Neobišlo to ani legendu. Už aj majestátne Bentley Bentayga sa začalo vyrábať ako hybrid, čo všetko ponúka?
Luxusná automobilka Bentley chce postupnými krokmi dosiahnuť uhlíkovú neutrálnosť. Dokázať to chce aj predstavením nového modelu Bentley Bentayga Hybrid. Ponúka viacero vychytávok a elektrický dojazd približne 50 kilometrov.
Britský výrobca jedných z najluxusnejších automobilov na svete koncom roku 2020 zverejnil manifest Beyond100 Strategy, v ktorom sa zaviazal k transformácii na výrobcu udržateľného luxusu.
Spoločnosť vo vyhlásení uvádza, že ako prvej luxusnej automobilka sa jej pre fabriku v Crewe v Británii podarilo získať certifikát Carbon Neutral od inštitútu Carbon Trust, ktorý sa udeľuje fabrikám neprodukujúce takmer žiadne CO2 pri výrobe.
Bentley malo na tejto transformácii pracovať dve desaťročia. Výsledkom je napríklad recyklácia vody v lakovni, vysadenie veľkého množstva stromov, prechod na obnoviteľné zdroje, či 30 000 solárnych panelov na získavanie elektrickej energie. Bol to však len prvý krok k výraznej zmene výrobcu.
Pre zákazníka je dôležitejší fakt, že Bentley sa v Beyond100 Strategy zaviazalo, že do roku 2023 bude mať každý ich modelový rad v ponuke hybridný variant, v roku 2025 predstaví prvé plne elektrické Bentley a od roku 2030 bude ponúkať už výhradne len elektromobily. O luxus, pre ktorý je Bentley známe, však zákazníci rozhodne neprídu. Predstavitelia automobilky sa však rozhodli vydať smerom „udržateľného prepychu“.
Razantné sľuby potvrdzuje Bentley hneď na začiatku roku 2021 s predstavením nového plug-in hybridného Bentley Bentayga Hybrid, ktorý dopĺňa modely Bentayga V8 a Bentayga Speed. Ide o prvé z dvoch hybridných modelov naplánovaných na rok 2021.
Solídny elektrický dojazd a nadštandardný výkon
Bentayga Hybrid ponúkne podľa normy NEDC približne 50 kilometrový dojazd na výhradne elektrický pohon, zatiaľ čo konvenčný motor s plnou nádržou má podľa rovnakej normy dojazd mierne cez 860 kilometrov. Predstavitelia spoločnosti tvrdia, že takýto elektrický dojazd by mohol znamenať jazdu v meste s nulovými emisiami, no mnohí z nás budú istotne iného názoru.
Elektromotor poháňa 17,3 kWh lítiová batéria zložená z 168 článkov, ktorej predpokladaná životnosť má byť cez 160 000 kilometrov alebo 8 rokov. Maximálna rýchlosť nabíjania je 7,2 kW/h, čo v praxi znamená, že by mala byť batéria na 100 % nabitá približne za dve a pol hodiny.
Bentley svoj elektromotor označuje ako Elektromotor E a sľubuje výkon 94 kW (126 koní) a krútiaci moment 350 Nm. Uložený je medzi spaľovacím motorom a 8-stupňovou prevodovkou.
Spaľovací 6-valcový motor s dvojitým preplňovaním a objemom 3,0 litra sa bez zásahu vodiča automaticky aktivuje pri rýchlosti nad 135 km/h. Motory si navzájom dokážu navyšovať krútiaci moment a celkový systémový výkon činí 330 kW / 499 koní. Podľa výrobcu má byť veľkou prednosťou Bentayga Hybrid absolútne tichá jazda, preto novinka počas jazdy na elektrinu vydáva zvuk do exteriéru, aby upozornila chodcov. Kabína je podľa výrobcu absolútne odhlučnená.
Pedále pomáhajú jazdiť ekologicky
Zaujímavosťou je tlaková odozva plynového pedálu, ktorá má vodiča upozorniť v momente, kedy prechádza z elektrickej na „spaľovaciu“ jazdu. Inžinieri z Bentley takýmto spôsob chcú nabádať vodičov, aby jazdili primárne na elektrický pohon. Podobne reaguje aj brzdový pedál, ktorý sa zasa má postarať o čo najplynulejšiu jazdu, ale zároveň využiť maximum rekuperácie. Čisto teoreticky by sa takto malo minimalizovať nabíjanie luxusného SUV zo siete.
Elektrická jazda je možná v troch režimoch. EV Drive aktivuje elektromotor od naštartovania a využíva ho na maximum, hybridný režim maximalizuje spoluprácu elektromotora a motora, tak aby sa čo najviac využila efektivita a predĺžil dojazd. Režim Hold vyvažuje použitie elektromotora tak, aby bol čo najviac nabitý.
Pri kúpe zákazník automaticky získa aj všetku potrebnú kabeláž na nabíjanie doma a na verejných nabíjacích staniciach. Bentley tiež ponúka ich vlastné riešenie wallboxu.
Infotainment s vlastnou SIM a novými vychytávkami
Zmenou prešiel aj infotainment My Bentley, ktorý najnovšie využíva zabudovanú SIM kartu a nevyžaduje už smartfón na pripojenie k internetu. Bentley medzi novinkami systému vyzdvihuje najmä štatistiky o aute, ktoré okrem iného ponúkajú čas a prejdenú vzdialenosť poslednej jazdy, priemernú rýchlosť, spotrebu a ďalšie.
Nechýba diaľkové ovládanie nabíjania auta, identifikovanie nabíjacích staníc v okolí s navigáciou alebo nastavenie úrovne komfortu v kabíne. Infotainment sa ovláda pomocou dotykového 10,9-palcového displeja umiestneného v strede palubnej dosky.
Novinkou sú tiež prepracované mapy s dynamickou grafikou, bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay, Android Auto s použitím kábla, a na zadných sedadlách majú cestujúci k dispozícii väčší dotykový displej spolu s diaľkovým ovládaním. Bentley Bentayga Hybrid je tiuež vybavené USB-C portmi a viacerými plochami pre bezdrôtové nabíjanie smartfónov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Izrael má futuristické riešenie pre elektromobily. Budú sa dobíjať bezdrôtovo a za jazdy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
STVR ruší ďalšiu reláciu, dôvod neuvádza. „Nerozhodli sme sa tak my, ale nové vedenie,“ píšu autori
MIMORIADNE: Putin vyzval Zelenského, aby prišiel do Moskvy
Nový benefit pre 150-tisíc slovenských rodín. Čo sú Rodinné karty, ktoré chce rozdávať minister Tomáš
Putin a Si debatovali o nesmrteľnosti: Mikrofón odhalil, čo si svetoví lídri šepkali
Busta z Levoče nie je originál, vyhlásil Machala: Odborníci potvrdili, že ide o falzifikát
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
Fico to povedal Putinovi jasne: Slovensko má s ruskými energiami jasný plán, spomenul aj USA
Známy podvod opäť terorizuje celé Slovensko. Podvodníci chcú pripraviť ľudí o úspory zákerným spôsobom
Populárna športová TV aj filmová špecialita. Slovenská služba sprístupnila zákazníkom prémiové kanály
Slovensko nedokáže opraviť kľúčovú elektráreň už 10 rokov. Cena jej opravy exponenciálne stúpa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP