Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Začiatkom októbra došlo v Rakúsku k hrozivej nehode elektromobilu Tesly, ktorý sa po náraze do stromu vznietil a začal horieť. Hoci sa v médiách omieľali informácie o poškodení a následnom horení batérie, podľa nových informácií nemusela byť zdrojom požiaru. Zverejnené fotografie ukázali poškodenie batérie, ktoré však mali spôsobiť plamene. Akumulátor Tesly Model S nemal pri požiari zohrať kľúčovú úlohu, informuje t3n.de.

Požiare áut na cestách a pri nehodách nie sú nezvyčajným javom a aj obyčajné auto so spaľovacím motorom sa môže po havárii z viacerých dôvodov vznietiť. Mnohí však kritizujú aj samotné elektromobily, ktorých batérie môžu pri nehodách predstavovať veľké riziko. Pri ich poškodení totiž dochádza k reťazovej reakcii, ktorá postupne poškodí všetky články a spôsobí ťažko uhasiteľný požiar.

Požiar Modelu S nemala spôsobiť batéria

Po nedávnej nehode Tesly Model S v rakúskom Tirolsku sa objavili informácie práve o tom, že požiar elektromobilu mala spôsobiť po náraze do stromu batéria. Nové fotografie však ukázali, že akumulátor nemá byť v tomto prípade zdrojom požiaru. Jeho konštrukcia bola síce poškodená, no len na povrchu. Zvnútra nemalo dôjsť k žiadnemu porušeniu batériových článkov. Vyšetrovanie tejto nehody naďalej pokračuje a až detailné preskúmanie prinesie definitívny výsledok, ktorý potvrdí, čo skutočne spôsobilo požiar.

Nenechaj si ujsť
Je bezpečnosť elektromobilov taká, ako si mnohí myslia? Pravdu odhalili ešte prísnejšie testy

Medzitým sme nedávno informovali aj o testovaní bezpečnosti elektromobilov, ktoré si vo svojom teste vyskúšala nemecká Dekra. Pri týchto skúškach sa mala ukázať práve bezpečnosť batérií pri silných nárazoch a nehodách, kedy by mohlo dôjsť k ich vznieteniu.

Ako však ukázali výsledky, ani jeden z testovaných elektromobilov, ktorými bol Nissan Leaf a Renault Zoe, po náraze nezačal horieť. Elektrický systém batérií sa totiž včas dokázal odpojiť, čím sa zabránilo požiaru.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú