Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
Keď automobilka BMW predstavila svoj zbrusu nový model XM, ľudí toto auto ihneď rozdelilo na dva tábory. Jeden si dizajn tohto luxusného SUV ihneď zamiloval a ten druhý ho pochopiteľne znenávidel. XM-ko sa ale aj vďaka svojmu kontroverznému dizajnu zapísalo do myslí automobilových nadšencov, no vzhľad nie je to jediné, čo robí XM-ko tak unikátnym.
Verzia Label Red je napríklad najvýkonnejšie sériovo vyrábané BMW M, aké kedy zišlo z liniek bavorskej automobilky. Ja som však netestoval túto vyše 600-koňovú beštiu s V8 motorom, ale “iba” 475-koňový plug-in hybrid, ktorý je však nemenej zábavný a šialený. Na aute za takmer 150 000 € sa jednoducho chyby a nedostatky hľadajú ťažko a priznám sa, na BMW XM som ich musel hľadať naozaj dlho, no aj tak si myslím, že aktuálne ide o jeden z najlepších a najzábavnejších plug-in hybridov na trhu.
M-kový pohon v hybridnom kabáte funguje dokonale
Plug-in hybridné XM-ko je pomerne čerstvou novinkou a nesie označenie 50e. Pohonná jednotka pozostáva z benzínového 6-valcového motora s objemom 3 litre, ktorý je preplňovaný dvomi turbami a ponúka výkon 313 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 197 koní a obe pohonné jednotky dokopy dávajú 475 konských síl s točivým momentom 700 Nm.
Na papieri to možno nevyzerá až tak očarujúco, no v skutočnosti sa jedná o poriadnu dávku výkonu, ktorú v športovom režime rozhodne cítiš. Z 0 na 100 km/h BMW XM 50e zrýchli za 5,1 sekundy, čo na 2,5-tonové SUV rozhodne nie je zlé.
Zrýchlenie však na tomto aute nie je to najlepšie. Sú to jeho jazdné vlastnosti. Toto auto jazdí lepšie, ako niektoré športové sedany či hatchbacky, pritom sa jedná o “tank”. Neskutočné, ako funguje adaptívny M-podvozok v zákrutách. V tom najtvrdšom nastavení sa auto nevykloní ani o milimeter. Podvozok je dokonca podľa môjho názoru dosť tvrdý aj v komfortnom režime, no k tomu isto prispievajú aj obrovské 23-palcové disky.
BMW XM je plnohodnotné M-ko so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba teda športová automatická prevodovka či, ako som už spomenul, detailné nastavenia jej odovy, reakcie na plynový pedál či riadenia ako takého. Vodič si vie prednastaviť až dva personalizované profily a uložiť si ich na tlačidlá M1 a M2 na volante. Priznám sa, že ja som väčšinu času jazdil v športovom režime, a to dokonca aj v meste. Extrémne ma totiž bavila ostrá reakcia na plyn a tiež to, že auto si držalo vyššie otáčky. Vďaka tomu, a tiež vďaka športovým klapkám na výfuku, si auto vždy po zrýchlení nádherne zapriadlo z výfuku. Toto by si veru pri iných plug-in hybridoch hľadal márne.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Objavili svätý grál elektromobilov. Nová batéria im dá vytúženú schopnosť a veľkú výhodu nad spaľovákmi
Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde"
Ich jediný elektromobil ľudí omrzel. Luxusná automobilka sa vracia k spaľovákom
Vyhnali ich preč. Volkswagen stratil kľúčový závod, Čína s ním má iný plán
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
- Ich jediný elektromobil ľudí omrzel. Luxusná automobilka sa vracia k spaľovákom
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
-
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Čínsky BYD ukázal elektromobil „šitý pre Európanov“. Stojí za ním bývalý šéfdizajnér Audi a Lamborghini
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
-
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Slovensko zvyšuje úroveň kybernetickej bezpečnosti. Digitálne hrozby stále rastú
Vyšetrovanie v Baltskom mori pokračuje. Išlo o sabotáž alebo niečo iné?
Dopyt po elektromobiloch zmizol. Automobilky v Británii zažívajú ťažké chvíle
Celý čas stačilo tak málo. Vedci vytvorili liek, s ktorým predídeš nevyliečiteľnej chorobe
Veľké turbulencie v letectve. Jedna z najväčších spoločností chystá masívnu investíciu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené