Netflix sa včera podelil o svoje hospodárske výsledky za prvý kvartál tohto roka a výsledok je – katastrofálny. Streamovací gigant namiesto predpokladaného rastu stratil 200-tisíc predplatiteľov, a čo je horšie, na ďalší kvartál očakáva odliv ďalších dvoch miliónov zákazníkov.

Rast počtu predplatiteľov Netflixu sa zastavil prvýkrát za poslednú dekádu a negatívne správy okamžite vyvolali reakciu aj na akciových trhoch, kde sa akcie Netflixu v krátkom čase prepadli o masívnych 25 %.

Streamovací gigant zlé hospodárske výsledky odôvodňuje odstavením služby v Rusku, kde podľa Verge prišiel približne o 700-tisíc zákazníkov. Ako veľký problém služby sa však ukazuje aj zdieľanie hesiel, ktoré podľa odhadov Netflixu vo svete aktívne využíva viac ako 100 miliónov ľudí.

TMDB/úprava redakcie

Netflix preto vo vyhlásení sľubuje zakročiť proti neoprávnenému zdieľaniu hesiel mimo domácnosti. Ešte minulý mesiac začala streamovacia služba vo vybraných krajinách ponúkať možnosť lacnejšieho predplatného pre ďalších členov „rodiny“, ktorí nežijú v spoločnej domácnosti.

Čítal si už? 
Netflix už spravil radikálny krok. Začal spoplatňovať zdieľanie účtov

V opačnom prípade od používateľov rovnakého účtu Netflix vyžaduje zadanie kódu, ktorý je zaslaný cez email alebo prostredníctvom SMS správy. Spoločnosť chce týmto spôsobom zabrániť neoprávnenému zdieľaniu účtov a je vysoko pravdepodobné, že svoju iniciatívu po aktuálnych zlých výsledkoch rozšíri aj do ďalších krajín.

V hre už aj reklamy

Spoločne s krokmi proti neoprávnenému zdieľaniu účtov Netflix plánuje predstaviť aj lacnejšiu verziu s reklamami. Ešte pár mesiacov dozadu spoločnosť takúto možnosť vehementne odmietala a prehlasovala, že reklamy na Netflixe miesto nemajú.

Zúfalé časy však vyžadujú zúfalé riešenia a šéf spoločnosti – Reed Hastings v utorok investorom povedal, že pozorne preskúmajú aj možnosti lacnejšieho predplatného služby s podporou reklám. Má sa tak stať do dvoch rokov, no vzhľadom na podobné kroky konkurencie však Netflix so zmenou stratégie pravdepodobne príliš otáľať nebude.

Pripomíname, že Netflix vychádza z porovnania konkurenčných streamovacích služieb dostupných na Slovensku ako suverénne najdrahší. Jeho najlacnejší balík zas neponúka ani Full HD, nie to 4K rozlíšenie obrazu, čo je v roku 2022 možné považovať skôr za zlý vtip. Na zmeny je tak pravdepodobne najvyšší čas.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú