„Malá Trieda S oficiálne“: Mercedes odhalil novú Triedu C, je výkladnou skriňou technológií aj pre masy
Mercedes práve predstavil novú generáciu Triedy C, ktorá je najpopulárnejšou modelovou radou nemeckej prémiovej automobilky za poslednú dekádu. Nová generácia dostala niekoľko zásadných vylepšení a vo voliteľnej výbave sú aj možnosti, ktorými disponuje vlajková Trieda S.
Viac ako 2,5 milióna predaných kusov z poslednej generácie a viac ako 10,5 milióna predaných vozidiel od začiatku Triedy C, to je bilancia tohto nesmierne populárneho modelu, ktorý v číslach šliape na päty aj kultovej Triede E.
Nová generácia prichádza v oboch populárnych karosárskych prevedeniach sedan aj kombi. Od najluxusnejšej Triedy S zdedila Trieda C koncepciu interiéru, ktorý je teraz sústredený viac na vodiča, k dispozícii sú aj digitálne OLED svetlomety s rozlíšením 2,6 miliónov pixelov či natáčacia zadná náprava, ktorá zmenšuje polomer otáčania o viac ako 40 cm.
Hybrid a aj plug-in hybrid
Elektrifikácia už nie je ničím nezvyčajným a každý výrobca prináša svoj nový model v nejakej elektrifikovanej konfigurácii, či už ide o hybrid, alebo plug-in hybrid. Nová Trieda C prichádza v oboch variantoch, hybridná 48 V sústava s integrovaným štartér-generátorom prispeje k úspore paliva a plug-in hybridná motorizácia umožní jazdiť aj výhradne na elektrinu.
Dojazd sa podľa WLTP pohybuje na úrovni 100 km, a teda je to už nový systém plug-in hybridného pohonu aj s podporou rýchlonabíjania.
V novej Triede C tak uvidíme vôbec prvý naftový motor s integrovaným štartér-generátorom. Výkon dvojlitrového naftového agregátu je 147 kW (200 koní) alebo 195 kW (265 koní) a elektrická sústava dodáva pri booste ďalších 15 kW (20 koní).

Benzínové motorizácie dostanú už druhú generáciu štartér-generátora, k dispozícii budú 1,5-litrové a 2-litrové motory vo výkonnostnom rozsahu od 125 kW (170 koní) až po 190 kW ( 258 koní). Tiež netreba zabúdať na boost v podobe 20 koní vďaka 48 V elektrickej sústave.
Najväčšiu pozornosť si ale ukrojila už štvrtá generácia plug-in hybridnej motorizácie Mercedes, ktorá bude spočiatku kombinovať benzínové štvorvalce s výkonným 95 kW elektromotorom. Neskôr budú k dispozícii aj naftové plug-in hybridné motorizácie. V prípade plug-in hybridov tu máme aj novú 9-stupňovú automatickú prevodovku 9G-tronic. Plug-in hybrid navyše dostal do základnej výbavy aj vzduchovú zadnú nápravu.

Výhradne na elektrický pohon dokáže nová trieda C prejsť až 100 km podľa WLTP, maximálna rýchlosť pri jazde na elektrinu je obmedzená na 140 km/h, pričom o napájanie sa stará batéria s kapacitou 25,4 kWh. Skvelou správou je aj prítomnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom 55 kW, pomocou ktorého sa auto doplna nabije už za 30 minút (AC nabíjanie je možné s maximálnym výkonom 11 kW).
Benzínové motorizácie:
| C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | |
| Objem | 1496 ccm | 1496 ccm | 1496 ccm | 1999 ccm | 1999 ccm |
| výkon (kW/kone) | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,6 s | 7,3 s | 7,1 s | 6,0 s | 6,0 s |
Naftové motorizácie:
| C 220d | C 300d | |
| Objem | 1992 ccm | 1992 ccm |
| výkon (kW/kone) | 147/200 | 195/265 |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,3 s | 5,7 s |
NEPREHLIADNI
Mercedes GLE je najpraktickejší plug-in hybrid na trhu – toto všetko som si zamiloval na SUV za viac ako 100 000 €
Komfortné riadenie vďaka natáčacej zadnej náprave
Ku komfortu, respektíve zjednodušeniu manévrovania, prispieva aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť o 2,5 stupňa. Ako to už býva zvykom, do rýchlosti 60 km/h sa natáča v protismere prednej nápravy, pri vyššej rýchlosti je to súbežne s prednými kolesami. Vďaka tomu je polomer otáčania 10,63 metra, čo je o 43 cm menej, ako bez použitia natáčacej zadnej nápravy.
K dispozícii je tiež celý rad už viac menej známych asistentov od Mercedesu, niektorí sa však dočkali vylepšení, ako napríklad asistent Distronic, ktorý dokáže zareagovať na stojace vozidlo a bezpečne tak ubrzdiť až do rýchlosti 100 km/h (predchádzajúca verzia to zvládala len do rýchlosti 60 km/h).
Asistent udržiavania v jazdnom pruhu funguje pri rýchlosti do 210 km/h a po novom dokáže vytvoriť záchrannú uličku v prípade prejazdu záchranných zložiek. Súčasťou príplatkovej výbavy môžu byť aj fantastické digitálne svetlomety známe hlavnej z nového S-ka. V každom zo svetiel sa nachádza 1,3 milióna zrkadiel, ktoré vykreslia varovné signály priamo na cestu, alebo dokážu zvýrazniť napríklad chodcov či iné objekty.
V základe ale bude k dispozícii Full LED technológia predných aj zadných svetiel. Nová je nie len grafika, ale aj ich tvarovanie, ktoré je po novom o niečo „štíhlejšie“.

Interiér inšpirovaný vlajkovou Triedou S
Celá prístrojová doska je podľa Mercedesu rozdelená do horného a dolného segmentu. Virtuálne budíky, ako aj centrálny displej, sú orientované na vodiča, stredový displej je k nemu natočený o 6 stupňov.

Virtuálne budíky môžu byť vyobrazené na 10,25″ alebo 12,3″ obrazovke. Centrálny displej tiež prichádza v dvoch veľkostiach, v štandarde je to 9,5″ obrazovka a za príplatok má veľkosť až 11,9″. Súčasťou infotainmentu je najnovšia generácia MBUX, ktorá sa nachádza aj v Triede S, ktorá obsahuje aj snímač odtlačkov prostov, vďaka ktorému si auto ľahko a rýchlo odomkneš podobne ako smartfón.

Cez infotainment sa dá pomocou hlasového asistenta ovládať napríklad aj domáca technika alebo zistiť, kedy bol v dome naposledy zaznamenaný pohyb nejakých osôb. Za príplatok je k dispozícii aj farebný head-up displej s rozmermi 23 x 8 cm. Novinka sa bude vyrábať v továrňach v Nemecku (Brémy), Čine (Peking) a Južnej Afrike (Východný Londýn).
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Autá záhadne kolabujú: Stovky ruských Porsche prestali v momente fungovať, nikto nevie prečo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Zdražovanie 2026: Balíky budú od januára nákladnejšie, len jediná kuriérska spoločnosť cenník nemení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

