Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
Keď ide o rýchlosť cestovania na dlhých trasách, dôležitá nie je len spotreba elektromobilu, ale aj to, ako rýchlo dokáže nabiť svoju batériu. Práve tieto faktory hodnotí Index nabíjania P3. A v jeho aktuálnej edícii opäť zvíťazí nemecký model.
V roku 2022 triumfoval juhokórejský Kia EV6, kým v roku 2021 vyhral Mercedes EQS. Najnovšia edícia však vracia na vrchol starého známeho – Porsche Taycan, ktorý si tento titul odniesol už v prvej edícii v roku 2019. Aktuálna verzia modelu Taycan s faceliftem znovu ukázala, prečo je tento model špičkou v dlhých cestách.
Ako funguje Index nabíjania P3
Index hodnotí predovšetkým dva faktory: spotrebu energie a nabíjacie správanie elektromobilov. Veľkosť batérie je menej dôležitá, pretože v rovnakej kategórii mávajú elektromobily podobné kapacity. Skutočná spotreba a krivka nabíjania sú pre dlhé trasy podstatnejšie.
Hlavným cieľom je možnosť nabiť dostatok energie na 300 kilometrov do 20 minút. Ak auto dokáže nabiť viac, získa index nad hodnotu 1. V roku 2022 dosiahol Kia EV6 hodnotu 1,03 – a tento úspech zopakoval aj v roku 2024. Konkurencia však medzitým nezaháľala.

Taycan kraľoval luxusnej triede
V luxusnej kategórii s modelmi ako BMW i5, Xpeng G9 či Mercedes EQS 450+ sa Taycan opäť dostal na čelo rebríčka. Porsche pre modelový rok 2024 optimalizovalo elektrický pohon a batérie, ktoré teraz ponúkajú vyššiu energetickú hustotu a vylepšenú krivku nabíjania. Taycan udržiava nabíjací výkon nad 300 kW až do 60 % kapacity batérie, potom klesá len mierne.
Priemerne dosiahol Taycan nabíjací výkon 282 kW, čo je suverénne najviac. Na porovnanie, čínsky Xpeng G9 mal priemer 233 kW, aj keď s maximom až 320 kW.

Spotreba ako rozhodujúci faktor
Taycan vyniká nielen nabíjaním, ale aj spotrebou. S hodnotou 19,7 kWh/100 km patrí medzi najlepšie v luxusnej kategórii. Na čísle prvom mieste v spotrebe je BMW i5 s 19,1 kWh/100 km, no jeho index nabíjania dosiahol len 0,87 kvôli nižšiemu výkonu nabíjania a menšej batérii.
Porsche Taycan nakoniec dosiahlo rekordný index 1,28. Počas prvých 10 minút dokáže Taycan nabiť energiu na 262 kilometrov, čo je suverénne najviac. Pre porovnanie: BMW i7 dosiahlo 247 km a Audi Q8 e-tron iba 213 km.
Dynamický pokrok v elektromobilite
Porovnanie ukazuje, ako rýchlo napreduje technológia elektromobilov. Taycan, ktorý v roku 2019 dosiahol index 0,72, teraz s hodnotou 1,28 štandard určuje. Konkurencia však nezaspáva – modely ako Nio ET5 Touring alebo Kia EV9 so stabilným nabíjaním sa rýchlo približujú.
Čo prinesie budúcnosť? S rastúcou popularitou 800-voltových sústav a zlepšujúcou sa efektivitou bude Index nabíjania P3 v nasledujúcich rokoch ešte napínavejší.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Ukrajina zaútočila na jeden z najväčších prístavov Ruska: Moskva hlási škody

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

100-ročný kulturista búra mýty o starnutí: „Buď disciplinovaný. Ja skončím, keď prestanem dýchať“

Odmietli ho 5 126-krát: Dnes má takmer 14 miliárd a jeho vynálezy používame všetci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
EÚ robí krok, ktorý sa kedysi zdal nemysliteľný. Nový plán má zmeniť chod automobilového priemyslu
OFICIÁLNE: Ryanair mení spôsob nastupovania do lietadiel, cestujúci budú potrebovať aplikáciu
Zrážke vlakov pri Pezinku sa dalo predísť. Odborníci vidia problém v inštalácii kľúčovej technológie
Klimatická kríza núti milióny ľudí urobiť nepríjemnú vec. Experti varujú pred začarovaným kruhom
Raketa najväčšieho konkurenta Elona Muska neodštartovala. Dôvod je pragmatický
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Ukrajina zaútočila na jeden z najväčších prístavov Ruska: Moskva hlási škody

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

100-ročný kulturista búra mýty o starnutí: „Buď disciplinovaný. Ja skončím, keď prestanem dýchať“

