300 km nabije za 10 minút aj v arktických mrazoch. Nová batéria rieši zásadný problém
Zvládne aj extrémne podmienky
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).
Michal Varga/FonTech/Bing
Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
„Bitka“ o najlepšie batérie na trhu
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).
Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
Keď sa porovná Freevoy s ostatnými dostupnými batériami, napríklad s NMC (lítium-niklové, kobaltové a mangánové) alebo LFP (lítium-železo-fosfát), ukazuje sa, že nové riešenie od CATL prichádza s unikátnym vyvážením výkonnosti a odolnosti. NMC batérie majú vysokú energetickú hustotu, ale sú nákladnejšie a menej odolné voči nízkym teplotám, zatiaľ čo LFP batérie sú lacnejšie, no disponujú nižšou energetickou hustotou.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Freevoy sa teda ukazuje ako hybridná alternatíva, ktorá by mohla nájsť uplatnenie najmä v klimatických podmienkach s teplotnými extrémami. Zároveň prináša výhody v rýchlosti nabíjania, čo môže v konečnom dôsledku zvýšiť atraktivitu hybridov v porovnaní s čistými elektromobilmi, najmä tam, kde infraštruktúra rýchlonabíjacích staníc ešte nie je dostatočne rozvinutá.
Zatiaľ čo tradičné batérie majú svoje špecifické výhody a nevýhody, Freevoy spája výhody viacerých technológií do jedného produktu, čo ho robí jedným z najkomplexnejších a najodolnejších batériových riešení pre hybridné vozidlá na súčasnom trhu. Pre hybridy, ktoré potrebujú flexibilitu a spoľahlivosť v rôznych klimatických podmienkach a za dostupnejšie ceny, je Freevoy technologickým krokom vpred.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
MIMORIADNE: Ministerka Šimkovičová skončila v nemocnici. Zdravotný stav zostáva nejasný
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP