Nedostatok čipov pokračuje. Elektrické Audi príde o „zázračný“ predlžovač dojazdu
Audi nepoteší záujemcov o svoje elektrické Q4 e-tron. Ako informuje portál Drive Tesla Canada, kvôli nedostatku čipov majú kusy vyrobené od februára 2023 prísť o tepelné čerpadlo, ktoré je v elektromobilite vnímané ako najlepší spôsob kúrenia. Portál sa odvoláva na e-mail, ktorý poslalo Audi zákazníkom s objednaným Q4 e-tron.
Namiesto toho dostanú odporové ohrievače, ktorých efektivita je mnohonásobne nižšia. Zasiahnutí zákazníci budú kompenzovaní sumou 1 000 dolárov.
Tepelné čerpadlo je „magický“ predlžovač dojazdu
Vyššiu efektivitu dosahujú výrobcovia áut rôznymi spôsobmi, či už zlepšovaním aerodynamiky, zefektívňovaním pohonnej sústavy, alebo využívaním odpadového tepla, ktoré generuje elektrická sústava vo vozidle.
Elektromobil ale odpadového tepla nevytvára toľko, koľko auto so spaľovacím motorom, kvôli čomu je potrebné kabínu vyhrievať inak, napríklad elektrickým odporovým kúrením, ktoré má ale vysokú spotrebu energie. Namiesto toho si popularitu vybudovali tepelné čerpadlá.
Táto súčiastka sa síce nenachádza vo všetkých elektromobiloch, ale v prémiovkách ju berieme za samozrejmosť. Audi však trvá na tom, že jej absencia dojazd nijako neovplyvní, čomu sa nám nechce veriť.
„Prítomnosť tepelného čerpadla neovplyvňuje oficiálne certifikovaný dojazd vozidla od Natural Resources Canada. Pri teplotách pod 0 °C môže tepelné čerpadlo skôr znížiť dopad vykurovania kabíny na dojazd znížením odberu odporového elektrického ohrievača. Upozorňujeme, že tento efekt sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov a jazdných podmienok. Všeobecne povedané, výhody tepelného čerpadla sa znižujú s poklesom teploty alebo pri vyšších rýchlostiach,“ píše kanadská reprezentácia Audi v spomínanom e-maili.
Aj napriek tomu by sa zákazníci mali pripraviť na pokles dojazdu v reálnych podmienkach. V najvyššej konfigurácii je u nás najvyššie Audi Q4 e-tron certifikovaná na dojazd niečo málo cez 500 kilometrov.
Nevieme, ktoré trhy zmena zasiahne
Audi informuje, že nevie, kedy bude montáž tepelných čerpadiel obnovená. Podľa všetkého malo na zámorskom trhu s modelom Q4 e-tron problémy už dlhšie. Ako píše InsideEVs, za rok 2022 sa Audi v Spojených štátoch podarilo predať len 1 872 kusov. Konkurenčná Tesla Model Y, ktorá nedávno navyše prešla výrazným zlacnením, predala zhruba 250 000 kusov.
Momentálna čakacia doba na Q4 e-tron v USA je 12 až 18 mesiacov. InsideEVs podotýka, že v prípade Modelu Y je to len niekoľko týždňov. Situácia v EÚ môže byť drasticky iná, no momentálne nemáme k dispozícii dôveryhodné informácie.
Taktiež nie je známe, či o tepelné čerpadlo prídu aj európske modely.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP