Fanúšikov televíznej zábavy na Slovensku čaká veľmi vzrušujúci rok. Už o pár týždňov štart v našom regióne chystá streamovací gigant HBO Max, ktorý zároveň bude znamenať koniec existujúcej služby HBO Go, medzi júnom a septembrom u nás bude predstavené aj Disney+, kde už sa začala masívna lokalizácia obsahu do slovenčiny.

Príchod ku nám avizujú aj ďalší hráči – spoločnosti ViacomCBS a Comcast predstavia svoju jednotnú platformu SkyShowtime, plány so štartom novej služby u nás avizovala aj spoločnosť Discovery.

Boj o televízneho diváka v našom regióne nikdy nebol silnejší, popri veľkých svetových spoločnostiach sa však do popredia na Slovensku i v Českej republike dostáva nečakaný konkurent – streamovacia služba Voyo. Tá počtom predplatiteľov svetovým lídrom nielen konkuruje, dokonca má našliapnuté predbehnúť Netflix a stať sa slovenskou jednotkou. Indícií je hneď niekoľko.

Čítal si už? 
Takýto rok Slovensko ešte nezažilo. Spustia u nás až 4 streamovacie služby – toto o nich vieme

Zásadný zvrat v stratégii a prudký nárast predplatiteľov

Služba Voyo bola pritom predstavená ešte v roku 2012, dlhé roky však na Slovensku a v Českej republike išlo o podporný produkt televíznych staníc Markíza a Nova a Voyo dlhodobo stagnovalo.

Situácia sa dramaticky zmenila v roku 2020, kedy skupinu Central European Media Enterprises (CME), pod ktorú spadajú aj zmienené stanice, prebrala finančná skupina PPF na čele so známym českým miliardárom Petrom Kellnerom.

Markíza

Akvizícia v hodnote 2,1 miliardy dolárov mala za výsledok zmenu stratégie, nábor nových talentov i značné posilnenie dôrazu na digitalizáciu obsahu a služby Voyo, ktorá v tom čase zaznamenávala približne okolo 30 až 40 tisíc predplatiteľov.

Riaditeľ digitálnych médií CME Daniel Grunt v apríli minulého roka v rozhovore pre Mediaguru upresnil, že skupina chce pre Voyo získať v Česku a na Slovensku milión predplatiteľov Voyo do roku 2025.

Súčasťou plánu vtedy bolo zaradiť sa do najlepšej „trojky“ streamovacích služieb k Netflixu a Disney+, ktoré si podľa Grunta v našom regióne rýchlo vybuduje silnú pozíciu. Samotný Grunt vtedy priznal, že cieľ 1 milióna abonentov sa mu na začiatku zdal byť až priveľmi ambiciózny.

Keby som mal na túto otázku odpovedať ešte pred pol rokom, povedal by som, že to asi reálne nie je. Teraz som ale už pár týždňov vnútri a vidím veľkú ochotu a chuť skupiny CME a Novy do rozvoja Voya investovať značné prostriedky a to tak do obsahu, ako aj do marketingu. Máme premyslenú stratégiu a tím, ktorý chce s Voyom pohnúť. Touto optikou ten cieľ zmysel dáva a do piatich rokov by sme sa na oboch trhoch na milión predplatiteľov dostať mohli.

Od „reštartu“ v roku 2020 sa Voyo pohlo poriadne vpred a sľuby nezostali len na papieri. Skupina výrazne posilnila obsahovú ponuku svojej služby, začala ponúkať prednostný prístup k obľúbenému televíznemu obsahu bez reklám, získala práva na športové podujatia, zlepšila používateľský zážitok a investuje dokonca aj do vlastného exkluzívneho obsahu.

Výsledkom je, že necelé dva roky od relaunchu počet predplatiteľov v Českej republike a na Slovensku prekročil hranicu 350 tisíc používateľov. Do čísla sú však pravdepodobne započítaní aj používatelia, ktorí si službu nepredplácajú priamo, ale je im poskytnutá aj skrz operátorov.

Na dynamický, až 650 % medziročný nárast používateľskej základne, v našom rozhovore reagoval aj generálny riaditeľ TV Markíza, ktorý už zároveň neskrýva presvedčenie nad tým, že 1-milión Voyo v budúcnosti s určitosťou dosiahne. „Pred rokom som bol skeptický, ale dnes som si tým už istý. Jedna tretina práce je už hotová a máme pred sebou ďalšie štyri roky,“ povedal pre FonTech Matthias Settele.

Jednotkou na Slovensku je Netflix, náskok sa ale zmenšuje
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú