Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
Keď automobilka BMW predstavila svoj zbrusu nový model XM, ľudí toto auto ihneď rozdelilo na dva tábory. Jeden si dizajn tohto luxusného SUV ihneď zamiloval a ten druhý ho pochopiteľne znenávidel. XM-ko sa ale aj vďaka svojmu kontroverznému dizajnu zapísalo do myslí automobilových nadšencov, no vzhľad nie je to jediné, čo robí XM-ko tak unikátnym.
Verzia Label Red je napríklad najvýkonnejšie sériovo vyrábané BMW M, aké kedy zišlo z liniek bavorskej automobilky. Ja som však netestoval túto vyše 600-koňovú beštiu s V8 motorom, ale “iba” 475-koňový plug-in hybrid, ktorý je však nemenej zábavný a šialený. Na aute za takmer 150 000 € sa jednoducho chyby a nedostatky hľadajú ťažko a priznám sa, na BMW XM som ich musel hľadať naozaj dlho, no aj tak si myslím, že aktuálne ide o jeden z najlepších a najzábavnejších plug-in hybridov na trhu.
M-kový pohon v hybridnom kabáte funguje dokonale
Plug-in hybridné XM-ko je pomerne čerstvou novinkou a nesie označenie 50e. Pohonná jednotka pozostáva z benzínového 6-valcového motora s objemom 3 litre, ktorý je preplňovaný dvomi turbami a ponúka výkon 313 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 197 koní a obe pohonné jednotky dokopy dávajú 475 konských síl s točivým momentom 700 Nm.
Na papieri to možno nevyzerá až tak očarujúco, no v skutočnosti sa jedná o poriadnu dávku výkonu, ktorú v športovom režime rozhodne cítiš. Z 0 na 100 km/h BMW XM 50e zrýchli za 5,1 sekundy, čo na 2,5-tonové SUV rozhodne nie je zlé.
Zrýchlenie však na tomto aute nie je to najlepšie. Sú to jeho jazdné vlastnosti. Toto auto jazdí lepšie, ako niektoré športové sedany či hatchbacky, pritom sa jedná o “tank”. Neskutočné, ako funguje adaptívny M-podvozok v zákrutách. V tom najtvrdšom nastavení sa auto nevykloní ani o milimeter. Podvozok je dokonca podľa môjho názoru dosť tvrdý aj v komfortnom režime, no k tomu isto prispievajú aj obrovské 23-palcové disky.
BMW XM je plnohodnotné M-ko so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba teda športová automatická prevodovka či, ako som už spomenul, detailné nastavenia jej odovy, reakcie na plynový pedál či riadenia ako takého. Vodič si vie prednastaviť až dva personalizované profily a uložiť si ich na tlačidlá M1 a M2 na volante. Priznám sa, že ja som väčšinu času jazdil v športovom režime, a to dokonca aj v meste. Extrémne ma totiž bavila ostrá reakcia na plyn a tiež to, že auto si držalo vyššie otáčky. Vďaka tomu, a tiež vďaka športovým klapkám na výfuku, si auto vždy po zrýchlení nádherne zapriadlo z výfuku. Toto by si veru pri iných plug-in hybridoch hľadal márne.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Zničeným kolesám čoskoro odzvoní. Tesla ukázala disky, ktoré vydržia všetko (VIDEO)
Takýto elektromobil tu ešte nebol. BYD pripravuje prekvapenie s viac ako 3 000 koňmi
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fyziologička: 6 „zdravých“ trendov, ktoré ženám poškodzujú hormóny, metabolizmus aj psychiku
Najväčšiu banku Slovenska preberá do rúk Michaela Bauer. V bankovníctve je už 25 rokov
Renomovaný kardiochirurg odporúča 6 superpotravín, ktoré nahradia mäso: Zlepšia výkon mozgu a dodajú energiu
MIMORIADNE: Šéf Operačného strediska ZZS SR náhle odstúpil z funkcie
Putin odíde ako „porazený“: Bývalý Trumpov poradca otvorene o nadchádzajúcom summite na Aljaške
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
Americké čipové legendy ustúpili vláde. Čína ich bude stáť 15 % príjmov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP