Japonská automobilka balansuje. Nový šéf chce oživiť ikonické modely a vrátiť značke slávu
Japonská automobilka v poslednom čase ocitla v neľahkej situácii. Po neúspešnom pokuse o fúziu s Hondou sa japonská automobilka dostala na pokraj bankrotu. Vedenie sa rozhodlo pre nového lídra, ktorý by mohol priniesť pozitívne zmeny. Nový generálny riaditeľ má byť „pravý automobilový nadšenec“. O téme informoval portál Motor1.
Ivan Espinosa, nový riaditeľ, ktorý do funkcie nastúpi už 1. apríla, v automobilke nie je nováčikom. K Nissanu sa pripojil už v roku 2003 a prešiel viacerými kľúčovými pozíciami. Pred vymenovaním pôsobil ako viceprezident globálnej stratégie a hlavný plánovací riaditeľ. „Espinosa má stále len po štyridsiatke a je plný energie. A hlavne – je skutočný nadšenec áut,“ povedal odchádzajúci riaditeľ automobilky Makoto Uchida.
Odstúpenie pod tlakom
Uchida odstúpil pod tlakom kvôli zhoršenej finančnej situácii a neúspešnom spojení s Hondou. Po novom automobilka čelí aj možným clám na vozidlá, ktoré vyváža do Spojených štátov a Mexika. V posledných rokoch ukončila výrobu legendárneho modelu GT-R a v ponuke ostal iba jeden športový model Nissan Z. Espinosa však už v minulosti naznačil, že ak by to bolo na ňom, tak by Nissan mohol ponúkať širšie portfólio výkonných áut.

V rozhovore pre magazín Top Gear ešte v roku 2024 spomenul potrebu dostupného športového modelu, ktorý by doplnil Nissan Z a GT-R. Keďže v tom čase bol GT-R stále v predaji, hovoril o možnosti jeho pokračovania, aj o návrate ikonického mena Silvia.
„Bude to výzva (oživiť model Silvia). Ale mojou úlohou je hľadať spôsoby, ako veci uskutočniť. Myslím si, že by to bolo skvelé pre zákazníkov aj pre značku. Ak nájdeme správnu stratégiu, mohli by sme to zrealizovať,“ uviedol v rozhovore.
Na svojej úvodnej tlačovej konferencii uviedol, že Nissan má oveľa väčší potenciál, než aký momentálne ukazuje. „Úprimne verím, že Nissan dokáže viac, než vidíme dnes. Teším sa na to, že budem môcť stavať na úsilí tých, ktorí prišli predo mnou,“ vyhlásil.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

300-ročný meteorit nechal vedcov v nemom úžase. Skrýval „zázračný materiál“, aký fyzika nepoznala

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Milovali sme ich, potom sa modlili, nech skončia. 9 seriálov, ktoré nemali nikdy pokračovať

Nie je to „kozmický vysávač“. Čierna diera v centre našej galaxie robí niečo oveľa desivejšie

Zbrojársky boom na východe Slovenska. Tatra tu vyrobí tisíce vojenských vozidiel pre ázijský štát

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
