Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
Keď automobilka BMW predstavila svoj zbrusu nový model XM, ľudí toto auto ihneď rozdelilo na dva tábory. Jeden si dizajn tohto luxusného SUV ihneď zamiloval a ten druhý ho pochopiteľne znenávidel. XM-ko sa ale aj vďaka svojmu kontroverznému dizajnu zapísalo do myslí automobilových nadšencov, no vzhľad nie je to jediné, čo robí XM-ko tak unikátnym.
Verzia Label Red je napríklad najvýkonnejšie sériovo vyrábané BMW M, aké kedy zišlo z liniek bavorskej automobilky. Ja som však netestoval túto vyše 600-koňovú beštiu s V8 motorom, ale “iba” 475-koňový plug-in hybrid, ktorý je však nemenej zábavný a šialený. Na aute za takmer 150 000 € sa jednoducho chyby a nedostatky hľadajú ťažko a priznám sa, na BMW XM som ich musel hľadať naozaj dlho, no aj tak si myslím, že aktuálne ide o jeden z najlepších a najzábavnejších plug-in hybridov na trhu.
M-kový pohon v hybridnom kabáte funguje dokonale
Plug-in hybridné XM-ko je pomerne čerstvou novinkou a nesie označenie 50e. Pohonná jednotka pozostáva z benzínového 6-valcového motora s objemom 3 litre, ktorý je preplňovaný dvomi turbami a ponúka výkon 313 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 197 koní a obe pohonné jednotky dokopy dávajú 475 konských síl s točivým momentom 700 Nm.
Na papieri to možno nevyzerá až tak očarujúco, no v skutočnosti sa jedná o poriadnu dávku výkonu, ktorú v športovom režime rozhodne cítiš. Z 0 na 100 km/h BMW XM 50e zrýchli za 5,1 sekundy, čo na 2,5-tonové SUV rozhodne nie je zlé.
Zrýchlenie však na tomto aute nie je to najlepšie. Sú to jeho jazdné vlastnosti. Toto auto jazdí lepšie, ako niektoré športové sedany či hatchbacky, pritom sa jedná o “tank”. Neskutočné, ako funguje adaptívny M-podvozok v zákrutách. V tom najtvrdšom nastavení sa auto nevykloní ani o milimeter. Podvozok je dokonca podľa môjho názoru dosť tvrdý aj v komfortnom režime, no k tomu isto prispievajú aj obrovské 23-palcové disky.
BMW XM je plnohodnotné M-ko so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba teda športová automatická prevodovka či, ako som už spomenul, detailné nastavenia jej odovy, reakcie na plynový pedál či riadenia ako takého. Vodič si vie prednastaviť až dva personalizované profily a uložiť si ich na tlačidlá M1 a M2 na volante. Priznám sa, že ja som väčšinu času jazdil v športovom režime, a to dokonca aj v meste. Extrémne ma totiž bavila ostrá reakcia na plyn a tiež to, že auto si držalo vyššie otáčky. Vďaka tomu, a tiež vďaka športovým klapkám na výfuku, si auto vždy po zrýchlení nádherne zapriadlo z výfuku. Toto by si veru pri iných plug-in hybridoch hľadal márne.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené