Nórsko je považované za mekku elektromobility. Vysoká miera adaptácie elektrických áut na tamojšom trhu bola podporená výraznými finančnými stimulmi a rôznymi zvýhodneniami majiteľov elektromobilov.
Zrejme nesplnia svoj cieľ
Nie je ale všetko zlato, čo sa blyští. Podľa najnovších informácií portálu BNNBloomberg totiž Nórsko v oblasti elektromobility možno nedosiahne svoj ciel pre rok 2025. Presnejšie sa Nórsku možno nepodarí do roku 2025 splniť cieľ, že všetky nové predané vozidlá budú do uvedeného roku bez spaľovacieho motora.
Vinníkom pritom má byť vláda, ktorá postupne začala odstraňovať opatrenia, ktoré podnietili prudký vzostup elektromobility v krajine.
Takzvané čisté autá totiž ťažili v škandinávskej krajine z viacerých výhod. Okrem iného boli vo veľkej miere oslobodené od daní, platia nižšie poplatky na cestách aj verejných parkoviskách a v niektorých prípadoch môžu využívať pruhy pre verejnú dopravu.
Elektrické autá v súčasnosti predstavujú 83,5 % z nových zaregistrovaných áut v Nórsku, keďže je k dispozícii čoraz väčší počet modelov, pričom sa predpokladá, že toto číslo by do konca budúceho roku mohlo vzrásť na 90 %.
Ako však uvádza riaditeľ Oyvind Solberg Thorsen, dosiahnuť 100 % bude nesmierne náročné, ak nórska vláda bude pokračovať v odstraňovaní stále väčšieho počtu stimulov. Ich rušením sa totiž neustále navyšujú poplatky, pričom práve súčet všetkých výhod spôsobil, že Nórsko má dnes tak vysoký podiel elektromobilov.
Predaje vozidiel v Nórsku tento rok narušilo aj zníženie stimulov na nákup EV. Od 1. januára sa oslobodenie od dane z pridanej hodnoty (DPH) na nákup nových elektrických vozidiel totiž vzťahuje len na prvých 500 000 nórskych korún (47 463,10 eura) z ceny auta, pričom došlo aj k zrušeniu daňových výhod pre firmy so služobnými EV.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Zásoby ropy USA minulý týždeň prekvapivo klesli
Polícia žiada vypnutie komentárov na sociálnych sieťach
Tesla v Nemecku to nemá vôbec isté. O rozšírení závodu sa bude rokovať
Podľa KDH potrebuje Slovensko v energetickom mixe aj obnoviteľné zdroje
Nový jadrový blok má byť vo vlastníctve štátu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené