorý je dokonalým bývaním na kolesách a ktorý je navyše prispôsobený na ťahanie elektromobilom.
Lightship L1 sľubuje, že dojazd elektromobilu takmer vôbec nezníži. Vďačí za to nie len špičkovej aerodynamike, ale prekvapivo aj vlastnému pohonu.
S karavanom dosiahneš dojazd až 500 km na jedno nabitie
Spoločnosť na svojom webe uvádza, že vďaka vlastnému elektromotoru, ktorý inak napája až 80 kWh batéria, dokážeš prejsť na jedno nabitie až 500 km. Samozrejme to platí za predpokladu, že máš elektromobil, ktorý takýmto dojazdom disponuje.
Samostatný elektromotor „odľahčuje“ záťaž na samotné auto. Z 80 kWh batérie je následne možné napájať všetky elektrické spotrebiče vo vnútri. Okrem nabíjania zo siete sa dá batéria karavanu dobiť pomocou solárnej strechy. Tá ma teoretický výkon až 3 kW.
Plne nabitá batéria by podľa spoločnosti mala vystačiť na život mimo civilizácie až po dobu 7 dní a to aj za predpokladu, že vôbec nevyjde Slnko. Výhodou solárnej strechy je aj možnosť nabíjať priamo elektromobil, nie iba veľkú batériu karavanu.
Aby bol karavan čo najaerodynamickejší, disponuje skladacou konštrukciou. V cestovnom režime sa strecha a steny karavanu znížia, aby produkovali čo najnižší odpor vzduchu. V kempingovom režime sa karavan rozloží, pričom vnútorná výška je dostatočná na to, aby v karavane mohli pohodlne stáť dospelé osoby.
Veľkosťou je vhodný na ubytovanie 4 až 6 ľudí. Nechýba vnútorná aj vonkajšia kuchynka a tiež sprcha, ktorá môže využívať zachytenú dažďovú vodu.
Cena mnohých zarazí
Už pri pohľade na parametre tohto obytného prívesu nám bolo jasné, že nepôjde o lacnú záležitosť. Karavan sa začne predávať za sumu od 125 000 dolárov, teda asi 118 000 €, čo je naozaj dosť – viac než bežné elektromobily.
Je ale nutné podotknúť, že v tomto prípade ide o skutočne prémiový produkt, za ktorého vývojom stoja bývalí inžinieri z Tesly, Lucidu či Rivianu. Aktuálne sa dá karavan predobjednať za sumu 500 dolárov, pričom výroba by sa mala začať koncom roka 2024.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zomrel legendárny herec a bavič Jiří Krampol. Mal 87 rokov
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Prelomový výskum: Vedci testujú univerzálnu zbraň proti rakovine, nádory mizli aj pri agresívnych typoch
Tragédia na juhu Slovenska: Pilot neprežil pád malého športového lietadla
Turecko hlási historický teplotný rekord 50,5 °C. Je to hranica ľudského prežitia, varujú odborníci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP