Našli dokonalé riešenie. Tento startup sľubuje revolučne rýchle nabíjanie batérií v elektromobiloch
Elektrické autá sú napriek sľubnej budúcnosti ešte ďaleko od dokonalosti, čo je spôsobené niekoľkými hlavnými faktormi, vrátane rýchlosti nabíjania batérií. Tento problém mnohokrát kritizujú aj vodiči klasických áut, ktorí majú výhodu v rýchlom natankovaní nádrže, zatiaľ čo majiteľ elektromobilu musí na plné nabitie čakať omnoho dlhšie. Problém s nabíjaním batérií elektromobilov chce vyriešiť startup z Cambridgeu, ktorý tvrdí, že akumulátor dokáže svojou technológiou nabiť už za pár minút, informuje Electrek.
O prelomových inováciách v oblasti batérií a ich nabíjania sme už videli mnoho štúdií, ktoré tvrdili, akým revolučným spôsobom dokážu upraviť zloženie akumulátora alebo vytvoriť ideálnu technológiu pre čo najrýchlejšie nabitie už za pár minút. Takéto ohlasy pritom prichádzali aj do sveta smartfónov, kde sa nakoniec používatelia predsa dočkali výrazne kratšieho nabíjania, ktoré v extrémnych prípadoch trvá aj menej ako 30 minút.
Rýchle nabíjanie, o akom sa dnešným majiteľom elektromobilov ani nesníva
Ešte väčší prelom však má nastať pri batériách elektromobilov, ktoré chce startup doktoranda z Univerzity v Cambridge upraviť tak, aby ich bolo možné doplna nabiť už za 6 minút, informuje Cambridge Independent. Odvážne tvrdenia majú podporiť ešte odvážnejšie plány, pretože túto technológiu chce firma Echion Technologies zaviesť do komerčného využitia už v budúcom roku. Podľa Dr. Jeana De La Verpillierea má grafit v Li-Ion batériách nahradiť jeho nový prášok, ktorý umožní práve spomínané rýchle nabíjanie.
Nenechaj si ujsť
Problematický dojazd elektromobilov. Len ľudský mýtus alebo neodpustiteľný problém?
Zároveň však zásadne zvýši počet nabíjacích cyklov, aby tak mohol akumulátor vydržať v prevádzke omnoho dlhšie. Firma už má pritom financovanie a schválený prototyp svojho projektu, ktorým budú môcť presvedčiť aj veľkých výrobcov batérií, aby presedlali pri výrobe na ich chémiu a technológiu. Tá totiž môže byť uplatnená aj v rozbehnutom výrobnom procese, čo dáva statupu veľké nádeje na úspech. Produkcia prvých revolučných batérií by pritom mala začať už roku 2020. Spoločnosť aktuálne dokáže produkovať 1 kg svojho prášku denne, informuje Express.
Po všetkých tých ohlasoch o stále inovatívnejších projektoch v oblasti batérií je predčasné tvrdiť, že odvážne plány tohto startupu budú na 100 % úspešné a už v budúcom roku sa dočkáme prelomu, ktorý zmení svet elektromobilov. Ide však o skvelú myšlienku, ktorá, pokiaľ bude skutočne fungovať podľa predstáv startupu, môže priniesť dlho očakávanú zmenu, na ktorú čakali nielen majitelia elektromobilov, ale aj tí, ktorí ich doteraz odmietali práve kvôli zdĺhavému nabíjaniu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP