Každá veľká technologická spoločnosť potrebuje zaujať svojich zákazníkov novými produktami a službami. Pre inovovanie ponuky je zapotreby vyvíjať nové technológie a možnosti, ktorými bude firma posúvať svoje hranice. Posledné analýzy hovoria, že jeden z najväčší tech-gigantov sveta, Apple, neinvestuje do výskumu a inovácií toľko peňazí ako by mal.

Kalifornský Apple patril od svojich začiatkov medzi jedne z najvyspelejších firiem, ktoré dokázali svetu ponúknuť produkty, s akými sa ešte nestretol. Veľký „boom“ nastal najmä v rokoch 1998 až 2011, kedy spoločnosť predstavila mnohé inovatívne zariadenia. Apple ľuďom v tom období predstavil nový iPhone, ktorý mal zmeniť svet komunikácie. Nový iPod si zasa užili milovníci multimediálneho obsahu a pre prácu na veľkom dotykovom displeji prišiel na svet iPad.

Apple na sebe musí zapracovať

Spoločnosť bola na poprednom mieste aj vo výpočtovej technike, kde jej zastúpenie v segmente reprezentuje počítač iMac a notebooky MacBook. Ešte v roku 2012 až 2013 sa objavili správy, že Apple už nie je tak inovatívny ako kedysi. Od tej doby sme sa však dočkali ďalších skvelých iPhonov, nových hodiniek Apple Watch, ale aj inteligentného reproduktora HomePod s asistentom Siri. Napriek všetkým skvelým produktom teraz výsledky výskumu spoločnosti Bernstein ukázali, že spoločnosť investuje do výskumu a vývoja málo peňazí.

Zobraziť celú galériu (1)
Apple Explained/YouTube

Nenechaj si ujsť
Apple vylepšil notebooky MacBook Pro novým hardvérom a tichšou klávesnicou. Cena najvyššej verzie je astronomická

Tento fakt podotkol Toni Sacconaghi, keď uviedol, že 12,7 miliárd dolárov nie je pre túto spoločnosť dostatočná suma pre výskum a vývoj nových technológií. Firma do týchto aktivít totiž vkladá len 2 % svojho „cash flow“. Pre porovnanie dokážu na nové technológie minúť jej konkurenti až 25 % peňažného toku, ktorý predstavuje financie po zúčtovaní kapitálových výdavkov. Na výskum a vývoj dáva Apple 5,1 % svojich ziskov. Ostatné veľké technologické spoločnosti na tieto účely vyhradia aj 10 % výnosov. Pokiaľ sa chce Apple vyrovnať ostatným veľkým firmám vo svete, bude musieť investície do výskumu a vývoja zdvojnásobiť.

Budúcnosť môže zachrániť rozšírená realita

V rebríčku spoločnosti s najväčším príjmom v USA sa kalifornský gigant umiestnil na prvej priečke. Pri porovnaní výdavkov na výskum a vývoj však skončil až na 6. mieste.

Zobraziť celú galériu (1)
Youtube/Screenshot/Gadgets Arena

Spoločnosť Apple potrebuje značne zvýšiť výdavky na vývoj a výskum, aby mohla inovovať svoju ponuku produktov a najmä služieb. Naša analýza naznačuje, že „normalizované“ výdavky na vývoj a výskum pre technologickú spoločnosť s podobnou maržou by mali byť bližšie k 10 %, čo značí, že Apple by mal zvýšiť financie na tieto účely takmer dvojnásobne, aby sa udržal na úrovni s rovesníkmi.“ – Toni Sacconaghi, analytik spoločnosti Bernstein.

Ďalším veľkým skokom vpred môže byť pre Apple nová rozšírená realita a okuliare pre ňu určené. O vývoji Apple Glasses sa hovorí už nejaký čas. Zatiaľ neunikli žiadne relevantné informácie, ktoré by odhalili časovú líniu príchodu tejto novinky. Podľa odhadov sa môžu tieto okuliare dostať na svet o 2 až 3 roky. Spoločnosť sa stala vďaka inteligentným hodinkám Apple Watch najväčším výrobcom v tomto segmente. Vo svete však tento nositeľný doplnok nespôsobil taký ošiaľ ako svojho času prvé iPhony, iPody a iPady. Apple tak potrebuje na vývoji a výskume nových produktov skutočne zapracovať, aby potom mohol všetkých ohúriť ďalším prelomovým produktom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú