Neobišlo to ani legendu. Už aj majestátne Bentley Bentayga sa začalo vyrábať ako hybrid, čo všetko ponúka?
Luxusná automobilka Bentley chce postupnými krokmi dosiahnuť uhlíkovú neutrálnosť. Dokázať to chce aj predstavením nového modelu Bentley Bentayga Hybrid. Ponúka viacero vychytávok a elektrický dojazd približne 50 kilometrov.
Britský výrobca jedných z najluxusnejších automobilov na svete koncom roku 2020 zverejnil manifest Beyond100 Strategy, v ktorom sa zaviazal k transformácii na výrobcu udržateľného luxusu.
Spoločnosť vo vyhlásení uvádza, že ako prvej luxusnej automobilka sa jej pre fabriku v Crewe v Británii podarilo získať certifikát Carbon Neutral od inštitútu Carbon Trust, ktorý sa udeľuje fabrikám neprodukujúce takmer žiadne CO2 pri výrobe.
Bentley malo na tejto transformácii pracovať dve desaťročia. Výsledkom je napríklad recyklácia vody v lakovni, vysadenie veľkého množstva stromov, prechod na obnoviteľné zdroje, či 30 000 solárnych panelov na získavanie elektrickej energie. Bol to však len prvý krok k výraznej zmene výrobcu.
Pre zákazníka je dôležitejší fakt, že Bentley sa v Beyond100 Strategy zaviazalo, že do roku 2023 bude mať každý ich modelový rad v ponuke hybridný variant, v roku 2025 predstaví prvé plne elektrické Bentley a od roku 2030 bude ponúkať už výhradne len elektromobily. O luxus, pre ktorý je Bentley známe, však zákazníci rozhodne neprídu. Predstavitelia automobilky sa však rozhodli vydať smerom „udržateľného prepychu“.
Razantné sľuby potvrdzuje Bentley hneď na začiatku roku 2021 s predstavením nového plug-in hybridného Bentley Bentayga Hybrid, ktorý dopĺňa modely Bentayga V8 a Bentayga Speed. Ide o prvé z dvoch hybridných modelov naplánovaných na rok 2021.
Solídny elektrický dojazd a nadštandardný výkon
Bentayga Hybrid ponúkne podľa normy NEDC približne 50 kilometrový dojazd na výhradne elektrický pohon, zatiaľ čo konvenčný motor s plnou nádržou má podľa rovnakej normy dojazd mierne cez 860 kilometrov. Predstavitelia spoločnosti tvrdia, že takýto elektrický dojazd by mohol znamenať jazdu v meste s nulovými emisiami, no mnohí z nás budú istotne iného názoru.
Elektromotor poháňa 17,3 kWh lítiová batéria zložená z 168 článkov, ktorej predpokladaná životnosť má byť cez 160 000 kilometrov alebo 8 rokov. Maximálna rýchlosť nabíjania je 7,2 kW/h, čo v praxi znamená, že by mala byť batéria na 100 % nabitá približne za dve a pol hodiny.
Bentley svoj elektromotor označuje ako Elektromotor E a sľubuje výkon 94 kW (126 koní) a krútiaci moment 350 Nm. Uložený je medzi spaľovacím motorom a 8-stupňovou prevodovkou.
Spaľovací 6-valcový motor s dvojitým preplňovaním a objemom 3,0 litra sa bez zásahu vodiča automaticky aktivuje pri rýchlosti nad 135 km/h. Motory si navzájom dokážu navyšovať krútiaci moment a celkový systémový výkon činí 330 kW / 499 koní. Podľa výrobcu má byť veľkou prednosťou Bentayga Hybrid absolútne tichá jazda, preto novinka počas jazdy na elektrinu vydáva zvuk do exteriéru, aby upozornila chodcov. Kabína je podľa výrobcu absolútne odhlučnená.
Pedále pomáhajú jazdiť ekologicky
Zaujímavosťou je tlaková odozva plynového pedálu, ktorá má vodiča upozorniť v momente, kedy prechádza z elektrickej na „spaľovaciu“ jazdu. Inžinieri z Bentley takýmto spôsob chcú nabádať vodičov, aby jazdili primárne na elektrický pohon. Podobne reaguje aj brzdový pedál, ktorý sa zasa má postarať o čo najplynulejšiu jazdu, ale zároveň využiť maximum rekuperácie. Čisto teoreticky by sa takto malo minimalizovať nabíjanie luxusného SUV zo siete.
Elektrická jazda je možná v troch režimoch. EV Drive aktivuje elektromotor od naštartovania a využíva ho na maximum, hybridný režim maximalizuje spoluprácu elektromotora a motora, tak aby sa čo najviac využila efektivita a predĺžil dojazd. Režim Hold vyvažuje použitie elektromotora tak, aby bol čo najviac nabitý.
Pri kúpe zákazník automaticky získa aj všetku potrebnú kabeláž na nabíjanie doma a na verejných nabíjacích staniciach. Bentley tiež ponúka ich vlastné riešenie wallboxu.
Infotainment s vlastnou SIM a novými vychytávkami
Zmenou prešiel aj infotainment My Bentley, ktorý najnovšie využíva zabudovanú SIM kartu a nevyžaduje už smartfón na pripojenie k internetu. Bentley medzi novinkami systému vyzdvihuje najmä štatistiky o aute, ktoré okrem iného ponúkajú čas a prejdenú vzdialenosť poslednej jazdy, priemernú rýchlosť, spotrebu a ďalšie.
Nechýba diaľkové ovládanie nabíjania auta, identifikovanie nabíjacích staníc v okolí s navigáciou alebo nastavenie úrovne komfortu v kabíne. Infotainment sa ovláda pomocou dotykového 10,9-palcového displeja umiestneného v strede palubnej dosky.
Novinkou sú tiež prepracované mapy s dynamickou grafikou, bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay, Android Auto s použitím kábla, a na zadných sedadlách majú cestujúci k dispozícii väčší dotykový displej spolu s diaľkovým ovládaním. Bentley Bentayga Hybrid je tiuež vybavené USB-C portmi a viacerými plochami pre bezdrôtové nabíjanie smartfónov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zdechovský: Slovensko má za miliardu vyšetrovaných podvodov. Je to unikát v rámci EÚ
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
Odhalili dochádzku slovenských europoslancov. Najhorší má účasť len 46,4 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP