Volania na zákaznícku linku operátorov sa mnohokrát začínajú automatickými hláškami z tzv. „IVR“ systému, ktorý má zákazníka navigovať do správnej sekcie ešte pred spojením s operátorom. Takýto systém využíva mnoho spoločností, no slovenské O2 sa ho rozhodlo zrušiť. Po novom sa zákazníci pri volaní na linku spoja priamo s operátorom. O zmene informovalo O2 v tlačovej správe.
Hlasové menu, alebo tiež spomínaný IVR systém (Interactive Voice Response – Interaktívny hlasový sprievodca) funguje na Slovensku dlhé roky. Pri zákazníckej podpore ho využívajú aj telekomunikační operátori. Klienta tak pri volaní naviguje automat a pomocou prednastavených číslic sa dostane ku konkrétnemu operátorovi, ktorý mu s jeho požiadavkou pomôže.
Takéto volanie na zákaznícku linku ale nie je zadarmo. Po novom si O2 pri volaní (aj od vlastných zákazníkov) vypýta poplatok 1 €, ktorý bude klientovi zaúčtovaný po spojení s operátorom v call centre.
O2 končí s automatom na zákazníckej linke. Uprednostní priamy kontakt s operátorom
Volania s automatom využívalo dlhé roky aj O2. Spoločnosť však už od roku 2018 pracovala na zrušení takýchto hovorov. Po dlhom čase tak ruší IVR systém a zákazníci sa dovolajú priamo k operátorovi.
„Našim cieľom je, aby zákazník dostal možnosť ľudsky vysvetliť svoje požiadavky a kompetentne nájsť riešenie spolu so živým operátorom,“ uviedol Milan Morávek, riaditeľ predaja a služieb zákazníkom O2.
Okrem zákazníckej linky majú klienti O2 možnosť vyriešiť požiadavky a prípadné problémy aj pomocou mobilnej aplikácie Moje O2 alebo priamo na webe operátora v četovacom okne s operátorom. Počet používateľov aplikácie Moje O2 sa pritom podľa informácií spoločnosti zvýšil až 2,5-násobne.
„Preorganizovali sme tímy na call centre tak, aby každý z nich bol schopný vyriešiť zákaznícku požiadavku od začiatku až do konca, až po jej úspešné vyriešenie a informovanie zákazníka. Stojí za tým prepracovaný systém školení i organizácie,“ vysvetľuje Milan Morávek.
Zlepšenie komunikácie na zákazníckej linke je pre O2 kľúčovým krokom vpred. Každý mesiac totiž na túto linku volá priemerne až 50 000 klientov a v čase koronakrízy to bolo až 70 000 ľudí mesačne.
Každý operátor pritom počas svojej pracovnej doby dokáže vybaviť 50 takýchto volaní. Vylepšená zákazníka podpora tak odstraňuje 40-sekundovú nahrávku automatu a prepája volajúceho priamo s asistentom, čo môžu zákazníci postrehnúť už v týchto dňoch.
Ďalšie články:
- O2 vyriešilo problém s terminálmi. eKasa znova prijíma platby kartou
- České O2 oficiálne spustilo prvú 5G sieť. Obyvatelia ďalšieho mesta však vo veľkom protestujú
- O2 zrušilo využívanie služieb zo Slovenska v Česku. Už platia podmienky ako v iných krajinách EÚ
- O2 začína uplatňovať špeciálny bonus: Zákazník bez neho zaplatí viac aj za nulový paušál
- O2 pridáva benefit a zaviedlo neobmedzené dáta na appky k Smart paušálom
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obľúbený operátor ruší svoje balíky a prináša veľké zmeny, máme všetky detaily
Slováci prestali kupovať drahé mobily. Tento smartfón za pár šupov kupujú viac než nový iPhone
Dodá signál aj vtedy, keď všetko ostatné zlyhá. Slovenský operátor má v rukách zariadenie pre apokalypsu
Nemci urobili prevratný experiment: Ľudské bunky vystavili desaťnásobne silnejšiemu 5G, toto sa s nimi stalo
Slováci jasajú: Operátor vylepšuje dôležitú službu. Platíš menej, dátuješ viac (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Dlhy poslali známu IT firmu do krachu. Len štátu dlhuje milión eur, zamestnanci sú v neistote
Kremeľ túži po veľkom víťazstve. K frontu sťahuje armádu väčšiu než väčšina krajských miest
KVÍZ: 99 % Slovákov fatálne zlyhá. Zisti, či spoznáš svetové krajiny na slepej mape
Slováci konečne zistia, či musia platiť štátu: Sociálna poisťovňa spustila novú kalkulačku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Zničil rebríčky sledovanosti. Pokračovanie filmového fenoménu z Netflixu sa predstavuje v prvej ukážke
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP