Naložil som 1,2 tony do elektrickej dodávky. To, aký dojazd z toho vzišiel a čo som zistil, mi vyrazilo dych
Elektrické dodávky boli donedávna nedostatkový tovar, no elektrifikácia už prenikla aj do tohto segmentu. Ja som detailne preveril schopnosti Peugeotu e-Expert a vozidlo mi pomohol zhodnotiť aj človek, ktorý sa už dlhé roky živý ako kuriér.
Elektrických dodávok sme testovali už niekoľko. Až doposiaľ sme ale pri ich testoch narážali na minimálne jeden z dvoch zásadných problémov – vysoká obstarávacia cena alebo nedostatočný dojazd na jedno nabitie. V tých najhorších prípadoch to bola kombinácia oboch nevýhod.
Napríklad Mercedes e-Sprinter aj v tej najlepšej konfigurácii disponuje iba 45 kWh batériou, čo je na dodávku veľmi málo. Mercedes e-Vito je menšie auto s podstatne väčšou batériou, ktorá má až 90 kWh, no tu už narážame na cenový problém a o testovanom Mercedes EQV ani nehovoriac. Táto luxusná dodávka stála viac než 100 000 €, takže návratnosť pri podnikaní je v tomto prípade zrejme nemožná.
Na scénu však prišiel Peugeot a model e-Expert. Elektrická dodávka prichádza v troch rôznych dĺžkach a v dvoch verziách z hľadiska kapacity batérie. Od toho sa odvíja aj cena „cargo“ verzie, ktorá začína na sume 35 500 € s DPH a končí na 42 500 € s DPH.
Ja som mal na test lepšie vybavenú verziu so 75 kWh batériou, ktorá začína na 41 600 € a myslím si, že v tejto konfigurácii je e-Expert aktuálne najlepšou elektrickou dodávkou, ktorá si poradí nielen s doručovaním balíkov v rámci mesta.
V článku sa dozvieš:
- Akú spotrebu som dosiahol pri dynamickej jazde, ale aj pri plne zaťaženom aute
- Čo si o Peugeot e-Expert myslí dlhoročný kuriér
- Pre koho má táto elektrická dodávka zmysel
- V čom dominuje e-Expert nad inými elektromobilmi koncernu Stellantis
- Aké nezmyslené chyby a nedostatky som si počas testovania všimol

Loading…
Elektrická pohonná sústava Peugeotu e-Expert mi bola už veľmi dobre známa z iných elektromobilov koncernu Stellantis. Elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní), krútiaci moment 260 Nm a základná hmotnosť tesne pod 2 tony zabezpečujú solídnu jazdnú dynamiku.

Pri plnom naložení a vyšších rýchlostiach je to už o niečo horšie, no pri mestskej premávke budeš s e-Expertom „najrýchlejší kuriér v okrese“. Pri plnej záťaži sa skvele hodí jazdný režim Power, vďaka ktorému je plynový pedál citlivejší a auto je dynamickejšie.

Ako som už spomenul vyššie, batéria v testovanom modeli mala kapacitu 75 kWh, z čoho využiteľných okolo 65-70 kWh. Nabíjanie s výkonom 100 kW ma veľmi milo prekvapilo najmä z hľadiska nabíjacej krivky, keď si až do 80 % SoC držal nabíjací výkon nad 70 kW. Maximálny nabíjací výkon 100 kW sa udržal až do 60 % SoC, čo je rovnako skvelé. Ostatné elektromobily z koncernu Stellantis, ktoré som mal možnosť testovať, takto dobrú nabíjaciu krivku nemali.

Čo ma ale pri tomto aute zaujímalo najviac, boli spotreby, reálny dojazd pri plne naloženom aute a možnosti jeho využitia. S autom som preto v rôznych podmienkach najazdil vyše 1 200 km za jeden týždeň a dospel som k záveru, že toto je hádam prvá použiteľná elektrická dodávka, ktorá zároveň nezruinuje tvoju peňaženku.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýšila spotreba pri plne nalozenej elektrickej dodávke
- Ako sa prejaví 1,2 tony nákladu na jazdných vlastnostiach
- Ako hodnotí elektrickú dodávku dlhoročný kuriér
- Kde vidí potenciál Peugeotu e-Expert voči spaľováku
- Čo chýba v základnej výbave takéhoto auta
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítaj viac z kategórie: Recenzie
Teraz čítajú

RECENZIA Stalker na PS5 konečne ukázal, čo v ňom je. To, čo za rok spravili, nikto nečakal (RECENZIA)

RECENZIA Hráčom ostane horká pachuť. Nové Call of Duty ma úplne šokovalo, prešlo obrovskými zmenami

Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

Tragédia na bratislavskom sídlisku. 49-ročného muža našli mŕtveho v kríkoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

