Konečne plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel. Novú Škodu sme si totálne zamilovali (RECENZIA)
Plug-in hybridné autá predstavujú akýsi medzistupeň pri prechode zo spaľovákov na elektromobily. Prvé generácie nabíjateľných hybridov ale vždy boli viac spaľovákmi než elektromobilmi, nakoľko sa nabíjali veľmi pomaly, zväčša len výkonom 3,7 až 7,2 kW, čo spravidla zabralo niekoľko hodín.
Ich dojazd bol takisto pomerne biedny a pohyboval sa v rozmedzí od 40 do 50 km v reálnych podmienkach. Množstvu motoristov by denný dojazd 40 km stačil, no takýto plug-in hybrid by museli nabíjať každý deň niekoľko hodín. Na trh ale prichádza nová generácia plug-in hybridov, ktorá si za vzor zobrala modely od Mercedesu. Tie ponúkajú väčšiu batériu a hlavne rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom, s ktorým máš auto nabité do 30 minút.
Nová Škoda Superb iV je jedným z prvých plug-in hybridov novej generácie z koncernu VW a počas týždňového testu som si toto auto zamiloval. Až doteraz som bol toho názoru, že plug-in hybrid spája skôr nevýhody oboch svetov – toho elektrického aj spaľovacieho. Dnes si však už myslím, že takýto plug-in hybrid s dojazdom 100 km na elektrinu môžeš po väčšinu roka využívať ako čistý elektromobil a spaľovací motor zapneš iba v prípade, že ideš niekam na dovolenku.
V recenzii sa dozvieš:
- Koľko kilometrov prejde nový Superb iV na elektrinu
- Aká je spotreba pri dlhej trase
- Ako rýchlo sa Superb iV nabije
- Čo sú najlepšie nové vychytávky v interiéri
- Koľko stojí nový plug-in hybrid
Nová plug-in hybridná Škoda Superb iV je zatiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kombi a ponúka kombináciu 1,5-litrového spaľovacieho motora s výkonom 150 koní (110 kW) a elektromotora, ktorý dodáva 116 koní (85 kW). Spoločne dosahuje maximálny výkon 204 koní (150 kW) a celkový krútiaci moment 350 Nm. Aj keď sa na tak veľké auto môže zdať 204 koní ako málo, vďaka elektromotoru je auto dostatočne živé aj s piatimi pasažiermi na palube.
Superb však nikdy nebol o zbesilom sa naháňaní zákrutami. Je to komfortná „loď“, ktorá je predurčená na hltanie diaľničných kilometrov. Na to je však stále lepší naftový, respektíve čisto benzínový pohon. Plug-in hybrid je skôr určený pre rodinu s deťmi, ktorá hľadá priestranné a komfortné auto nabité technológiami a ktoré vie byť navyše poriadne úsporné.
Realita je taká, že batéria s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh vystačí na menej než 100 km elektrickej jazdy. Z mojej skúsenosti je to skôr tých 80 km, čo je stále dosť a je to vlastne dvojnásobok toho, čo zvládla prejsť na elektrinu predchádzajúca generácia.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Natočili ho na iPhone. Ikonický horor sa vracia po 20 rokoch, teória divákov je nesprávna
PRELOM: Vedci z Číny vyvinuli AI zariadenie, ktoré „vráti zrak“ nevidiacim
Tieto veci v recenziách nenájdeš. 11 mesiacov som testoval najlepší robotický vysávač na Slovensku
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Bez „tankovania“ vydrží 10 rokov. Chystá sa veľký zvrat, lode dostanú pohon budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Slovenská nemocnica špičkou európskej medicíny: Nová technológia priniesla revolúciu v liečbe zákerných ochorení
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
Svetové laboratóriá čelia výzve. Musia ochrániť kľúčové genetické dáta pred kyberútokmi
OpenAI predstavilo nový model, ktorý láka na polovičné ceny. Ľudom testuje trpezlivosť
Ukrajina tlačí na Spojené štáty. Zelenskyj chce tieto zbrane zbrane, nie „prázdne slová“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Slovenská nemocnica špičkou európskej medicíny: Nová technológia priniesla revolúciu v liečbe zákerných ochorení
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené