300 km nabije za 10 minút aj v arktických mrazoch. Nová batéria rieši zásadný problém
Zvládne aj extrémne podmienky
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).
Michal Varga/FonTech/Bing
Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
„Bitka“ o najlepšie batérie na trhu
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).

Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
Keď sa porovná Freevoy s ostatnými dostupnými batériami, napríklad s NMC (lítium-niklové, kobaltové a mangánové) alebo LFP (lítium-železo-fosfát), ukazuje sa, že nové riešenie od CATL prichádza s unikátnym vyvážením výkonnosti a odolnosti. NMC batérie majú vysokú energetickú hustotu, ale sú nákladnejšie a menej odolné voči nízkym teplotám, zatiaľ čo LFP batérie sú lacnejšie, no disponujú nižšou energetickou hustotou.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Freevoy sa teda ukazuje ako hybridná alternatíva, ktorá by mohla nájsť uplatnenie najmä v klimatických podmienkach s teplotnými extrémami. Zároveň prináša výhody v rýchlosti nabíjania, čo môže v konečnom dôsledku zvýšiť atraktivitu hybridov v porovnaní s čistými elektromobilmi, najmä tam, kde infraštruktúra rýchlonabíjacích staníc ešte nie je dostatočne rozvinutá.
Zatiaľ čo tradičné batérie majú svoje špecifické výhody a nevýhody, Freevoy spája výhody viacerých technológií do jedného produktu, čo ho robí jedným z najkomplexnejších a najodolnejších batériových riešení pre hybridné vozidlá na súčasnom trhu. Pre hybridy, ktoré potrebujú flexibilitu a spoľahlivosť v rôznych klimatických podmienkach a za dostupnejšie ceny, je Freevoy technologickým krokom vpred.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy




