Zväz nemeckých motoristov, autoklub ADAC požaduje od domácich výrobcov lacnejšie elektromobily.

Je „nápadné, že nemecký výrobcovia škrtajú zo svojej ponuky mnoho základných modelov so slabšou motorizáciou a výbavou a namiesto toho stavili na drahšie a lepšie vybavené varianty,“ uviedol technický riaditeľ ADAC Karsten Schulze v príspevku pre Welt am Sonntag.

Navyše v Nemecku úplne chýba malý elektromobil. „Nemecké automobilky sa z tohto segmentu takmer úplne stiahli a aktuálne ho prenechávajú európskym a čoraz viac čínskym výrobcom.

Ďalším problémom je podľa Schulzeho, že nemeckí politici čoraz viac spochybňujú podporu pre elektromobily, čo aktuálne sťažuje prechod na bezemisné modely. Elektromobilita musí byť dostupná pre všetkých, nesmie byť „privilégiom pre niektorých“, dodal Schulze.

Na Slovensku je to s dotáciami biedne

Slovensko v rozvoji a popularite elektromobility nezaostáva len za Nórskom, ale prakticky všetkými krajinami na západ od nás. O tom, čo je hlavným dôvodom, asi netreba príliš špekulovať – bude to najmä stále vysoká cena elektromobilov v kombinácii s nižšou nakupovacou silou Slovákov.

Fontech / Pixabay

Veľa krajín sa ceny drahších elektromobilov, ktoré však potrebujeme pre plnenie ekologických cieľov EÚ, snaží kompenzovať dotáciami či odpustením DPH, ako v prípade spomínanej severskej Mekky batériových vozidiel.

Na Slovensku prvý pokus o dotácie na elektrické autá z roku 2019 skončil katastrofou a odvtedy sa prakticky nepretržite pýtame, kedy prídu nejaké ďalšie. Ak si myslíš, že pandemická, energetická a čoskoro možno aj ekonomická kríza Slovákom nedáva veľké nádeje, máš pravdu. Kedy a v akej podobe bude vláda finančne podporovať elektromobily sa dozvieš v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú