Volania na zákaznícku linku operátorov sa mnohokrát začínajú automatickými hláškami z tzv. „IVR“ systému, ktorý má zákazníka navigovať do správnej sekcie ešte pred spojením s operátorom. Takýto systém využíva mnoho spoločností, no slovenské O2 sa ho rozhodlo zrušiť. Po novom sa zákazníci pri volaní na linku spoja priamo s operátorom. O zmene informovalo O2 v tlačovej správe.
Hlasové menu, alebo tiež spomínaný IVR systém (Interactive Voice Response – Interaktívny hlasový sprievodca) funguje na Slovensku dlhé roky. Pri zákazníckej podpore ho využívajú aj telekomunikační operátori. Klienta tak pri volaní naviguje automat a pomocou prednastavených číslic sa dostane ku konkrétnemu operátorovi, ktorý mu s jeho požiadavkou pomôže.
Takéto volanie na zákaznícku linku ale nie je zadarmo. Po novom si O2 pri volaní (aj od vlastných zákazníkov) vypýta poplatok 1 €, ktorý bude klientovi zaúčtovaný po spojení s operátorom v call centre.
O2 končí s automatom na zákazníckej linke. Uprednostní priamy kontakt s operátorom
Volania s automatom využívalo dlhé roky aj O2. Spoločnosť však už od roku 2018 pracovala na zrušení takýchto hovorov. Po dlhom čase tak ruší IVR systém a zákazníci sa dovolajú priamo k operátorovi.
„Našim cieľom je, aby zákazník dostal možnosť ľudsky vysvetliť svoje požiadavky a kompetentne nájsť riešenie spolu so živým operátorom,“ uviedol Milan Morávek, riaditeľ predaja a služieb zákazníkom O2.
Okrem zákazníckej linky majú klienti O2 možnosť vyriešiť požiadavky a prípadné problémy aj pomocou mobilnej aplikácie Moje O2 alebo priamo na webe operátora v četovacom okne s operátorom. Počet používateľov aplikácie Moje O2 sa pritom podľa informácií spoločnosti zvýšil až 2,5-násobne.
„Preorganizovali sme tímy na call centre tak, aby každý z nich bol schopný vyriešiť zákaznícku požiadavku od začiatku až do konca, až po jej úspešné vyriešenie a informovanie zákazníka. Stojí za tým prepracovaný systém školení i organizácie,“ vysvetľuje Milan Morávek.
Zlepšenie komunikácie na zákazníckej linke je pre O2 kľúčovým krokom vpred. Každý mesiac totiž na túto linku volá priemerne až 50 000 klientov a v čase koronakrízy to bolo až 70 000 ľudí mesačne.
Každý operátor pritom počas svojej pracovnej doby dokáže vybaviť 50 takýchto volaní. Vylepšená zákazníka podpora tak odstraňuje 40-sekundovú nahrávku automatu a prepája volajúceho priamo s asistentom, čo môžu zákazníci postrehnúť už v týchto dňoch.
Ďalšie články:
- O2 vyriešilo problém s terminálmi. eKasa znova prijíma platby kartou
- České O2 oficiálne spustilo prvú 5G sieť. Obyvatelia ďalšieho mesta však vo veľkom protestujú
- O2 zrušilo využívanie služieb zo Slovenska v Česku. Už platia podmienky ako v iných krajinách EÚ
- O2 začína uplatňovať špeciálny bonus: Zákazník bez neho zaplatí viac aj za nulový paušál
- O2 pridáva benefit a zaviedlo neobmedzené dáta na appky k Smart paušálom
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký operátor priniesol úplne nový paušál. Má funkcie, aké inde neuvidíš, ale nebude pre každého
Prvý operátor na Slovensku má vlastnú AI. Predstavil aj mobil a tablet za extrémne nízku cenu (PREHĽAD)
Ponúka dáta len za 2 eurá. Nový operátor prekvapil Slovákov atraktívnou novinkou
Dostaneš 20 GB dát len za 9 eur. Známy operátor spustil atraktívnu akciu, takto ju využiješ
AKTUÁLNE: Slováci môžu získať 20 GB dát úplne zadarmo. Stačí úrobiť túto vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
90% Slovákov znervóznie už pri prvej otázke: Tento kvíz z biológie ťa pošle späť do školskej lavice
Pokuta až 100 eur: Polícia kontroluje tento doklad u vybranej skupiny vodičov, mnohí Slováci o tom nevedia
Zabudni na kávu a energetické nápoje: Prírodná „bomba“ zlepšuje výkon mozgu a sústredenie
Penzión na severe Slovenska zachvátili plamene. Škoda dosahuje 4 milióny eur
„Nie je žiadna dohoda,“ vyhlásil Trump. Hodinové rokovania na Aljaške skončili, Putin naznačil možné stretnutie v Moskve
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Bill Gates mal pravdu. Umelá inteligencia narazila na veľký problém, môže znamenať jej koniec
- Západ ju nemá ako zastaviť. Desivá ruská zbraň dokáže vyradiť základne NATO v sekundách
- 30 rokov ho nič neprekonalo. Jeden z najlepších akčných filmov histórie hlási návrat, máme detaily
- Švajčiari ukázali Slovensku energetické riešenie. Vyvinuli vŕtačku, ktorá dodá energiu domácnosti
- Jeden z najlepších akčných filmov 2025 čoskoro dorazí online. Bude aj s dabingom
-
- Bill Gates mal pravdu. Umelá inteligencia narazila na veľký problém, môže znamenať jej koniec
- Zem zasiahol signál s neuveriteľnou energiou. Vedci tvrdia, že prišiel z ďalekého kúta vesmíru
- Západ ju nemá ako zastaviť. Desivá ruská zbraň dokáže vyradiť základne NATO v sekundách
- Švajčiari ukázali Slovensku energetické riešenie. Vyvinuli vŕtačku, ktorá dodá energiu domácnosti
- 30 rokov ho nič neprekonalo. Jeden z najlepších akčných filmov histórie hlási návrat, máme detaily
-
- NASA sleduje emisie CO2 z vesmíru. Najväčší znečisťovateľ v Európe je blízko Slovenska
- Najväčší nepriateľ nebol Rus, ale mikro zabijak. Vedci po 200 rokoch odhalili, čo zabilo armádu Napoleona
- Európa sa vráti 20 000 rokov späť v čase, katastrofu už nemožno zastaviť
- Spojenec Slovenska stavia svoju najdrahšiu zbraň. Ponesie 144 jadrových hlavíc a vyzerá ako zo sci-fi
- Bill Gates mal pravdu. Umelá inteligencia narazila na veľký problém, môže znamenať jej koniec
Postavia jadrové elektrárne, vysokorýchlostnú železnicu a predbehnú Slovensko. Ázia má nového tigra
Volkswagen znovu zaťal do živého. Vládu vyzval na štátnu podporu elektromobilov
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP