Akvizícia Warner Bros. Discovery zo strany Netflixu je jedna z najhorúcejších tém, o ktorých sa dnes v zábavnom priemysle hovorí. Spojenie ikonického hollywoodskeho štúdia s najväčšou streamovacou platformou na svete logicky priťahuje pozornosť filmových, seriálových, ale aj herných fanúšikov, ktorí sledujú, čo sa stane s ich obľúbenými značkami. Hodnota obchodu v desiatkach miliárd dolárov jasne naznačuje, že Netflix už nechce byť len ďalšou službou, ale komplexným mediálnym gigantom.

Najnovšiu kontroverziu však spustil Netflix svojim vyjadrením o hernej divízií štúdia. Vedenie firmy otvorene priznalo, že pri oceňovaní celej spoločnosti hernej divízii nepriradilo prakticky žiadnu samostatnú hodnotu a v celom akvizičnom balíku ju považuje skôr za okrajovú časť. V centre pozornosti Netflixu sú predovšetkým filmové a televízne štúdiá, bohatá knižnica značiek, prémiová produkcia HBO a streamovacia služba, ktorá má okamžite posilniť jeho pozíciu v boji s konkurenciou.

Špičkové herné štúdiá a svetové značky

O to viac prekvapí, čo všetko sa pod menom Warner Bros. Games skrýva. Ide o domov veľkých a dobre známych tímov – od Rocksteady Studios, ktoré sa preslávilo temnou sériou Batman Arkham, cez NetherRealm Studios s legendárnym Mortal Kombat až po Avalanche Software, zodpovedné za obrovský komerčný úspech Hogwarts Legacy. Pod Warner Bros. spadajú aj tvorcovia populárnych LEGO hier a ďalšie štúdiá, ktoré dlhodobo pracujú s veľkými filmovými a komiksovými licenciami. Z pohľadu hráčov tak rozhodne nejde o žiadny „malý“ bonus.

Hogwarts Legacy

Netflix však už niekoľko rokov pracuje s hrami skôr opatrne, primárne v mobilnom sektore a menších projektoch, ktoré majú rozširovať a dopĺňať jeho seriály a filmy. Aj pri tejto akvizícii naznačuje, že podobnú stratégiu plánuje držať aj naďalej.

Herné štúdiá Warner Bros. vníma najmä ako doplnok k veľkým značkám, ktoré už vlastní, a ako ďalší spôsob pre fanúšikov, aby s jeho značkami trávili viac času. Namiesto masívneho tlačenia do drahých AAA noviniek tak môže preferovať prepojenie menších hier so seriálmi, filmami a interaktívnym obsahom na svojej platforme.

Neistota, ale aj nové možnosti

Pre samotné herné tímy to znamená neistotu, ale aj šancu. Na jednej strane je zrejmé, že v excelových tabuľkách Netflixu nepatria medzi kľúčové položky a budú musieť dokazovať, že vedia zapadnúť do širšieho ekosystému značky. Na druhej strane majú k dispozícii silné IP, globálnu platformu a firmu, ktorá vie pracovať s predplatným a dlhodobým budovaním vzťahu s divákom. To všetko môže priniesť nové typy projektov, ktoré by pri tradičnom vydavateľovi nikdy nedostali zelenú.

Hráči aj fanúšikovia populárnych sérií tak budú v najbližších rokoch sledovať, či sa z „nepodstatnej“ hernej divízie stane v rukách Netflixu skrytý tromf, alebo len prívesok k veľkej filmovej a seriálovej mašinérii. Jedno je isté – akvizícia tohto rozmeru mení podobu zábavného priemyslu a hry sú, či sa to Netflixu páči alebo nie, dôležitou súčasťou tohto odvetvia.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP