Nebol by to klasický elektromobil: Apple rokoval o vývoji vlastného auta s unikátnym startupom
Ambiciózny startup Canoo je pre technologického giganta Apple zaujímavý nekonvenčným prístupom a jedinečne riešenou platformou, ktorá pripomína skateboard.
Pred pár dňami sme informovali, že Apple plánuje v marci 2021 podpísať dohodu o výrobe elektromobilu s juhokórejskou automobilkou Hyundai Motor. Zdá sa tak, že inteligentný elektromobil od spoločnosti s logom nahryznutého jablka sa predsa len stane skutočnosťou.
K optimizmu prispieva aj exkluzívne zistenie technologického magazínu The Verge. Magazínu potvrdili tri nezávislé zdroje, že Apple v prvej polovici 2020 jednal o spolupráci so startupom Canoo. Spoločnosti mali rokovať o viacerých možnostiach spolupráce, a to od investície, až po akvizíciu.
Spolupráca Canoo a Apple nakoniec nedopadla, no nič nie je stratené
Zo strany Canoo mal byť záujem primárne o investíciu, čo môže byť dôvodom, prečo sa nepodarilo dohodu uzavrieť. Startup nakoniec počas minulého roku vstúpil na burzu a stal sa verejne obchodovateľnou spoločnosťou.
Špekuláciu o tom, že sa spoločnostiam nepodarilo dohodnúť práve pre spôsob spolupráce, potvrdzuje aj správanie Apple z minula. V roku 2019 kúpil firmu Drive.ai, ktorá sa venovala inteligentným elektromobilom.
Spolupráca Apple a Canoo však nie je definitívne vylúčená. Canoo vo februári 2020 oznámilo plán vývoja elektromobilu spoločne s Hyundai. Startup má pre giganta poskytovať technické služby v segmente malých elektrických vozidiel. Apple tak možno predsa len získa niečo z toho, čo Canoo ponúka.
Jedinečný podvozok a nekonvenčné zmýšľanie sú tajnou zbraňou
Prečo je pre Apple tento startup vôbec zaujímavý? Canoo vzniklo v roku 2017 odlúčením sa od startupu Faraday Future. Do Canoo vtedy odišlo aj viacero ľudí, ktorí majú v životopise zárez od BMW. Startup ako jeden z mála, možno ako jediná spoločnosť v súčasnosti, sa pozerá na vývoj autonómneho elektromobilu z pohľadu technologických možností, nie z pohľadu prestavania automobilu ako ho poznáme na samostatne jazdiace elektrické vozidlo.
Čo to znamená v praxi? V prvom rade to, že Canoo vyvinulo podvozok, ktorý pripomína skateboard. Nie je teda určené, čo je predná a čo zadná náprava, pričom to dáva veľký priestor fantázií pri budovaní kabíny. Ďalšou odlišnosťou je, že toto riešenie ako vôbec prvé nemá mechanicky spojené kolesá s volantom.
Startup s nekonvenčným pohľadom pokračuje aj v celkovej filozofii. Cieľom totiž nie je vyrábať osobné autonómne automobily, ale ponúknuť spôsob prepravy, ktorý balansuje medzi osobnou a hromadnou dopravou. Canoo zároveň oznámilo, že ich vozidlá nebude možné kúpiť, ponúkať ich bude len na prenájom.
Na svojej skateboardovej platforme Canoo zatiaľ predstavili mikrobus a dodávku, pričom obe vozidlá majú spoločný minimalizmus. Zatiaľ čo nás konvenčné automobilky rozmaznávajú vysokokvalitnými displejmi, bohatými možnosťami spríjemnenia si cesty a ďalšími vychytávkami, Canoo ponúka doslova sparťanský interiér. Chcú takto ponúknuť v prvom rade funkčnosť, ktorú od vozidla sami očakávajú.
Pôvodné plány hovorili, že mikrobus bude brázdiť ulice niektorého z amerických miest už počas roku 2021. Rok 2020 sa však niesol v znamení viacerých neúspešných pokusov o získanie investície, čo vyústilo do už spomenutej transformácie na verejne obchodovateľnú spoločnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Slovensko rieši paradoxný problém. Elektromobil si už nabiješ kdekoľvek, nová vyhláška môže všetko zmeniť
Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Globálne trhy čakajú na rozhodnutia Trumpa. Toto sa momentálne deje s cenami elektriny a plynu
Nové hodinky, slúchadlá aj powerbanka so šialeným výkonom. Xiaomi zaskočilo trh lacnými novinkami
Zvyšovanie životných nákladov znepokojuje Slovákov. Odborníci navrhujú riešenie
Slovenské domácnosti ušetria za teplo. Zmeny pocítime ešte v priebehu tohto roka
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené