Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Francúzska automobilka pred pár týždňami predstavila malé elektrické auto, na ktoré čaká Európa už dlhé roky a má poriadny potenciál na domácich trhoch preraziť vďaka kombinácii celkom dobrých parametrov a zároveň nízkej ceny. Ako však teraz upozorňuje portál Electrek, ikonický francúzska značka sa zároveň ako prvá európska automobilka pokúsi vyriešiť zrejme ten najväčší pretrvávajúci problém elektromobilov.
Začne recyklovať batérie
S cieľom recyklovať batérie elektrických áut sa francúzska automobilka zameriava na vytváranie partnerstiev s rôznymi inovatívnymi firmami. Recyklovať chce Renault nielen lítium, ale tiež ďalšie drahé kovy nachádzajúce sa v lítium-iónových batériách poháňajúcich moderné elektromobily, pričom bonusom môže byť aj zníženie závislosti na Číne.
Podľa Renaultu momentálne v Európe neexistuje uzavretý okruh priemyslu, v ktorom by dochádzalo ku kompletnej recyklácii batérií a výrobe nových z takto získaných materiálov. Automobilka chce takýmto spôsobom opakovane používať nielen lítium, ale napríklad aj kobalt či nikel. Aj keď zatiaľ nie sú známe presné plány, Renault vedie rozhovory s firmami zaoberajúcimi sa technológiami potrebnými na uskutočnenie tohto procesu.
Ak sa to podarí, pôjde pre Renault o obrovský skok vpred, keďže sa tak stane prvou automobilkou v Európe schopnou recyklovať batérie. Zároveň sa očakáva, že tento proces pomôže znížiť ceny elektromobilov, keďže materiály predstavujú až 70 % ceny batérií, ktoré zase predstavujú približne 40 % ceny elektrických áut.
Budú oveľa ekologickejšie
Recyklovaniu batérií elektrických áut sme sa nedávno venovali aj v samostatnom článku. Hlavným dôvodom pre vysoký uhlíkový odtlačok batérií je potreba vzácnych materiálov ako niklu, mangánu, kobaltu, lítia a grafitu, ktoré emitujú značné množstvo skleníkových plynov (GHG) počas ťažby a rafinácie. Vyššie využívanie obnoviteľných zdrojov a recyklácia batérií však môže tento problém takmer úplne eliminovať.
Zatiaľ len opravy
Ako podotýka portál Automotive News Europe, Renault sa momentálne pripravuje na zastavenie výroby nových áut vo francúzskej továrni Flins, ktorú má miesto toho nahradiť výroba čiastočne recyklovaných komponentov alebo repasovaných dielov automobilov. Len v tomto roku sa očakáva, že fabrika pomôže opraviť až 9 000 batérií.
Samotných spotrebiteľov však bude najviac zaujímať spomínaný malý elektromobil, ktorým je Renault 5 E-Tech. Jeho najlacnejšia verzia má byť dostupná už za približne 25 000 eur a bude vybavená batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd na úrovni 300 km. Väčšia batéria, ktorá bude montovaná do drahších verzií, poskytne dojazd až 400 km a nabíjanie do výkonu 100 kW, pričom jej kapacita dosiahne 52 kWh.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
Skeptici dostali facku. Elektrický Ford prešiel 400 000 km, stav jeho batérie zarazil aj odborníkov
Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
WHO upozorňuje na hrozbu epidémie: Ohrozených je 5,6 miliardy ľudí
Slováci so stresovým hormónom plnia ambulancie. „Telo bez neho nevie fungovať,“ varuje endokrinologička
Hranica 120 rokov je reálna, tvrdí neurovedkyňa. Kľúčom k dlhovekosti sú tri jednoduché návyky
MIMORIADNE: Mladého Slováka, ktorý zmizol v Grécku, našli mŕtveho. Hľadali ho rok
„Môže nahradiť lieky aj operácie.“ Lukáš vytvoril prístroj, ktorý aktivuje mozgové centrá cez pokožku (ROZHOVOR)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Skeptici dostali facku. Elektrický Ford prešiel 400 000 km, stav jeho batérie zarazil aj odborníkov
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
Kataster napadli pred pol rokom, no odpovede stále chýbajú. Štát o útoku mlčí a verejnosť tápe
Technologický gigant zarába ako nikdy. SAP v druhom štvrťroku zvýšil zisk o 37 %
Obrovský asteroid môže naraziť do Mesiaca. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu nakúpi zbrane za vyše 2 miliardy eur
Pred 10 rokmi vyvolala obrovský ošiaľ. Táto planéta stále vzbudzuje nádej na „druhú Zem“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP