300 km nabije za 10 minút aj v arktických mrazoch. Nová batéria rieši zásadný problém
Zvládne aj extrémne podmienky
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).
Michal Varga/FonTech/Bing
Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
„Bitka“ o najlepšie batérie na trhu
Freevoy batéria od CATL bola navrhnutá s dôrazom na extrémnu odolnosť v rôznych klimatických podmienkach. Tento aspekt je kľúčový pre hybridné vozidlá, ktoré sa môžu stretávať s nízkymi teplotami hlavne v zimných mesiacoch, najmä v horských oblastiach alebo v severských krajinách.
Vo väčšine batérií vedú nízke teploty k spomaleniu chemických reakcií, čo výrazne znižuje ich výkon a kapacitu. Freevoy však sľubuje stabilný výkon aj pri extrémnych hodnotách, čo je možné vďaka kombinácii technológie AB, špecifickému elektrolytu a sofistikovanému systému manažmentu batérie (BMS).
Pre hybridné vozidlá je takáto odolnosť voči chladu dôležitá, pretože akumulátory musia byť schopné sa nabiť a odvádzať energiu spoľahlivo aj pri teplotách až do -40 °C pri vybíjaní a -30 °C pri nabíjaní. BMS systém integrovaný do Freevoy umožňuje monitorovať a automaticky vyrovnávať výkony medzi lítiovými a sodíkovými článkami, čím rieši rozdiely v ich kapacite a výkonnosti spôsobené nízkymi teplotami. Takáto adaptácia zaisťuje, že batéria si zachová konzistentný výkon bez ohľadu na aktuálne teplotné podmienky.
Keď sa porovná Freevoy s ostatnými dostupnými batériami, napríklad s NMC (lítium-niklové, kobaltové a mangánové) alebo LFP (lítium-železo-fosfát), ukazuje sa, že nové riešenie od CATL prichádza s unikátnym vyvážením výkonnosti a odolnosti. NMC batérie majú vysokú energetickú hustotu, ale sú nákladnejšie a menej odolné voči nízkym teplotám, zatiaľ čo LFP batérie sú lacnejšie, no disponujú nižšou energetickou hustotou.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Freevoy sa teda ukazuje ako hybridná alternatíva, ktorá by mohla nájsť uplatnenie najmä v klimatických podmienkach s teplotnými extrémami. Zároveň prináša výhody v rýchlosti nabíjania, čo môže v konečnom dôsledku zvýšiť atraktivitu hybridov v porovnaní s čistými elektromobilmi, najmä tam, kde infraštruktúra rýchlonabíjacích staníc ešte nie je dostatočne rozvinutá.
Zatiaľ čo tradičné batérie majú svoje špecifické výhody a nevýhody, Freevoy spája výhody viacerých technológií do jedného produktu, čo ho robí jedným z najkomplexnejších a najodolnejších batériových riešení pre hybridné vozidlá na súčasnom trhu. Pre hybridy, ktoré potrebujú flexibilitu a spoľahlivosť v rôznych klimatických podmienkach a za dostupnejšie ceny, je Freevoy technologickým krokom vpred.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Američania hádžu V8 do koša. Elektrický Dodge Charger namiesto nej dostane revolučnú batériu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak používaš obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Dlhé trasy už nie sú problémom. Škoda vyvrátila najväčší mýtus o elektromobiloch, vyrovnala sa spaľovákom (test)
Chcú ich zlikvidovať. Oznámili opatrenia, ktoré prinesú koniec čínskych automobiliek v EÚ
Koniec dominancie Tesly? Táto automobilka naberá na popularite, v rukáve má nové SUV
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich zlikvidovať. Oznámili opatrenia, ktoré prinesú koniec čínskych automobiliek v EÚ
- Najtichšia zbraň na svete? Hyundai vyvíja tank so šokujúcim pohonom
- Predáva sa ako teplé rožky, zbožňuje ho aj riaditeľ Fordu. Elektromobil od výrobcu smartfónov búra trh
- Dlhé trasy už nie sú problémom. Škoda vyvrátila najväčší mýtus o elektromobiloch, vyrovnala sa spaľovákom (test)
- Nová Škoda všetkých prekvapila. Takto lacný elektromobil by si nečakal (+slovenské ceny)
-
- Chcú ich zlikvidovať. Oznámili opatrenia, ktoré prinesú koniec čínskych automobiliek v EÚ
- Najtichšia zbraň na svete? Hyundai vyvíja tank so šokujúcim pohonom
- Predáva sa ako teplé rožky, zbožňuje ho aj riaditeľ Fordu. Elektromobil od výrobcu smartfónov búra trh
- Nová Škoda všetkých prekvapila. Takto lacný elektromobil by si nečakal (+slovenské ceny)
- Budú ho vyrábať na Slovensku. Máme exkluzívne detaily o novom ultralacnom elektromobile
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Má dojazd 1 600 km a ušetrí ti 5 000 eur. Kia stvorila beštiu s elektromotorom za výbornú cenu
- Nová Škoda všetkých prekvapila. Takto lacný elektromobil by si nečakal (+slovenské ceny)
- Clá hádžu za hlavu. Automobiloví giganti sa spojili, aby prevalcovali Európu
Hrôzostrašné zistenie: Krajiny ignorujú klimatické výzvy, emisie atakujú rekordné hodnoty
Analytici v tom majú jasno. Slováci môžu na vykurovaní ušetriť až 50 %, toto musíš zohľadniť
Pikantné odhalenie ho môže stáť všetko. Elon Musk mal hrubo porušiť zákony USA
Záhada je konečne vyriešená. AI odhalila „chybu“ v obraze slávneho maliara, umelci si trhajú vlasy
Konečne, jasajú používatelia. iPhone 17 Pro Max má dostať estetickú aktualizáciu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené