Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) urýchli svoj prechod na elektrické vozidlá, ale potrebuje nájsť ten správny „rytmus“. Vyhlásil to nový generálny riaditeľ Oliver Blume vo štvrtok, v prvý deň svojho funkčného obdobia. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Blume na stretnutí popredných globálnych manažérov v Lisabone povedal, že vypracoval desaťbodový plán zameraný na kľúčové témy vrátane finančnej odolnosti, udržateľnosti, kapitálového trhu a rozvoja v Číne a Severnej Amerike.

Som fanúšikom e-mobility a stojím za touto cestou. Budeme udržiavať súčasné tempo a tam, kde to bude možné, ho zvýšime,“ uviedol.

Do roku 2025 chcú predbehnúť Teslu a stať sa svetovou jednotkou

Cieľom Volkswagenu je predbehnúť do roku 2025 Teslu, v súčasnosti najväčšieho svetového výrobcu elektrických vozidiel, a do roku 2030 dosiahnuť, aby polovicu jeho celosvetového predaja tvorili autá na batérie.

Blume, generálny riaditeľ Porsche od roku 2015, je zástancom syntetických palív. To po jeho vymenovaní do čela koncernu vyvolalo otázky, či oslabí silné sústredenie sa bývalého šéfa VW Herberta Diessa na batériové elektrické vozidlá.

Nový riaditeľ VW vo štvrtok v rozhovore pre miestne noviny Braunschweiger Zeitung v tejto súvislosti povedal, že tzv. e-palivá zostali „predovšetkým témou pre Porsche„.

Volkswagen musí nájsť správny rytmus pre stabilnú transformáciu definovaním a dodržiavaním jasnej stratégie, dodal vo svojom prejave v Lisabone, ktorý bol „okorenený“ odkazmi na dôležitosť tímovej práce a spolupráce.

Blume bude mať čo robiť

Podľa nemenovaných zdrojov bol Blume vybraný na čelo VW čiastočne preto, že je považovaný za pokojnejšieho a konsenzuálnejšieho lídra ako jeho predchodca, ktorý bol známy radikálnymi zmenami v stratégii a samostatným rozhodovaním, čím občas nahneval mocnú zamestnaneckú radu automobilky.

V inom rozhovore pre Handelsblatt sa 54-ročný Blume pokúsil rozptýliť obavy, že jeho dvojitá úloha šéfa Porsche a Volkswagenu spôsobí problémy, pričom poukázal na to, že sa vzdáva 10 svojich mandátov.

Blume prevezme tiež zodpovednosť za softvérovú jednotku Cariad, ktorá bola zriadená pod dozorom Diessa a výrazne zaostáva za svojimi cieľmi.

Softvérová jednotka by mohla byť otvorenejšia voči partnerstvám, povedal Blume pre Handelsblatt s odôvodnením, že ak existujú globálne štandardy, bolo by neefektívne znovu „objavovať koleso“.

VW/Fontech

Ich predaje naznačujú, že o elektromobily je záujem

Nemecká automobilka Volkswagen Group zaznamenala za 1. polrok pokles predaja áut o viac než pätinu, pod čo sa podpísal najmä výrazný pokles dopytu v Európe. Naopak, zvýšil sa predaj elektromobilov, a to najmä vďaka Číne. Informovala o tom agentúra Reuters.

Automobilka v piatok zverejnila, že predaj áut za 1. polrok klesol o 22,2 %. Podľa Reuters výsledky výrazne ovplyvnil 2. kvartál, za ktorý sa predaj znížil o 22,4 %, pričom najviac, zhruba o polovicu, sa prepadol v strednej a vo východnej Európe. Výrazný pokles zaznamenala aj západná Európa, konkrétne 25,7 %.

Darilo sa však segmentu elektrických áut, k čomu veľkou mierou prispela Čína. Na tomto trhu sa predaj batériových elektrických áut v 2. kvartáli medziročne zdvojnásobil a za celý 1. polrok viac než strojnásobil na 63 500 vozidiel.

Čína tak výraznou mierou prispela k celkovému predaju elektromobilov Volkswagenu, ktorý sa v 1. polroku zvýšil o 27 % na 217 100. Na celkovom predaji sa tak elektrické vozidlá podieľali 5,6 %.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú