300 km nabije za 10 minút aj v arktických mrazoch. Nová batéria rieši zásadný problém
Zvládne aj extrémne podmienky
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).
Michal Varga/FonTech/Bing
Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).
Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
„Bitka“ o najlepšie batérie na trhu
Keď sa porovná Freevoy s ostatnými dostupnými batériami, napríklad s NMC (lítium-niklové, kobaltové a mangánové) alebo LFP (lítium-železo-fosfát), ukazuje sa, že nové riešenie od CATL prichádza s unikátnym vyvážením výkonnosti a odolnosti. NMC batérie majú vysokú energetickú hustotu, ale sú nákladnejšie a menej odolné voči nízkym teplotám, zatiaľ čo LFP batérie sú lacnejšie, no disponujú nižšou energetickou hustotou.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Freevoy sa teda ukazuje ako hybridná alternatíva, ktorá by mohla nájsť uplatnenie najmä v klimatických podmienkach s teplotnými extrémami. Zároveň prináša výhody v rýchlosti nabíjania, čo môže v konečnom dôsledku zvýšiť atraktivitu hybridov v porovnaní s čistými elektromobilmi, najmä tam, kde infraštruktúra rýchlonabíjacích staníc ešte nie je dostatočne rozvinutá.
Zatiaľ čo tradičné batérie majú svoje špecifické výhody a nevýhody, Freevoy spája výhody viacerých technológií do jedného produktu, čo ho robí jedným z najkomplexnejších a najodolnejších batériových riešení pre hybridné vozidlá na súčasnom trhu. Pre hybridy, ktoré potrebujú flexibilitu a spoľahlivosť v rôznych klimatických podmienkach a za dostupnejšie ceny, je Freevoy technologickým krokom vpred.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lidl sťahuje z predaja milovanú pochúťku Slovákov, hrozí prítomnosť cudzieho predmetu: Skontroluj, či ju máš doma
Technologický gigant v problémoch: Čína tvrdí, že americké čipy môžu špehovať a vypínať na diaľku
Spečatené: Trump zavádza nové clá do výšky 41%. Chce svetový obchod v prospech USA
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Záhadné zariadenie v rukách Putinovej ochranky: Nový systém má okamžite chrániť lídra pred dronmi (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP