Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Taxislužby so sídlom vo Viedni mali do 16. augusta jedinečnú možnosť zaregistrovať sa do pilotnej fázy projektu „eTaxi Austria“. V rámci projektu totiž Viedeň a Graz plánovali sfunkčniť automatické nabíjacie stanice pre elektrické taxíky, píše portál Electrive.

Nové nabíjanie

14. septembra potom Viedeň i Graz spustili prevádzku nových automatických nabíjacích staníc, ktoré sú základným kameňom pre spustenie vyššie zmieňovaného projektu. Ten má nastaviť nový trend v odvetví, uvádza sa na webe technologickej spoločnosti Easelink, ktorá sa na tomto projekte podieľa.

Celkovo vo Viedni vďaka tomuto projektu pribudlo 8 automatických nabíjacích staníc a 56 elektrifikovaných taxíkov, v meste Graz pribudli dve nabíjacie stanice a desať vozidiel. Celkovo je tak do projektu zapojených 66 elektrických taxíkov, ktoré sa nabíjajú na 60 nových nabíjacích miestach.

Namiesto klasického manuálneho zapájania kábla z nabíjacej stanice do elektromobilu sú nové elektrické taxíky zo spodnej časti vybavené špeciálnym konektorom, ktorý umožňuje pripojiť sa k nabíjacej podložke.

Nejde teda o žiadne bezdrôtové (indukčné) nabíjanie vozidla, ale o nový automatizovaný systém nabíjania s technológiou Matrix Charging, ktorú vyvinula zmieňovaná technologická spoločnosť Easelink.

Nový projekt elektrických taxíkov v Rakúsku

V praxi to vyzerá  tak, že nové „eTaxi“ vodič zaparkuje na vyhradenom stanovišti, respektíve nabíjacom mieste, stlačí tlačidlo umiestnené vo vnútri vozidla a automatický systém sa postará o zvyšok. Vodič teda nemusí vystupovať z vozidla a manuálne zapájať kábel, pretože systém z podvozku vysunie konektor, ktorý sa pripojí k nabíjacej podložke.

Vzhľadom na to, že do projektu je zakomponovaný aj Volkswagen a Hyundai, nové elektrické taxíky sú upravené modely VW ID.4 a IONIQ 5. Projekt eTaxi Austria prebieha do začiatku roku 2025.

Celý systém bol od minulého roka testovaný v závode Wien Energie, pričom cieľom bolo skúsiť implementovať rôzne aplikačné scenáre do praxe. Nabíjanie prebiehalo výkonom 11 kW s účinnosťou na úrovni 99 %. Nabíjací výkon by sa v praxi mal zvýšiť z testovaných 11 kW na 22 kW pri striedavom nabíjaní a 50 kW (400 V) alebo 100 kW (800 V) pri jednosmernom nabíjaní.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú