Mário Šimovič/FonTech

Škoda tak spojila dva dominantné svety – svet displejov a svet hardvérových ovládačov. Toto riešenie funguje prekvapivo dobre. Nastavenia teploty či vyhrievania sedadiel vieš meniť prakticky aj naslepo, no so stredovým ovládačom a jeho funkciami je to trocha problém. Vždy sa musíš pozrieť, akú funkciu máš aktuálne zvolenú a teda akú funkciu meníš.

Mário Šimovič/FonTech

Ďalšou dominantou interiéru je obrovský 13″ tablet uprostred prístrojovej dosky, na ktorom beží aj úplne nová verzia infotainmentu. Systém má veľmi príjemnú grafiku, beží svižne. Nechýbajú funkcie na prepojenie auta so smartfónom, či už na vzdialené ovládanie pomocou aplikácie, alebo bezdrôtové funkcie Apple CarPlay a Android Auto.

Mário Šimovič/FonTech

Pred vodičom je následne 10″ displej digitálnych budíkov, ktorý je umiestnený pod „kaplnkou“ prístrojovej dosky. Mnohí motoristi tvrdia, že displej vyzerá, ako by ho tam niekto vložil z iného auta a vôbec do daného priestoru nepasuje. Ja si to však nemyslím, umiestnenie displeja na mňa vôbec nepôsobilo rušivo.

Škoda konečne priniesla použiteľný plug-in hybrid. Nový Superb prejde na elektrinu aj 100 km

Moju pozornosť od neho možno obracali ďalšie detaily ako napríklad brúsená koža na prístrojovej doske alebo veľmi efektné náladové osvetlenie, ktoré je ale už v autách tejto triedy takpovediac štandardom a povinnou jazdou.

Mário Šimovič/FonTech

Ak by som mal vybrať jednu vec, čo mi vyslovene na novom Superb vadila, tak je to asi iba volič prevodovky. Ten je umiestnený za volantom. Takéto umiestnenie mi nevadí, koniec koncov, už roky ho používa Mercedes, no tu je daný volič naozaj obrovský a režim jazdy vpred či vzad sa volí jeho potočením, nie zatlačením dohora alebo dolu, ako je to v prípade Mercedesu.

Mário Šimovič/FonTech

Tento volič vyzerá hocijako, len nie elegantne a ak teda niečo rozbíja inak vydarený interiér, je to práve táto páčka.

Zhodnotenie

Nová Škoda Superb iV Combi je dokonalým rodinným autom vyššej strednej triedy. Elektrický dojazd v každom prípade dosiahne minimálne 80 km, čo dokáže pokryť drvivú väčšinu denných jázd bežnej rodiny. Elektrická inteligencia potom dokáže inteligentne narábať s batériou aj pri dlhých trasách, vďaka čomu môže byť benzínová spotreba aj pri ceste do Chorvátska na úrovni okolo 5,5 l/100 km, čo je na 5-metrové kombi naozaj famózny údaj.

V základnej výbave Selection začína Superb iV Combi na sume 42 000 eur s 1,5 litrovým benzínovým motorom TSI. Za 47 000 eur už ale môžeš mať plug-in hybridnú motorizáciu, s ktorou vieš dlhodobo jazdiť so spotrebou pod 2 l/100 km a ktorá je navyše výkonnejšia a dynamickejšia, než 1,5-ka v základe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú