Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
Keď automobilka BMW predstavila svoj zbrusu nový model XM, ľudí toto auto ihneď rozdelilo na dva tábory. Jeden si dizajn tohto luxusného SUV ihneď zamiloval a ten druhý ho pochopiteľne znenávidel. XM-ko sa ale aj vďaka svojmu kontroverznému dizajnu zapísalo do myslí automobilových nadšencov, no vzhľad nie je to jediné, čo robí XM-ko tak unikátnym.
Verzia Label Red je napríklad najvýkonnejšie sériovo vyrábané BMW M, aké kedy zišlo z liniek bavorskej automobilky. Ja som však netestoval túto vyše 600-koňovú beštiu s V8 motorom, ale “iba” 475-koňový plug-in hybrid, ktorý je však nemenej zábavný a šialený. Na aute za takmer 150 000 € sa jednoducho chyby a nedostatky hľadajú ťažko a priznám sa, na BMW XM som ich musel hľadať naozaj dlho, no aj tak si myslím, že aktuálne ide o jeden z najlepších a najzábavnejších plug-in hybridov na trhu.
M-kový pohon v hybridnom kabáte funguje dokonale
Plug-in hybridné XM-ko je pomerne čerstvou novinkou a nesie označenie 50e. Pohonná jednotka pozostáva z benzínového 6-valcového motora s objemom 3 litre, ktorý je preplňovaný dvomi turbami a ponúka výkon 313 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 197 koní a obe pohonné jednotky dokopy dávajú 475 konských síl s točivým momentom 700 Nm.
Na papieri to možno nevyzerá až tak očarujúco, no v skutočnosti sa jedná o poriadnu dávku výkonu, ktorú v športovom režime rozhodne cítiš. Z 0 na 100 km/h BMW XM 50e zrýchli za 5,1 sekundy, čo na 2,5-tonové SUV rozhodne nie je zlé.
Zrýchlenie však na tomto aute nie je to najlepšie. Sú to jeho jazdné vlastnosti. Toto auto jazdí lepšie, ako niektoré športové sedany či hatchbacky, pritom sa jedná o “tank”. Neskutočné, ako funguje adaptívny M-podvozok v zákrutách. V tom najtvrdšom nastavení sa auto nevykloní ani o milimeter. Podvozok je dokonca podľa môjho názoru dosť tvrdý aj v komfortnom režime, no k tomu isto prispievajú aj obrovské 23-palcové disky.
BMW XM je plnohodnotné M-ko so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba teda športová automatická prevodovka či, ako som už spomenul, detailné nastavenia jej odovy, reakcie na plynový pedál či riadenia ako takého. Vodič si vie prednastaviť až dva personalizované profily a uložiť si ich na tlačidlá M1 a M2 na volante. Priznám sa, že ja som väčšinu času jazdil v športovom režime, a to dokonca aj v meste. Extrémne ma totiž bavila ostrá reakcia na plyn a tiež to, že auto si držalo vyššie otáčky. Vďaka tomu, a tiež vďaka športovým klapkám na výfuku, si auto vždy po zrýchlení nádherne zapriadlo z výfuku. Toto by si veru pri iných plug-in hybridoch hľadal márne.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Konkurujú prémiovým značkám, ale za menej peňazí. Najstaršia čínska automobilka sa ukázala Slovákom
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nové ohnisko žltačky: Hygienici RÚVZ varujú pred šírením
Úmrtnosť mladých stúpla o desiatky percent. Odborníci hovoria o tichej pandémii
Sladké raňajky ti berú energiu a mladistvú pleť. Výživový špecialista prezradil, ako ich zmeniť na funkčný štart dňa
Rodina, ktorá mala nehodu s Gašparom, prehovorila: O zdravotný stav dcéry sa nezaujímal
Slováci už o pár hodín uvidia „ohnivý dážď“. Priprav sa na noc plnú trblietavých padajúcich hviezd
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP