Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Seriálová produkcia na Netflixe sa minulý rok niesla v znamení nárastu kórejskej produkcie a zvýšenia popularity ázijskej tvorby, najznámejší megahit Squid Game, sa stal na obľúbenej platforme dokonca najsledovanejším seriálom.

Ázijský obsah prvýkrát prevýšil európsku produkciu 

Portál FlixPatrol už dva roky sleduje údaje o desiatich najlepších a najsledovanejších programoch streamovacej platformy, čo dáva možnosť porovnať si, aký typ žánru či obsahu ľudia po celom svete najviac obľubujú a ktorý región produkuje najobľúbenejší obsah.

Čo bolo trendom v minulom roku a ktoré regióny vyprodukovali najpopulárnejšie tituly zverejnil, vo svojom článku portál What’s New on Netflix. Čísla opäť potvrdili dominanciu a popularitu amerického obsahu, ktorá by mala trvať aj nasledujúce roky.

Prekvapením však bolo zistenie o poklese a ústupe popularity európskeho obsahu, ktorého pomer ešte v 2. štvrťroku 2020 v TOP 10 na Netflixe predstavoval 22,1 % zo všetkých titulov. Z posledných údajov v 4. štvrťroku 2021 však toto číslo kleslo na úroveň 13,6 %, čo predstavuje pokles až o 38 %.

Naopak enormný nárast popularity spomínanej ázijskej produkcie vidieť aj na číslach, keď v TOP 10 v 1. šťvrťoku 2020 predstavoval ich pomer spomedzi všetkých titulov len 4,2 % a v 4. štvrťroku 2021 to bolo už 16,8 %, čiže nárast o neuveriteľných 300 %.

Netflix

K-produkcia je ťahúňom

Zvýšený záujem o ázijskú produkciu nie je prekvapením a čísla tak potvrdzujú trend, ktorý výrazne ovplyvňuje stále viac populárna K-produkcia. Tá na obrazovky priniesla tohtoročný absolútny hit Squid Game či vydarený Hellbound. Kórejské projekty zažili významný vzostup a popularitu aj medzi Slovákmi, kedy sa najpopulárnejšie tituly dlho držali medzi najsledovanejšími projektami.

Kvalitná produkcia z východnej časti planéty sa dá očakávať aj v najbližších rokoch, pričom vo februári 2021 Netflix oznámil, že pol miliardy minie len na kórejský obsah.

Pre európsky región bol rok 2021 aj napriek popularite poslednej série Money Heist neúspechom, a tak sa ocitá na zostupe z tradičných pozícií, čomu nedokázali zabrániť ani masívne investície Netflixu, ktoré presiahli až 1 miliardu dolárov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú