Našli dokonalé riešenie. Tento startup sľubuje revolučne rýchle nabíjanie batérií v elektromobiloch
Elektrické autá sú napriek sľubnej budúcnosti ešte ďaleko od dokonalosti, čo je spôsobené niekoľkými hlavnými faktormi, vrátane rýchlosti nabíjania batérií. Tento problém mnohokrát kritizujú aj vodiči klasických áut, ktorí majú výhodu v rýchlom natankovaní nádrže, zatiaľ čo majiteľ elektromobilu musí na plné nabitie čakať omnoho dlhšie. Problém s nabíjaním batérií elektromobilov chce vyriešiť startup z Cambridgeu, ktorý tvrdí, že akumulátor dokáže svojou technológiou nabiť už za pár minút, informuje Electrek.
O prelomových inováciách v oblasti batérií a ich nabíjania sme už videli mnoho štúdií, ktoré tvrdili, akým revolučným spôsobom dokážu upraviť zloženie akumulátora alebo vytvoriť ideálnu technológiu pre čo najrýchlejšie nabitie už za pár minút. Takéto ohlasy pritom prichádzali aj do sveta smartfónov, kde sa nakoniec používatelia predsa dočkali výrazne kratšieho nabíjania, ktoré v extrémnych prípadoch trvá aj menej ako 30 minút.
Rýchle nabíjanie, o akom sa dnešným majiteľom elektromobilov ani nesníva
Ešte väčší prelom však má nastať pri batériách elektromobilov, ktoré chce startup doktoranda z Univerzity v Cambridge upraviť tak, aby ich bolo možné doplna nabiť už za 6 minút, informuje Cambridge Independent. Odvážne tvrdenia majú podporiť ešte odvážnejšie plány, pretože túto technológiu chce firma Echion Technologies zaviesť do komerčného využitia už v budúcom roku. Podľa Dr. Jeana De La Verpillierea má grafit v Li-Ion batériách nahradiť jeho nový prášok, ktorý umožní práve spomínané rýchle nabíjanie.

Nenechaj si ujsť
Problematický dojazd elektromobilov. Len ľudský mýtus alebo neodpustiteľný problém?
Zároveň však zásadne zvýši počet nabíjacích cyklov, aby tak mohol akumulátor vydržať v prevádzke omnoho dlhšie. Firma už má pritom financovanie a schválený prototyp svojho projektu, ktorým budú môcť presvedčiť aj veľkých výrobcov batérií, aby presedlali pri výrobe na ich chémiu a technológiu. Tá totiž môže byť uplatnená aj v rozbehnutom výrobnom procese, čo dáva statupu veľké nádeje na úspech. Produkcia prvých revolučných batérií by pritom mala začať už roku 2020. Spoločnosť aktuálne dokáže produkovať 1 kg svojho prášku denne, informuje Express.

Po všetkých tých ohlasoch o stále inovatívnejších projektoch v oblasti batérií je predčasné tvrdiť, že odvážne plány tohto startupu budú na 100 % úspešné a už v budúcom roku sa dočkáme prelomu, ktorý zmení svet elektromobilov. Ide však o skvelú myšlienku, ktorá, pokiaľ bude skutočne fungovať podľa predstáv startupu, môže priniesť dlho očakávanú zmenu, na ktorú čakali nielen majitelia elektromobilov, ale aj tí, ktorí ich doteraz odmietali práve kvôli zdĺhavému nabíjaniu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti

Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony

Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny

OFICIÁLNE: Volkswagen ukončí výrobu legendárneho spaľováku. Model premení na elektromobil

Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sieť predajní dm sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Môže obsahovať kvasinky a plesne

Obchody masívne sťahujú „nebezpečnú potravinu“ z Poľska. Hrozí ťažká otrava

Zabudni na kódovanie AI: Podľa Marka Cubana budú firmy platiť zlatom ľuďom s touto jednou schopnosťou

Kruháč, ktorý vedie „nikam“ za 1,27 milióna eur: Stal sa symbolom byrokratického fiaska, na železnicu čaká 4 roky

Poznáme najlepšiu destináciu Európy za rok 2025: Je vzdialená len 3 hodiny od Slovenska
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
Prevádzkovatelia spochybňujú plán vlády. Žiadajú predĺžiť využívanie jadrovej energie
Predbehol angličtinu a rozumejú mu aj Slováci. Sused Slovenska má najpresnejší jazyk pre komunikáciu s AI
Trump vyslal jasný odkaz. Severnú Kóreu označil za „akýsi jadrový štát“
Kritici sa chytajú za hlavu: 60 krajín OSN podpísalo kontroverznú kyber dohodu, navrhli ju Rusi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sieť predajní dm sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Môže obsahovať kvasinky a plesne

Obchody masívne sťahujú „nebezpečnú potravinu“ z Poľska. Hrozí ťažká otrava

Zabudni na kódovanie AI: Podľa Marka Cubana budú firmy platiť zlatom ľuďom s touto jednou schopnosťou

Kruháč, ktorý vedie „nikam“ za 1,27 milióna eur: Stal sa symbolom byrokratického fiaska, na železnicu čaká 4 roky

