NESTAČÍ TO: Elektromobily lámu rekordy predajov, no EÚ pôjde aj tak ešte tvrdšie po emisiách
Európania si elektrifikované vozidlá zamilovali. Svedčí o tom analýza, na ktorú upozornil aj portál AutoCar. V júni motoristi v západnej Európe vôbec poprvýkrát v histórii zaregistrovali viac elektromobilov, než plug-in hybridov.
Z environmentálneho hľadiska sú to skvelé správy, registrácie ekologických vozidiel stúpajú a Európska komisia chce na to prirodzene reagovať stanovením prísnejších cieľov na zníženie emisií z dopravy. Do roku 2030 by ich po novom chcela znížiť až o 55 % oproti súčasnému cieľu 37,5 % v porovnaní s rokmi 2020/21.
To, čo však prospieva ekológii, neprospieva výrobcom áut. Výroba a vývoj elektromobilov je pre automobilky stále stratový a v podstate ešte všetky žijú z predaja áut so spaľovacími motormi.
Predaj spaľovákov tak pomáha automobilkám pri transformácii celého odvetvia na čistú elektromobilitu. Čím dlhšie sa ich spaľovacie autá budú predávať, tým jednoduchší tento prechod bude. Sprísnenie noriem teda môže celý prechod urýchliť, čo ale výrazne poškodí samotných výrobcov automobilov.
Čísla vyzerajú dobre
Z analýzy, ktorú na svojom blogu zverejnil novinár Matthias Schmidt, vyplýva, že predaje elektromobilov v Európe vôbec poprvýkrát v histórii prekonali predaje plug-in hybridov.
Zároveň sa registrácie nových plug-in hybridov dosali nad 20 % podiel iba druhýkrát v histórii. Mesiac jún bol teda pre elektromobilitu naozaj silný. Za prvú polovicu 2021 sa registrovalo najviac nových elektromobilov v Nemecku, bolo ich zhruba 148 700, pričom za Nemeckom sa nachádza Británia s počtom 73 900 registrovaných elektromobilov.
NEPREHLIADNI
Štúdia, ktorá konečne otvorí oči. Vedci porovnali celkové náklady na vlastníctvo rôznych typov áut
Najväčší podiel registrovaných elektromobilov v Európe má a pohľadu automobiliek Volkswagen. Tri zo štyroch elektromobilov predá práve v Európe a patrí mu 25,4 % trhu.
V prvej polovici tohto roka predal VW v Európe viac ako 74 100 elektromobilov, čo predstavuje 15,3 % trhový podiel. Viac ako každý desiaty predaný elektromobil bol teda s logom VW.
Vlastniť elektromobil sa oplatí, aj napriek vyššej kúpnej cene
Neustále doťahovačky o tom, či je z dlhodobého hľadiska lacnejší elektromobil, spaľovák, vodíkové auto alebo hybrid, sú zdá sa konečne na konci. Ako informoval portál Electrek, nová štúdia Ministerstva energetiky v USA sa pozrela na celkové náklady spojené s vlastníctvom rôznych typov áut.
Z dlhodobého hľadiska totiž nie je najlacnejší ani spaľovák a dokonca ani elektromobil. Vedci, ktorí na štúdii pracovali, v nej zohľadnili niekoľko dôležitých faktorov.
Výsledok štúdie mnohých prekvapí. V súčasnosti je totiž najekonomickejším pohonným ústrojenstvom v kategórii osobných automobilov hybridná motorizácia. To sú vozidlá, ktoré disponujú spaľovákom aj elektromotorom a malou batériou, ktorú však nie je možno nabíjať zo siete, ale nabíja sa iba rekuperáciou.
Zo štúdie ale vyplýva jedna veľmi podstatná vec. Prevádzkové náklady elektromobilu sú oproti prevádzkovým nákladom spaľováku až o 40 % nižšie. Ak sa teda elektromobily kúpnou cenou vyrovnajú spaľovákom, ich vlastníctvo bude neporovnateľne ekonomickejšie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP