Aktualizované 16. apríla 2024

Vyzerá to tak, že mnohé úniky o novom Playstation 5 Pro mali pravdu. Vývojárom hier už totiž mali byť doručené testovacie zostavy a očakáva sa, že všetky hry schvaľované v auguste budú kompatibilné s PS5 Pro, upozornil The Verge. Vďaka tomu sme sa dozvedeli úplne nové detaily a potvrdili mnohé špekulácie.

PS5 Pro, tiež známy pod krycím menom “Trinity”, prinesie výrazný nárast výkonu. Grafická karta bude o 45% výkonnejšia, čo umožní plynulejší chod hier s zapnutým ray-tracing. Ray-tracing je technológia vykresľovania svetla, ktorá prináša realistickejší obraz, no zároveň je aj náročnejšia na výkon.

Výkonnejšia grafika tiež umožní dosahovať vyššie rozlíšenie či snímkovanie pri niektorých tituloch. Keď sčítame všetky vylepšenia, špekuluje sa o 300-percentnom náraste v plynulosti hier.

Z týchto špecifikácií ti padne sánka

Procesor v PS5 Pro zostáva oproti štandardnej verzii rovnaký, no ponúkne nový režim s taktovaním na 3.85 GHz (o 10% viac). Vývojári hier si budú môcť vybrať medzi štandardným režimom (3.5 GHz) a režimom s vysokou frekvenciou (3.85 GHz) procesora pre dosiahnutie maximálneho výkonu v ich hrách.

V tomto novom režime vysokej frekvencie CPU pre PS5 Pro je viac energie pridelené CPU, čo znamená o niečo menej GPU. GPU je v tomto režime znížená o približne 1,5 percenta, čo má podľa Sony za následok „približne o 1 percento nižší výkon“.

Unsplash

Systémová pamäť PS5 Pro bude tiež rýchlejšia. Pôvodná rýchlosť 448 GB/s sa navýši o 28 % na 576 GB/s. Vývojárom hier bude k dispozícii aj o 1.2 GB viac pamäte pre hry, celkovo tak budú môcť využiť 13.7 GB oproti 12.5 GB v štandardnej PS5.

Dostane vychytávku, aká tu ešte nebola

Sony predstavuje svoju odpoveď na technológie Nvidia DLSS a AMD FSR. PSSR je technológia pre zlepšenie snímkovania a kvality obrazu pri vyššom rozlíšení. PSSR využíva špeciálnu architektúru pre strojové učenie s výkonom 300 TOPS pre 8-bitové výpočty.

Podporuje plné HDR a vyžaduje približne 250 MB pamäte. Pri škálovaní obrazu z 1080p na 4K má PSSR oneskorenie okolo 2 ms. Sony už pracuje na podpore 8K rozlíšenia a ďalšom znižovaní oneskorenia.

Unsplash

Podobne ako pri PS4, aj u PS5 môžeme čakať štíhlejší model a následne výkonnejšiu Pro verziu. Predpokladá sa spustenie PS5 Pro počas tohtoročných sviatkov a príchod „vylepšených“ edícií existujúcich hier spolu s novými first-party titulmi od Sony s lepšou podporou ray-tracing.

Tento najnovší únik informácií potvrdzuje príchod PS5 Pro zameranej na ray-tracing a vyššie rozlíšenie. Vývojári už pracujú na kompatibilite hier a spustenie sa očakáva koncom roka 2024.

Pôvodný článok:

Podľa nepotvrdených správ spoločnosť Sony plánuje ešte tento rok uviesť na trh výkonnejšiu verziu konzoly PlayStation 5 s označením „Pro“. Zatiaľ síce chýbajú oficiálne informácie, no špekulácie o PlayStation 5 Pro sa s blížiacim dátumom vydania stupňujú. Tu ich nájdeš všetky zhrnuté na jednom mieste.

Dátum vydania PlayStation 5 Pro

Jedným z dôkazov existencie PlayStation 5 Pro sú aj slová Serkana Toto, analytika herného priemyslu z Kantan Games. Ten pre CNBC vyhlásil, že vylepšená PS5 by mohla byť uvedená na trh koncom roka 2024. Nahráva tomu aj fakt, že Sony znížilo predajnú prognózu na nasledujúci fiškálny rok, čo by mohlo signalizovať potrebu oživenia značky PlayStation v blízkej budúcnosti. Serkan Toto taktiež spomenul blížiace sa vydanie hry Grand Theft Auto VI v roku 2025 ako dobrý dôvod pre Sony, aby prinieslo nový hardvér do domácností hráčov.

Treba však brať do úvahy, že ide o slová analytika nezávislého od Sony. No jeho predpoveď čiastočne korešponduje s minulými aktivitami Sony ohľadom značky PlayStation. Napríklad PS4 Pro vyšla v roku 2016, tri roky po uvedení na trh PS4. A koniec roka 2024 bude znamenať štyri roky od uvedenia PS5 – je teda najvyšší čas prísť s aktualizovanou verziou.

Sony

Ponúkne trojnásobný výkon a ray-tracing

Podľa únikov informácií a overených novinárov z herného priemyslu spoločnosť Sony pracuje na výkonnejšej verzii hardvéru s kódovým označením „Trinity“. PlayStation 5 Pro by tak mala priniesť výrazné zlepšenie výkonu, najmä vďaka grafickej karte, ktorá má byť až trikrát rýchlejšia ako u štandardných modelov PlayStation 5. Uniknuté technické dokumenty hovoria o 67 teraflopoch pre 16-bitové výpočty s pohyblivou radovou čiarkou, čo sa rovná približne 33,5 teraflopom pre výpočty v jednoduchej presnosti. To by malo priniesť nárast výkonu pri renderovaní o 45 % oproti pôvodnému PlayStation 5.

Očakáva sa tiež výrazné zlepšenie ray-tracingu (technológia na lepšie sledovanie sveteľných ľúčov, ktorá zásadne zvyšuje realistickosť hry), technológie, ktorá umožňuje realistické zobrazenie svetla a tieňov. PS5 Pro by mala ponúkať až trojnásobný výkon ray tracingu oproti štandardnému modelu PS5 (v niektorých prípadoch až štvornásobný). Sony údajne plánuje použiť výkonnejšiu grafickú kartu podobnú typu Radeon RX 7800 XT od spoločnosti AMD, oproti Radeonu RX 6700 v pôvodnej PS5.

PS5 Pro by mala ďalej disponovať rýchlejšou pamäťou (576 GB/s), vylepšeným zvukovým hardvérom a mierne pretaktovaným procesorom. Niektoré zdroje tiež naznačujú technológiu PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), ktorá by mala pomocou strojového učenia up-scalovať obraz podobne ako Nvidia DLSS alebo AMD FSR. To by mohlo priniesť hranie v rozlíšení 8K a celkovo zlepšiť výkon ray-tracingu.

Na ďalšej strane sa mimo iného dočítaš aj o tom, aká bude cena a ktorý nedostatok PlayStation 5 by mohla nová verzia odstrániť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú