Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Podľa najnovších informácií, ktoré zverejnil portál Motor1, sa zdá, že najbližšia generačná výmena čaká sériu BMW M3 a M4 v rokoch 2027-2028. Špekuluje sa pritom, že v tej dobe budú obe spomínané vozidla výhradne na elektrický pohon.

Elektrická budúcnosť

Uvedené vyplýva z vyjadrení šéfa divízie BMW M Franka van Meela, ktorý v rozhovore pre portál Drive naznačil, že BMW sa pohráva s myšlienkou plne elektrických verzií M3 a M4. BMW má však jednu podmienku. Musí sa totiž ukázať, že elektrické verzie sú merateľne výkonnejšie ako predchádzajúca generácia.

Netcarshow

Jasná podmienka

Podľa van Meela totiž musí každá generácia vozidla M prekonať výkonom svojho predchodcu. Ak BMW dokáže tento cieľ splniť výlučne s elektrickým pohonom, potom bude nová generácia M3 a M4 plne elektrická. Ak nie, tieto luxusné športové vozidlá zostanú pri spaľovacom motore.

„Logika za tým je celkom jednoduchá,“ uviedol. „Samozrejme sa ale snažíme, aby sa (vozidlá) stali čisto elektrickými“.

Frank van Meel taktiež razantne odmietol akékoľvek špekulácie o tom, že M3 a M4 by sa mohli dodávať v dvoch verziách, prípadne v hybridnej alternatíve. Nepovažuje totiž za reálne aby BMW v ďalšej M generácii využívalo všetky tri druhy motorov (spaľovací, elektrický, hybridný), pričom jasne uviedol, že BMW použije iba jednu pohonnú jednotku.

Vzhľadom na to, že súčasné Competition xDrive modely BMW M3 a M4 skrývajú pod kapotou motor s 405 kW, ktorý ich z 0 na 100 km/h dokáže katapultovať za 3,4 sekundy, zatiaľ čo nové BMW i4 to zvládne „až“ za 3,9 sekundy, potenciálny elektrický pohon v novej generácii M3 a M4 bude musieť prejsť radikálnymi vylepšeniami.

Vzhľadom na to, že EÚ od roku 2035 definitívne schválila koniec spaľovákov, mnoho ľudí sa prikláňa, že nová generácia  M3 a M4 bude práve na elektrický pohon. Keďže však očakávaná generačná výmena má prísť najneskôr v roku 2028, BMW ich pokojne môže vyrobiť so spaľovacími motormi a tak obe možnosti zostávajú stále otvorené.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú