Hry

Minulý týždeň sa v technologickom svete niesol v duchu prezentácie sily PlayStation 5. Technologické demo ukázalo možnosti novej konzoly pomocou nového Unreal Engine 5, ktoré konzola plánovaná na koniec roka zvládla v rozlíšení 1440p pri 30 fps.

Aj keď fanúšikovia ostali z vizuálu nadšení, čísla ich nenadchli tak, ako by sa čakalo. Vývojári Epicu však na sociálnej sieti nadšencov PS5 upozorňujú, že ukázané demo funguje v rovnakom rozlíšení pri 40 fps na notebooku s RTX2080 a SSD Samsung 970 EVO.

Po vydaní technologického videa predstavujúceho technológie Nanite a Lumen sa internetom okamžite začali šíriť informácie o technologickej exkluzivite PS5, kedy počítače alebo konkurenčná konzola od Microsoftu rovnaký výkon nedosiahne.

Tieto dohady pramenia z rýchlosti SSD disku nového PlayStationu. Tim Sweeney, šéf Epicu, však hráčov okamžite uistil, že ukázaná technológia bude dostupná na oboch konzolách a rovnako dobre bude vyzerať na všetkých platformách.

Demo bežalo na vývojárskej jednotke PS5 a bolo v nedokončenom stave, čo sa podpísalo na horšom výkone. Vývojári nás však uisťujú, že ich cieľom je rovnakú grafiku rozbehať na konzole v 60 fps a rýchlosť SSD disku PlayStationu 5 v tom bude zohrávať naozaj veľkú rolu.

Toto tvrdenie rovnako potvrdzuje fakt, že vývojár, ktorý testoval technologické demo v prostredí editora pracoval z podstatne pomalšieho disku 970 EVO od Samsungu. Rýchlosť SSD disku bude pri novej generácii teda bude rozhodne kľúčovým faktorom, no to neznamená, že rovnaký výkon nedosiahne Xbox Series X alebo počítače.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú