Nový riaditeľ VW urýchluje prechod k elektromobilom. Chce predbehnúť Teslu, čísla nepustia
Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) urýchli svoj prechod na elektrické vozidlá, ale potrebuje nájsť ten správny „rytmus“. Vyhlásil to nový generálny riaditeľ Oliver Blume vo štvrtok, v prvý deň svojho funkčného obdobia. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Blume na stretnutí popredných globálnych manažérov v Lisabone povedal, že vypracoval desaťbodový plán zameraný na kľúčové témy vrátane finančnej odolnosti, udržateľnosti, kapitálového trhu a rozvoja v Číne a Severnej Amerike.
„Som fanúšikom e-mobility a stojím za touto cestou. Budeme udržiavať súčasné tempo a tam, kde to bude možné, ho zvýšime,“ uviedol.
Do roku 2025 chcú predbehnúť Teslu a stať sa svetovou jednotkou
Cieľom Volkswagenu je predbehnúť do roku 2025 Teslu, v súčasnosti najväčšieho svetového výrobcu elektrických vozidiel, a do roku 2030 dosiahnuť, aby polovicu jeho celosvetového predaja tvorili autá na batérie.
Blume, generálny riaditeľ Porsche od roku 2015, je zástancom syntetických palív. To po jeho vymenovaní do čela koncernu vyvolalo otázky, či oslabí silné sústredenie sa bývalého šéfa VW Herberta Diessa na batériové elektrické vozidlá.
Nový riaditeľ VW vo štvrtok v rozhovore pre miestne noviny Braunschweiger Zeitung v tejto súvislosti povedal, že tzv. e-palivá zostali „predovšetkým témou pre Porsche„.
Volkswagen musí nájsť správny rytmus pre stabilnú transformáciu definovaním a dodržiavaním jasnej stratégie, dodal vo svojom prejave v Lisabone, ktorý bol „okorenený“ odkazmi na dôležitosť tímovej práce a spolupráce.
Blume bude mať čo robiť
Podľa nemenovaných zdrojov bol Blume vybraný na čelo VW čiastočne preto, že je považovaný za pokojnejšieho a konsenzuálnejšieho lídra ako jeho predchodca, ktorý bol známy radikálnymi zmenami v stratégii a samostatným rozhodovaním, čím občas nahneval mocnú zamestnaneckú radu automobilky.
V inom rozhovore pre Handelsblatt sa 54-ročný Blume pokúsil rozptýliť obavy, že jeho dvojitá úloha šéfa Porsche a Volkswagenu spôsobí problémy, pričom poukázal na to, že sa vzdáva 10 svojich mandátov.
Blume prevezme tiež zodpovednosť za softvérovú jednotku Cariad, ktorá bola zriadená pod dozorom Diessa a výrazne zaostáva za svojimi cieľmi.
Softvérová jednotka by mohla byť otvorenejšia voči partnerstvám, povedal Blume pre Handelsblatt s odôvodnením, že ak existujú globálne štandardy, bolo by neefektívne znovu „objavovať koleso“.

Ich predaje naznačujú, že o elektromobily je záujem
Nemecká automobilka Volkswagen Group zaznamenala za 1. polrok pokles predaja áut o viac než pätinu, pod čo sa podpísal najmä výrazný pokles dopytu v Európe. Naopak, zvýšil sa predaj elektromobilov, a to najmä vďaka Číne. Informovala o tom agentúra Reuters.
Automobilka v piatok zverejnila, že predaj áut za 1. polrok klesol o 22,2 %. Podľa Reuters výsledky výrazne ovplyvnil 2. kvartál, za ktorý sa predaj znížil o 22,4 %, pričom najviac, zhruba o polovicu, sa prepadol v strednej a vo východnej Európe. Výrazný pokles zaznamenala aj západná Európa, konkrétne 25,7 %.
Darilo sa však segmentu elektrických áut, k čomu veľkou mierou prispela Čína. Na tomto trhu sa predaj batériových elektrických áut v 2. kvartáli medziročne zdvojnásobil a za celý 1. polrok viac než strojnásobil na 63 500 vozidiel.
Čína tak výraznou mierou prispela k celkovému predaju elektromobilov Volkswagenu, ktorý sa v 1. polroku zvýšil o 27 % na 217 100. Na celkovom predaji sa tak elektrické vozidlá podieľali 5,6 %.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

