Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Francúzska automobilka pred pár týždňami predstavila malé elektrické auto, na ktoré čaká Európa už dlhé roky a má poriadny potenciál na domácich trhoch preraziť vďaka kombinácii celkom dobrých parametrov a zároveň nízkej ceny. Ako však teraz upozorňuje portál Electrek, ikonický francúzska značka sa zároveň ako prvá európska automobilka pokúsi vyriešiť zrejme ten najväčší pretrvávajúci problém elektromobilov.
Začne recyklovať batérie
S cieľom recyklovať batérie elektrických áut sa francúzska automobilka zameriava na vytváranie partnerstiev s rôznymi inovatívnymi firmami. Recyklovať chce Renault nielen lítium, ale tiež ďalšie drahé kovy nachádzajúce sa v lítium-iónových batériách poháňajúcich moderné elektromobily, pričom bonusom môže byť aj zníženie závislosti na Číne.
Podľa Renaultu momentálne v Európe neexistuje uzavretý okruh priemyslu, v ktorom by dochádzalo ku kompletnej recyklácii batérií a výrobe nových z takto získaných materiálov. Automobilka chce takýmto spôsobom opakovane používať nielen lítium, ale napríklad aj kobalt či nikel. Aj keď zatiaľ nie sú známe presné plány, Renault vedie rozhovory s firmami zaoberajúcimi sa technológiami potrebnými na uskutočnenie tohto procesu.
Ak sa to podarí, pôjde pre Renault o obrovský skok vpred, keďže sa tak stane prvou automobilkou v Európe schopnou recyklovať batérie. Zároveň sa očakáva, že tento proces pomôže znížiť ceny elektromobilov, keďže materiály predstavujú až 70 % ceny batérií, ktoré zase predstavujú približne 40 % ceny elektrických áut.
Budú oveľa ekologickejšie
Recyklovaniu batérií elektrických áut sme sa nedávno venovali aj v samostatnom článku. Hlavným dôvodom pre vysoký uhlíkový odtlačok batérií je potreba vzácnych materiálov ako niklu, mangánu, kobaltu, lítia a grafitu, ktoré emitujú značné množstvo skleníkových plynov (GHG) počas ťažby a rafinácie. Vyššie využívanie obnoviteľných zdrojov a recyklácia batérií však môže tento problém takmer úplne eliminovať.
Zatiaľ len opravy
Ako podotýka portál Automotive News Europe, Renault sa momentálne pripravuje na zastavenie výroby nových áut vo francúzskej továrni Flins, ktorú má miesto toho nahradiť výroba čiastočne recyklovaných komponentov alebo repasovaných dielov automobilov. Len v tomto roku sa očakáva, že fabrika pomôže opraviť až 9 000 batérií.
Samotných spotrebiteľov však bude najviac zaujímať spomínaný malý elektromobil, ktorým je Renault 5 E-Tech. Jeho najlacnejšia verzia má byť dostupná už za približne 25 000 eur a bude vybavená batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd na úrovni 300 km. Väčšia batéria, ktorá bude montovaná do drahších verzií, poskytne dojazd až 400 km a nabíjanie do výkonu 100 kW, pričom jej kapacita dosiahne 52 kWh.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nové elektrické Mini je motokára na cesty. Ponúka emócie, ako žiadne iné auto (RECENZIA)
Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
Taliani ukázali svetu trik, ako funkčne využiť staré batérie z elektromobilov. Vytvorili „eko elektráreň"
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Až 41 % šanca: La Niña mieri nad Európu, hrozia meteorológovia. Prinesie klimatický zvrat
Zabíja 3 z 5 pacientov. Pri Slovensku zachytili nebezpečnú kvasinku, odborníci varujú
Stratili raketové zuby a oči. USA zadržali kľúčové zbrane pre Ukrajinu, dôsledky môžu byť ničivé
Miliardy litrov vody unikajú v tichosti. Európa platí daň za zanedbanú infraštruktúru
Najdrahší futbalista sveta má len 17 rokov. Predbehol Haalanda aj Mbappého (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Taliani ukázali svetu trik, ako funkčne využiť staré batérie z elektromobilov. Vytvorili „eko elektráreň“
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
-
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Nemecko ustupuje od zelenej vlny. Fosílne palivá zatienili slnko aj vietor
Fuego opäť vybuchla. Sopka v Guatemale núti obyvateľov utekať pred skazou
Slovensko čelí veľkej AI výzve. Ak nič neurobíme, prehĺbime digitálnu priepasť
Trump kúpil Teslu na podporu Muska. Teraz otočil a chce ju predať
Zemetrasenie otriaslo známou púšťou. Tisíce domácností sú bez elektriny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Až 41 % šanca: La Niña mieri nad Európu, hrozia meteorológovia. Prinesie klimatický zvrat
Zabíja 3 z 5 pacientov. Pri Slovensku zachytili nebezpečnú kvasinku, odborníci varujú
Stratili raketové zuby a oči. USA zadržali kľúčové zbrane pre Ukrajinu, dôsledky môžu byť ničivé
Miliardy litrov vody unikajú v tichosti. Európa platí daň za zanedbanú infraštruktúru
Najdrahší futbalista sveta má len 17 rokov. Predbehol Haalanda aj Mbappého (REBRÍČEK)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené