Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Čínska automobilka SAIC uviedla prostredníctvom svojej značky MG Motor na trh novú generáciu modelu MG4. Predaje sa v domácej Číne spustili s cenou od 68 800 jüanov, čo je v prepočte približne 8 200 eur. Ide o nižšiu sumu než pri predpredaji, ktorý v auguste začínal na 73 800 jüanoch. Okrem priaznivejšej ceny sa ponuka rozšírila na päť verzií a prvýkrát zahŕňa aj variant s polo-tuhým (solid-state) akumulátorom, píše Electrive.
Zatiaľ nenapĺňa očakávania
Pri augustovom predpredaji automobilka uvádzala, že táto technológia sa na cestách objaví v roku 2025, no bez bližšieho dátumu. Teraz je známa minimálne cena – špeciálna verzia MG4 Anxin Edition stojí 102 800 jüanov (necelých 12 300 eur). Podľa portálu CN EV Post sa však v praxi už predáva so zľavou za 99 800 jüanov, teda približne 11 900 eur. Pre porovnanie, najdrahšia verzia s tradičným LFP akumulátorom stojí 96 800 jüanov (asi 11 600 eur).
Dá sa preto predpokladať, že polo-tuhý akumulátor zatiaľ neprináša zásadný prelom v dojazde. Miestne médiá odhadujú, že batéria vyvinutá startupom QingTao Energy podporovaným skupinou SAIC dosahuje energetickú hustotu 180 Wh/kg, pričom nie je jasné, či ide o hodnotu na úrovni článku alebo celého modulu.
Pre porovnanie, akumulátory od WeLion, ktoré využíva Nio, dosahujú 261 Wh/kg pri 150 kWh balíku. Dojazd MG4 s polo-tuhým akumulátorom je podľa čínskeho štandardu CLTC udávaný na 537 kilometrov, čo je len mierne viac než 530 kilometrov pri najväčšom LFP balíku. Automobilka zatiaľ kapacitu ani nabíjacie parametre tohto akumulátora oficiálne nezverejnila.
Naopak, pri LFP verziách už parametre známe sú. Základná batéria s kapacitou 42,8 kWh ponúka dojazd 437 kilometrov a je dostupná v troch výbavách za 68 800, 76 800 a 83 800 jüanov. Druhá možnosť s kapacitou 53,9 kWh má dojazd 530 kilometrov a stojí 96 800 jüanov. Nabitie z 30 na 80 percent má zvládnuť za 20 minút.
Príde aj do Európy
Technicky stojí novinka na elektrickej platforme E3 od SAIC. Poháňa ju synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý ponúka maximálny výkon 120 kW a krútiaci moment 250 Nm. Najvyššia rýchlosť dosahuje 160 km/h. Rozmery vozidla sú 4,40 m na dĺžku, 1,84 m na šírku a 1,55 m na výšku, pričom rázvor činí 2,75 m. Oproti predchádzajúcej generácii ide o citeľne väčší automobil.
MG4 má za sebou pomerne krátku, no dynamickú históriu. Prvýkrát sa objavil v roku 2022, spočiatku ešte pod názvom MG Mulan, ako prvý elektromobil značky na špeciálne vyvinutej platforme MSP. Dovtedy totiž MG stavalo svoje elektromobily len na základe spaľovacích modelov. V Európe si MG4 rýchlo našiel silné postavenie a stal sa jedným z najpredávanejších čínskych elektromobilov, zatiaľ čo domáci záujem zostal slabší. Aj preto automobilka namiesto plánovaného faceliftu pripravila úplne novú generáciu.
Hoci predaj novej verzie sa začal iba v Číne, MG4 čoskoro zamieri aj na európske trhy, ktoré pre značku zostávajú kľúčové. Presné ceny pre Európu však zatiaľ oznámené neboli.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Inštitút ľudských práv sa obrátil na Eurokomisiu. Vyzval ju, aby vláde Fica zmrazila eurofondy
Seniori získajú bonus 2 000 € mesačne: Európska krajina spúšťa „aktívny dôchodok“
Expertka skúmala stres celú svoju kariéru: Toto je podľa nej liek číslo 1, ktorý ti prevráti život naruby
Huliakov rezort spustil nový podcast o slovenskom gastre. Jeho názov baví internet
Na Ukrajinu posielajú sobie kože. Ruskí vojaci ich vraj potrebujú na prežitie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP