„Malá Trieda S oficiálne“: Mercedes odhalil novú Triedu C, je výkladnou skriňou technológií aj pre masy
Mercedes práve predstavil novú generáciu Triedy C, ktorá je najpopulárnejšou modelovou radou nemeckej prémiovej automobilky za poslednú dekádu. Nová generácia dostala niekoľko zásadných vylepšení a vo voliteľnej výbave sú aj možnosti, ktorými disponuje vlajková Trieda S.
Viac ako 2,5 milióna predaných kusov z poslednej generácie a viac ako 10,5 milióna predaných vozidiel od začiatku Triedy C, to je bilancia tohto nesmierne populárneho modelu, ktorý v číslach šliape na päty aj kultovej Triede E.
Nová generácia prichádza v oboch populárnych karosárskych prevedeniach sedan aj kombi. Od najluxusnejšej Triedy S zdedila Trieda C koncepciu interiéru, ktorý je teraz sústredený viac na vodiča, k dispozícii sú aj digitálne OLED svetlomety s rozlíšením 2,6 miliónov pixelov či natáčacia zadná náprava, ktorá zmenšuje polomer otáčania o viac ako 40 cm.
Hybrid a aj plug-in hybrid
Elektrifikácia už nie je ničím nezvyčajným a každý výrobca prináša svoj nový model v nejakej elektrifikovanej konfigurácii, či už ide o hybrid, alebo plug-in hybrid. Nová Trieda C prichádza v oboch variantoch, hybridná 48 V sústava s integrovaným štartér-generátorom prispeje k úspore paliva a plug-in hybridná motorizácia umožní jazdiť aj výhradne na elektrinu.
Dojazd sa podľa WLTP pohybuje na úrovni 100 km, a teda je to už nový systém plug-in hybridného pohonu aj s podporou rýchlonabíjania.
V novej Triede C tak uvidíme vôbec prvý naftový motor s integrovaným štartér-generátorom. Výkon dvojlitrového naftového agregátu je 147 kW (200 koní) alebo 195 kW (265 koní) a elektrická sústava dodáva pri booste ďalších 15 kW (20 koní).
Benzínové motorizácie dostanú už druhú generáciu štartér-generátora, k dispozícii budú 1,5-litrové a 2-litrové motory vo výkonnostnom rozsahu od 125 kW (170 koní) až po 190 kW ( 258 koní). Tiež netreba zabúdať na boost v podobe 20 koní vďaka 48 V elektrickej sústave.
Najväčšiu pozornosť si ale ukrojila už štvrtá generácia plug-in hybridnej motorizácie Mercedes, ktorá bude spočiatku kombinovať benzínové štvorvalce s výkonným 95 kW elektromotorom. Neskôr budú k dispozícii aj naftové plug-in hybridné motorizácie. V prípade plug-in hybridov tu máme aj novú 9-stupňovú automatickú prevodovku 9G-tronic. Plug-in hybrid navyše dostal do základnej výbavy aj vzduchovú zadnú nápravu.
Výhradne na elektrický pohon dokáže nová trieda C prejsť až 100 km podľa WLTP, maximálna rýchlosť pri jazde na elektrinu je obmedzená na 140 km/h, pričom o napájanie sa stará batéria s kapacitou 25,4 kWh. Skvelou správou je aj prítomnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom 55 kW, pomocou ktorého sa auto doplna nabije už za 30 minút (AC nabíjanie je možné s maximálnym výkonom 11 kW).
Benzínové motorizácie:
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | |
Objem | 1496 ccm | 1496 ccm | 1496 ccm | 1999 ccm | 1999 ccm |
výkon (kW/kone) | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,6 s | 7,3 s | 7,1 s | 6,0 s | 6,0 s |
Naftové motorizácie:
C 220d | C 300d | |
Objem | 1992 ccm | 1992 ccm |
výkon (kW/kone) | 147/200 | 195/265 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,3 s | 5,7 s |
NEPREHLIADNI
Mercedes GLE je najpraktickejší plug-in hybrid na trhu – toto všetko som si zamiloval na SUV za viac ako 100 000 €
Komfortné riadenie vďaka natáčacej zadnej náprave
Ku komfortu, respektíve zjednodušeniu manévrovania, prispieva aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť o 2,5 stupňa. Ako to už býva zvykom, do rýchlosti 60 km/h sa natáča v protismere prednej nápravy, pri vyššej rýchlosti je to súbežne s prednými kolesami. Vďaka tomu je polomer otáčania 10,63 metra, čo je o 43 cm menej, ako bez použitia natáčacej zadnej nápravy.
K dispozícii je tiež celý rad už viac menej známych asistentov od Mercedesu, niektorí sa však dočkali vylepšení, ako napríklad asistent Distronic, ktorý dokáže zareagovať na stojace vozidlo a bezpečne tak ubrzdiť až do rýchlosti 100 km/h (predchádzajúca verzia to zvládala len do rýchlosti 60 km/h).
Asistent udržiavania v jazdnom pruhu funguje pri rýchlosti do 210 km/h a po novom dokáže vytvoriť záchrannú uličku v prípade prejazdu záchranných zložiek. Súčasťou príplatkovej výbavy môžu byť aj fantastické digitálne svetlomety známe hlavnej z nového S-ka. V každom zo svetiel sa nachádza 1,3 milióna zrkadiel, ktoré vykreslia varovné signály priamo na cestu, alebo dokážu zvýrazniť napríklad chodcov či iné objekty.
V základe ale bude k dispozícii Full LED technológia predných aj zadných svetiel. Nová je nie len grafika, ale aj ich tvarovanie, ktoré je po novom o niečo „štíhlejšie“.
Interiér inšpirovaný vlajkovou Triedou S
Celá prístrojová doska je podľa Mercedesu rozdelená do horného a dolného segmentu. Virtuálne budíky, ako aj centrálny displej, sú orientované na vodiča, stredový displej je k nemu natočený o 6 stupňov.
Virtuálne budíky môžu byť vyobrazené na 10,25″ alebo 12,3″ obrazovke. Centrálny displej tiež prichádza v dvoch veľkostiach, v štandarde je to 9,5″ obrazovka a za príplatok má veľkosť až 11,9″. Súčasťou infotainmentu je najnovšia generácia MBUX, ktorá sa nachádza aj v Triede S, ktorá obsahuje aj snímač odtlačkov prostov, vďaka ktorému si auto ľahko a rýchlo odomkneš podobne ako smartfón.
Cez infotainment sa dá pomocou hlasového asistenta ovládať napríklad aj domáca technika alebo zistiť, kedy bol v dome naposledy zaznamenaný pohyb nejakých osôb. Za príplatok je k dispozícii aj farebný head-up displej s rozmermi 23 x 8 cm. Novinka sa bude vyrábať v továrňach v Nemecku (Brémy), Čine (Peking) a Južnej Afrike (Východný Londýn).
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Nepotrebuje palivo a poháňať ho bude aj vietor. Ferrari chystá svoj nový dopravný prostriedok
Dospelá elektrina za rozumné peniaze. Dacia vylepšila na novom Springu všetko, čo mi kedysi prekážalo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Akcia FUNERAL: Elitní policajti zasahovali v bývalej vile exministra Rezeša
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP